Niektoré pasáže v hrách v nás zarezonujú viac, iné sa okamžite po odohraní z pamäte vyparia. Práve na prvú skupinu sa zameriava dnešný kvíz, kde nájdeš úrovne z najikonickejších herných sérií na trhu.

Nižšie teda nájdeš levely z prvej Mafie, Crash Bandicoota, Call of Duty, ale aj mnohých ďalších herných sérií. Nezabudli sme ani na tradičné vysvetlenie odpovede, sprevádzané zaujímavým faktom v spojitosti s hádaným levelom, respektíve hrou.

Toto je 10 najfrustrujúcejších misií v slávnych hrách:

Na obrázku je jedna z najmenších, no zároveň najobľúbenejších máp v pôvodnom CS: 1.6. Ako sa volá?

www.maps.cs-bg.info
Správne! Nesprávne!

Mapa Pool Day bola predstavená už v pôvodnej hre, pričom išlo o prídavok komunity. Obľúbená je najmä rýchlym tempom kôl, kde chýba takmer akýkoľvek prvok taktiky. Hlavnými poznávacími prvkami sú rozhádzané zbrane po celej mape, granáty v bazéne, takmer úplne ignorované ukladanie bomby na skokanský mostík, či skrývanie sa na toaletách. Vzhľadom na uzavreté priestory, často najpreferovanejšou zbraňou je automatický brokovnica.

Prechod excelentnej japonskej ságy The Legend of Zelda do 3D do dnešného dňa patrí medzi najväčšie udalosti hernej histórie. Ako sa nazýva jedna z najfrustrujúcejších úrovní titulu Ocarina of Time?

Screenshot/YouTube/Waifu Simulator 27
Správne! Nesprávne!

Ocarina of Time pre Nintendo 64 je nielenže jednou z najdôležitejších hier videohernej histórie, ale aj zároveň jedným z najlepšie hodnotených titulov všetkých čias. Prevod vtedy už pomerne zabehnutej dobrodružnej značky do 3D prilákal k sebe množstvo nováčikov, ktorí si hrateľnosť čiastočne otvoreného Hyrule užívali plným dúškami. Zlom prišiel v momente, kedy boli vystavení pred nekonečný labyrint menom Water Temple. Pasáž sa vyznačovala neustálym striedaním kľúčových predmetov v inventári s cieľom riešenia hromady rébusov. K frustrácii pomohla aj všeobecná neprehľadnosť, spojená s chaotickou kamerou a klaustrofobickými priestormi.

S Crash Bandicootom na PS1 vyrástol nejeden z nás. Na snímke nižšie nájdeš level, ktorý určite spoznáš aj dnes. Vieš jeho meno?

www.crashbandicoot.fandom.com
Správne! Nesprávne!

Nebudeme preháňať ak budeme tvrdiť, že tretí Crash Bandicoot s podtitulom Warped je najvšestrannejšou a najkompletnejšou hrou v rámci prvej trilógie. Mimo iných herných módov predstavil aj hneď niekoľko levelov s Coco, ktorej úlohou je zvládnuť na tigrovi prekážky Veľkého čínskeho múru. Vedľa úrovní na skútri a pouličným pretekmi išlo tak o jednoduchšiu a vďaka neutíchajúcemu tempu zábavnejšiu novinku, vtedy nového dielu, uzatvárajúceho základnú a bezpodmienečne najkvalitnejšiu trojicu hier danej značky.

Half-Life 2 je jedným najsvetlejších príkladov, ako sa majú robiť pokračovania úspešných debutov. Na rôznorodosti hrateľnosti nemalú rolu zohral aj level plný zombíkov. Ako sa toto hororové mestečko volá?

Screenshot/YouTube/GamingReviews
Správne! Nesprávne!

Dôvodov, prečo je druhý Half-Life dôležitou hrou herného biznisu je nespočetná hromada. V roku 2004 hra ponúkla neustále sa obmieňajúcu hrateľnosť, závislú od konštantne sa líšiacich prostredí. Najpamätnejšou pasážou je mestečko plné zombíkov, Ravenholm, pridávajúce akčnému titulu neočakávaný prvok hororu. Vedľa pamätnej atmosféry sa nám Ravenholm zapísal do pamäte aj ako nekompromisná učebnica herného dizajnu, nepriamo uprednostňujúceho pre hru ikonický Gravity Gun.

Prvá Mafia a jej legendárny dabing lemoval herné začiatky väčšiny československých hráčov. Na obrázku je pasáž, ktorú si musel prejsť úplne potichu. Pamätáš si ešte názov tejto misie?

FonTech
Správne! Nesprávne!

Mafia už v roku 2002 ukázala hernému svetu, že hry nemusia byť len bezmyšlienkovité akčné tunely bez štipky kreativity na poli príbehu. Daniel Vávra vtedy s drobným tímom prerazili vo svete aj špičkovou hrateľnosťou, balansujúcou medzi otvorenosťou mesta Lost Heaven a lineárnejšími pasážami. Vedľa kontroverzných pretekov a tradičných prestrelok prišiel rad aj na zakrádanie v misii "Návšteva lepší společnosti", kde si musel ukradnúť zo zabezpečeného sejfu komprimujúce dokumenty voči donovi Salierimu.

V týchto priestoroch sa odohráva celý prvý Resident Evil. Vieš teda, o aké kulisy ide?

Microsoft
Správne! Nesprávne!

Nejde síce o úplne prvú hororovú hru, no rozhodne ide o titul, ktorý spopularizoval zombie tematiku ako na herných monitoroch, tak aj filmových plátnach. Udalosti prvého Resident Evilu z roku 1996 sa takmer celé odohrávajú v rezidencii britských milionárov Spencerovcov. Sídlo, ako už fanúšikovia série vedia, je len kulisou, ktorá kryje podzemné laboratória korporácie Umbrella. Prvý Resident Evil je ikonickým hororom, ktorý vďaka remaku dostupnému už na všetkých možných platformách je excelentným a nadčasovým zážitkom aj v dnešnej dobe.

Prvý Doom je dnes už neodmysliteľným kúskom histórie, ktorý sa v nemalej miere podpísal na tom, ako vyzerajú súčasné hry. Aké pomenovanie niesol level inak známy aj ako E1M1?

Screenshot/YouTube/Punk462
Správne! Nesprávne!

Po vydaní prvého Doomu v roku 1993 herný priemysel už nikdy nebol taký, ako predtým. Hra ukázala, čoho sú vtedajšie počítače schopné, keďže nastavila nepríjemné zrkadlo konzolám a ostatným platformám, ktoré vtedy v nemalom meradle zaostávali za PC. Hra okrem krvavej hrateľnosti priniesla aj multiplayer po sieti a hráčske modifikácie. Zaujímavosťou rovnako je, že okolo prvého Hangar levelu do dnešného dňa jestvuje nemalá základňa speedrunnerov, pričom iba dvojica z oficiálneho zoznamu dokázala zdolať level za 8 sekúnd.

Nintendo so Super Mario Odyssey ukázalo hernému svetu, aké inovácie sa dajú priniesť aj po vyše troch dekádach v biznise. Aký level z tejto hry vidíš na obrázku?

www.mario.fandom.com
Správne! Nesprávne!

Máme za to, že každý hráč na planéte si za svoj život zahral aspoň jeden level plošinovkovej série s Mariom. Či už ide o 2D alebo 3D tituly, Mario neprestáva každým dielom inovovať, čoho príkladom je aj posledný regulárny zárez v sérii, Odyssey. Ten okrem voľnejšej hrateľnosti zaviedol hráča aj prvýkrát do realitou inšpirovaných lokalít, a to v rámci levelu New Donk City. Úroveň je v duchu hry celá posiata skrytými výzvami a odkazmi na rôzne popkultúrne odvetvia, čo ju stavia do pozície najkomplexnejšieho a zároveň aj najlepšieho levelu celej hry.

Ak by sme mali vybrať jednu hernú sériu s najhlbším príbehovým pozadím univerza, bola by to určite trilógia Dark Souls. Ako sa volá oblasť, z ktorej pochádza záber nižšie?

www.darksouls.wiki.fextralife.com
Správne! Nesprávne!

Už Demon's Souls predviedol na všestrannosti levelov fantáziu, akou oplývajú vývojári z FromSoftware. Tí svoj potenciál plnohodnotne ukázali až s príchodom prvého Dark Souls, ktoré sa môže pýšiť exkluzívnym príbehovým pozadím každého jedného prvku herného sveta. Hráčmi nesmierne obľúbenou oblasťou je Painted World of Ariamis, ktorá stelesňuje to, čo pre mnohých fanúšikov táto sága znamená - nádherné scenérie, excelentný lore a vyšperkovaný dizajn levelov či monštier.

Fanúšikovia Call of Duty by sa určite zhodli na tom, že na obrázku je jedna z najlepších, ak nie úplne najlepšia misia v histórií hernej série. Ako sa volá?

Screenshot/YouTube/SycoSquirrelSSU
Správne! Nesprávne!

Pôvodný Modern Warfare z roku 2007 bol obrovským riskom Infinity Ward, ktoré bolo dovtedy známe len pretavovaním atmosféry druhej svetovej vojny do kulís hier. Štvrtý diel priniesol hneď niekoľko zásadných zmien do hry viacerých hráčov, pričom skalní fanúšikovia nedajú dopustiť ani na fenomenálnu kampaň jedného hráča. Podľa nespočetných rebríčkov najobľúbenejších úrovní kompletnej ságy, prvé priečky často oblieha práve misia v Pripiati, z ktorej atmosféry mávajú hráči zimomriavky aj po vyše dvoch dekádach.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom