V slepej uličke

Ani s potenciálnou pomocou Foxconnu či KKR nemá Nissan vyhraté. Dlhoročná automobilka stále bojuje s poklesom predaja, stratou trhového podielu a nedostatočne inovatívnym portfóliom modelov. Jej kedysi priekopnícky elektromobil Leaf už nie je lídrom v segmente a novší model Ariya zatiaľ nepriniesol očakávaný komerčný úspech.

Konkurencia je neúprosná – Tesla, čínska BYD a tradiční hráči ako Volkswagen či General Motors už agresívne investujú do elektromobilov a posúvajú technologické hranice. Nissan sa nachádza v rizikovom „strednom pásme“ – nie je ani výrazným inovátorom, ani stabilným lídrom v tradičných segmentoch.

Ďalším problémom je zastaranosť modelovej ponuky. Sedany ako Altima a Sentra, ktoré kedysi patrili medzi najpredávanejšie, strácajú na popularite, keďže zákazníci uprednostňujú technologicky vyspelejšie a atraktívnejšie alternatívy. SUV modely ako Rogue a Pathfinder síce stále nájdu svojich zákazníkov, no chýba im technologická vyspelosť a moderné prvky, na ktoré si dnešní vodiči zvykli. Luxusná značka Infiniti je na tom ešte horšie – trpí stratou identity a nevie konkurovať nemeckým prémiovým značkám ako BMW, Mercedes-Benz či Audi.

Čo bude ďalej?

Po neúspešných rokovaniach s Hondou musí Nissan konať rýchlo. Už teraz oznámil rozsiahle úsporné opatrenia, vrátane zníženia nákladov o 2,6 miliardy dolárov a prepustenia 20 % top manažmentu. To však nestačí – automobilka potrebuje jasnú stratégiu, ako sa znovu etablovať na trhu a stať sa konkurencieschopnou.

Foxconn ponúka technologické zázemie a efektívnu výrobu, no stále zostáva otázkou, či Nissan chce prepojiť svoju budúcnosť s firmou, ktorá v automobilovom priemysle len začína. Na druhej strane, investícia od KKR by mohla poskytnúť potrebné finančné zdroje, ale s rizikom veľkých zmien vo vedení spoločnosti.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP