Volkswagen navždy odstráni z áut nepraktický prvok. Bola to chyba, priznal šéf
Volkswagen urobil dôležité rozhodnutie, ktoré zmení jeho flotilu automobilov. Nemci sa rozhodli vrátiť späť k fyzickým tlačidlám vo svojich vozidlách po tom, čo sa experiment s dotykovými ovládačmi ukázal ako nepopulárny a nepraktický. Potvrdil to hlavný dizajnér VW, Andreas Mindt, ktorý v rozhovore pre Autocar otvorene priznal, že automobilka urobila chybu, keď odstránila klasické tlačidlá v prospech dotykových panelov.
„Od modelu ID.2all budeme mať fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, vyhrievanie na každej strane vozidla, ventilátory a výstražné svetlá – umiestnené pod obrazovkou,“ povedal Mindt. Dodal, že tento krok sa bude týkať všetkých budúcich modelov značky.
„Už nikdy, nikdy túto chybu neurobíme znova. Na volante budeme mať fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie, žiadne nepríjemnosti. Máte spätnú väzbu, je to reálne a ľudia to milujú. Úprimne, je to auto. Nie telefón.“
Automobilky sa učia z chýb
Volkswagen nie je jediná automobilka, ktorá si uvedomila, že nadmerné používanie dotykových displejov v autách môže byť kontraproduktívne. Mercedes-Benz je ďalším výrobcom, ktorý uznal, že nadmerné spoliehanie sa na displeje nefunguje ideálne. Hlavný dizajnér Mercedesu Gorden Wagener nedávno priznal, že „obrazovky nie sú luxus.“ To je zaujímavé vyhlásenie najmä od značky, ktorá ponúka obrovský 56-palcový panel troch displejov cez celú palubnú dosku.
Návrat fyzických tlačidiel však nie je len o komforte, ale aj o bezpečnosti. Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, od roku 2026 zaradí do svojich hodnotení povinné fyzické ovládanie niektorých základných funkcií, ako sú klaksón, stierače, smerovky, výstražné svetlá a SOS tlačidlo. Ak ich automobilka odstráni, vozidlo nebude môcť dosiahnuť najvyššie, päťhviezdičkové hodnotenie.
Dôvodom sú štatistiky o nehodách spôsobených rozptyľovaním vodičov. „Vidíme čoraz viac nehôd, pri ktorých dochádza ku kolíziám, pretože vodiči sú rozptyľovaní,“ uviedol pre Politico Matthew Avery, riaditeľ strategického rozvoja v Euro NCAP.
Spustila to Tesla
Trend odstránenia tlačidiel odštartovala Tesla, keď v pôvodnom modeli Model S predstavila veľký displej, ktorý na prvý pohľad pôsobil revolučne a elegantne. Ostatní výrobcovia sa rýchlo snažili držať krok, pričom mnohí obetovali tlačidlá v prospech dotykových obrazoviek.
Najextrémnejším príkladom je nový Model 3 Highland, v ktorom Tesla odstránila nielen väčšinu tlačidiel, ale aj páčky smeroviek a stieračov. Vodiči musia prepnúť prevodový stupeň potiahnutím prsta po obrazovke, čo je neintuitívne a môže byť nebezpečné. Zdá sa však, že aj Tesla si uvedomuje, že zašla priďaleko – firma naznačila, že indikátorová páčka sa v nejakej forme vráti.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
Nový ročník virtuálneho hokeja priniesol vytúženú novinku. Nie všetko však hrá dokonale
Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
Stovky filmov a seriálov môžeš získať za 3 eurá. Známa služba odpálila skvelú akciu
Slovákom hrozí pokuta 100 eur. Čudná značka s dobrým úmyslom prekvapila vodičov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tesco sťahuje z predaja obľúbenú pochúťku Slovákov. Obsahuje toxický kov, ktorý môže poškodiť obličky
Pokuta až 100 eur za bežnú chybu Slovákov. Mnohí vodiči robia vec, ktorú si ani neuvedomujú
Banky menia pravidlá prevodu peňazí. Od októbra potrebuješ viac než len číslo účtu príjemcu
Dom s pozemkami a ornou pôdou za 34 000 eur. Štát predáva prebytočný majetok za cenu garsónky
Ryanair spúšťa 7 nových liniek z Bratislavy: Už od októbra sa dostaneš k moru aj do TOP metropol
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP