Rok 2025 bude pre strieľačky z pohľadu z prvej osoby kľúčový. Na trh prichádzajú nové veľké diely sérií Battlefield a Call of Duty, ktoré roky určujú štandard v multiplayerových prestrelkách. V rovnakom období sa stretávajú dve rozdielne vízie – jedna stavia na veľkých frontových bitkách, armádnej technike a tímovej spolupráci, druhá na rýchlom pohybe, krátkych kolách a neustálom prúde nového obsahu. Vďaka tomu sa prirodzene ponúka otázka, či sa nerodí nový kráľ žánru a či si Call of Duty udrží doterajšiu prevahu.

Battlefield 6 po verejnej bete pôsobí ako návrat k tomu, čo od neho komunita chcela roky. Dočkali sme sa prehľadných tried, výraznej deštrukcii, čitateľných súbojov na stredné a dlhšie vzdialenosti a jasný dôraz na tímovú spoluprácu.

Tempo je svižné, no nie chaotické, spätný ráz zbraní je cítiť a úspech stojí na zručnosti, koordinácii a udržiavaní bojovej línie. Objavili sa síce výhrady k rýchlemu “time‑to‑kill” a k mapám, ktoré môžu zjednocovať štýly hry, celkový dojem je však pozitívny. Séria sa tak vracia k identite značky známej z Battlefieldu 3 a 4, ktorá dlhodobo fungovala a mala jasný vojenský tón.

Menej realizmu a viac „wow“ momentov

Call of Duty: Black Ops 7 skúša odvážnejšie a  kombinuje výrazné pohybové mechaniky, viac kooperácie a prezentáciu, ktorá pôsobí odviazanejšie než konkurencia. Po Gamescome však časť publika zareagovala zdržanlivo, najmä preto, že séria sa posúva smerom k futuristickej akcii a vizuálu na úkor uveriteľnosti. Prvé dojmy chvália rozsah a ambície, ale v komunite stále visí otáznik nad tým, či tento smer presvedčí hráčov, ktorí žiadajú jasnú čitateľnosť súbojov, konzistentný čas zabitia súpera a menej pohybových manévrov, ako je napríklad skákanie do ľahu.

Battlefield 6 / Steam

Nad Battlefieldom 6 pritom visí dôležitá ekonomická realita. Očakávania vedenia sú extrémne ambiciózne a v horizonte niekoľkých rokov sa hovorí o veľkom prílive hráčov, čo naznačuje vysoké náklady a tlak na dlhodobé udržanie komunity medzi jednotlivými sezónami. Inak povedané, nestačí silný štart, hra musí žiť obsahom a podporou, aby sa investície vrátili. V praxi to znamená jasný plán rozširovania, stabilné servery, seriózny prístup k vylaďovaniu balansu a komunikáciu, ktorá podrží dôveru v značku a štúdiá, ktoré za ňou stoja.

Tvorcovia cheatovacieho softvéru nezaháľajú

Druhým zásadným faktorom sú cheateri. Už počas bety prišli státisíce zablokovaných hráčskych účtov, čo ukazuje, aký rozsiahly a rýchly je dnešný trh s podvodným softvérom.

Ide o dlhý beh: ochrana poctivých hráčov sa bude priebežne posilňovať, tvorcovia cheatov budú hľadať ďalšie cesty a vývojári musia reagovať technicky aj komunikačne.

Ak sa má pozitívna vlna z bety premietnuť do úspešného vydania, boj proti podvádzaniu musí byť prioritou od prvého dňa a musí byť cítiť aj v praxi, nielen v sľuboch.

V zákulisí zároveň prebieha snaha posilniť značku Battlefield cez viacero štúdií a zrýchliť kadenciu vývoja. To môže priniesť stabilnejší prísun obsahu, no zároveň hrozí strata identity značky a únava tímov. Kľúčom bude dodržať vopred stanovený kurz (triedy, deštrukcia, čitateľný boj, technika na mape a zrozumiteľné úlohy). Práve tento kontrast voči Call of Duty môže byť najväčšou výhodou. Najmä ak ich večný rival ostane iba pri bombastickej prezentácii a „wow“ momentoch.

Konkurencia na poli vojnových strieľačiek sa teda zreteľne vyostruje a pozícia série Call of Duty už nie je nedotknuteľná. Battlefield 6 robí to, čo hráči žiadajú už roky. Poctivo sa vracia sa ku koreňom a pri prestrelkách kladie dôraz na realistickejší prejav, tímovosť a čitateľnosť boja. O tom, kto prevezme kráľovské žezlo, rozhodnú najbližšie mesiace podpory, vyvažovania a zvládnutia podvodníkov, nie iba prvé dojmy.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP