Tradičná japonská značka sa rúti ku dnu. Sužujú ju obrovské problémy, má posledné 2 možnosti
V slepej uličke
Ani s potenciálnou pomocou Foxconnu či KKR nemá Nissan vyhraté. Dlhoročná automobilka stále bojuje s poklesom predaja, stratou trhového podielu a nedostatočne inovatívnym portfóliom modelov. Jej kedysi priekopnícky elektromobil Leaf už nie je lídrom v segmente a novší model Ariya zatiaľ nepriniesol očakávaný komerčný úspech.
Konkurencia je neúprosná – Tesla, čínska BYD a tradiční hráči ako Volkswagen či General Motors už agresívne investujú do elektromobilov a posúvajú technologické hranice. Nissan sa nachádza v rizikovom „strednom pásme“ – nie je ani výrazným inovátorom, ani stabilným lídrom v tradičných segmentoch.
Ďalším problémom je zastaranosť modelovej ponuky. Sedany ako Altima a Sentra, ktoré kedysi patrili medzi najpredávanejšie, strácajú na popularite, keďže zákazníci uprednostňujú technologicky vyspelejšie a atraktívnejšie alternatívy. SUV modely ako Rogue a Pathfinder síce stále nájdu svojich zákazníkov, no chýba im technologická vyspelosť a moderné prvky, na ktoré si dnešní vodiči zvykli. Luxusná značka Infiniti je na tom ešte horšie – trpí stratou identity a nevie konkurovať nemeckým prémiovým značkám ako BMW, Mercedes-Benz či Audi.
Čo bude ďalej?
Po neúspešných rokovaniach s Hondou musí Nissan konať rýchlo. Už teraz oznámil rozsiahle úsporné opatrenia, vrátane zníženia nákladov o 2,6 miliardy dolárov a prepustenia 20 % top manažmentu. To však nestačí – automobilka potrebuje jasnú stratégiu, ako sa znovu etablovať na trhu a stať sa konkurencieschopnou.
Foxconn ponúka technologické zázemie a efektívnu výrobu, no stále zostáva otázkou, či Nissan chce prepojiť svoju budúcnosť s firmou, ktorá v automobilovom priemysle len začína. Na druhej strane, investícia od KKR by mohla poskytnúť potrebné finančné zdroje, ale s rizikom veľkých zmien vo vedení spoločnosti.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

Petržalka spúšťa zimnú novinku: Klzisko úplne zadarmo pre všetkých, inšpiráciou bola susedná Viedeň
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

