Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Doprava je jediným sektorom, v ktorom sa emisie skleníkových plynov za posledné tri desaťročia zvýšili. Automobily sú tak so svojimi emisiami stále nepriateľmi ovzdušia. Ako informoval portál Futurism, Toyota prišla s unikátnym nápadom, ako udobriť tieto dva elementy.

Filtre zachytávajúce CO2

Situácia s emisiami je alarmujúca a automobilky sa všemožne snažia prispieť k náprave sveta. Elektromobily stále trpia nepopulárnymi problémami a ich predaj nie je bohvieako závratný, vodík dokonca upadá do zabudnutia.

Toyota sa skúsila na problematiku emisií pozrieť z iného uhla. Čo keby auto, ktoré produkuje nepriateľský oxid uhličitý, by si ho aj samo „povysávalo“? Riešením by mohli byť filtre.

Tento unikátny systém pozostáva z dvojice filtrov namontovaných pred sacím potrubím. Sú vyrobené z keramického katalyzátora a pokryté absorbentom CO2. Vzduch prechádza cez filtre, ktoré zachytávajú CO2 a posielajú ho do regeneračnej kvapaliny.

Pri tomto procese sa dokonca využíva teplo motora, ako odpadová látka, ktorá usmerňuje oxid do jednorázovej kvapaliny. Túto kvapalinu je potom možné ekologicky zlikvidovať.

Zatiaľ málo efektívne, no majú potenciál

Do sériovej výroby sa však tento systém tak skoro nedostane. Toyota testovala tento prototyp na svojom pretekárskom modeli GR Corolla s vodíkovým pohonom. Počiatočné testy ukázali, že filtre majú potenciál, hoci potrebujú ešte zefektívniť.

Prvé výsledky sú však nádejné. Toyota tvrdí, že vzduch vychádzajúci zo zadnej časti Corolly obsahoval menej oxidu uhličitého ako vzduch okolo nej. Počas dvadsiatich odjazdených kôl na pretekárskom okruhu zachytili filtre 20 gramov CO2.

Nebudeme si klamať, nejde o signifikantné množstvo. Toyota, ktorá na tomto revolučnom systéme spolupracuje s Kawasaki ostáva optimistická.

Spoločnosti priznali, že stále existuje priestor na zlepšenie a ich inžinieri pracujú na zvýšení kapacity zachytávania CO2.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú