Volkswagen navždy odstráni z áut nepraktický prvok. Bola to chyba, priznal šéf
Volkswagen urobil dôležité rozhodnutie, ktoré zmení jeho flotilu automobilov. Nemci sa rozhodli vrátiť späť k fyzickým tlačidlám vo svojich vozidlách po tom, čo sa experiment s dotykovými ovládačmi ukázal ako nepopulárny a nepraktický. Potvrdil to hlavný dizajnér VW, Andreas Mindt, ktorý v rozhovore pre Autocar otvorene priznal, že automobilka urobila chybu, keď odstránila klasické tlačidlá v prospech dotykových panelov.
„Od modelu ID.2all budeme mať fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, vyhrievanie na každej strane vozidla, ventilátory a výstražné svetlá – umiestnené pod obrazovkou,“ povedal Mindt. Dodal, že tento krok sa bude týkať všetkých budúcich modelov značky.
„Už nikdy, nikdy túto chybu neurobíme znova. Na volante budeme mať fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie, žiadne nepríjemnosti. Máte spätnú väzbu, je to reálne a ľudia to milujú. Úprimne, je to auto. Nie telefón.“
Automobilky sa učia z chýb
Volkswagen nie je jediná automobilka, ktorá si uvedomila, že nadmerné používanie dotykových displejov v autách môže byť kontraproduktívne. Mercedes-Benz je ďalším výrobcom, ktorý uznal, že nadmerné spoliehanie sa na displeje nefunguje ideálne. Hlavný dizajnér Mercedesu Gorden Wagener nedávno priznal, že „obrazovky nie sú luxus.“ To je zaujímavé vyhlásenie najmä od značky, ktorá ponúka obrovský 56-palcový panel troch displejov cez celú palubnú dosku.
Návrat fyzických tlačidiel však nie je len o komforte, ale aj o bezpečnosti. Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, od roku 2026 zaradí do svojich hodnotení povinné fyzické ovládanie niektorých základných funkcií, ako sú klaksón, stierače, smerovky, výstražné svetlá a SOS tlačidlo. Ak ich automobilka odstráni, vozidlo nebude môcť dosiahnuť najvyššie, päťhviezdičkové hodnotenie.
Dôvodom sú štatistiky o nehodách spôsobených rozptyľovaním vodičov. „Vidíme čoraz viac nehôd, pri ktorých dochádza ku kolíziám, pretože vodiči sú rozptyľovaní,“ uviedol pre Politico Matthew Avery, riaditeľ strategického rozvoja v Euro NCAP.
Spustila to Tesla
Trend odstránenia tlačidiel odštartovala Tesla, keď v pôvodnom modeli Model S predstavila veľký displej, ktorý na prvý pohľad pôsobil revolučne a elegantne. Ostatní výrobcovia sa rýchlo snažili držať krok, pričom mnohí obetovali tlačidlá v prospech dotykových obrazoviek.
Najextrémnejším príkladom je nový Model 3 Highland, v ktorom Tesla odstránila nielen väčšinu tlačidiel, ale aj páčky smeroviek a stieračov. Vodiči musia prepnúť prevodový stupeň potiahnutím prsta po obrazovke, čo je neintuitívne a môže byť nebezpečné. Zdá sa však, že aj Tesla si uvedomuje, že zašla priďaleko – firma naznačila, že indikátorová páčka sa v nejakej forme vráti.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ničí bez výstrelu všetky ciele do 8 km. USA testujú laserové delo, drony si už viac neškrtnú
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Prelom v medicíne: Našli baktériu, ktorá „žerie“ rakovinu
iPhone stráca lesk. Slováci už nechcú míňať za mobily 1000 eur a našli si nového miláčika
USA zvyšujú tlak na Východ. HIMARS dostane smrtiacu superzbraň, pred ktorou sa nič neskryje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Kremeľ túži po veľkom víťazstve. K frontu sťahuje armádu väčšiu než väčšina krajských miest
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
Matematička a fyzik z Košíc vytvorili revolučné riešenie: „Máme technológiu s globálnym potenciálom“
Rodinný dom aj s pozemkami za cenu ojazdenej škodovky, štát predáva prebytočný majetok
„Vytvoril som biznis, ktorý mi zarába 15 000 eur mesačne.“ Sebastian sa navždy vzdal práce v korporáte
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP