Tradičná japonská značka sa rúti ku dnu. Sužujú ju obrovské problémy, má posledné 2 možnosti
Automobilka Nissan sa ocitla na križovatke. Po tom, čo stroskotali rokovania o fúzii s Hondou, musí japonský výrobca hľadať nové spôsoby, ako sa vymaniť z finančných problémov a technologickej stagnácie. Dve potenciálne záchranné lode sa však už črtajú na obzore – technologický gigant Foxconn a investičná spoločnosť KKR. O týchto možnostiach píše AutoBlog.
Neúspešná fúzia s Hondou
Len dva mesiace po oznámení plánov na fúziu sa Nissan a Honda rozhodli ukončiť rozhovory. Hlavným dôvodom boli rozdielne pohľady na riadenie spoločnosti. Honda, ktorej trhová hodnota je päťnásobne vyššia než hodnota Nissanu, chcela zo svojho rivala urobiť dcérsku spoločnosť. To však Nissan odmietol, keďže by to znamenalo stratu jeho nezávislosti. Výsledkom bolo ukončenie rokovaní a návrat k neistote.
Pre japonskú automobilku to znamená ďalší problém v už tak náročnej situácii. Spoločnosť čelí poklesu predaja na kľúčových trhoch v USA a Číne, očakáva čistú stratu za fiškálny rok a musí pokračovať v drastických úsporných opatreniach, vrátane tisícok prepustených zamestnancov. Navyše, jej postavenie v segmente elektromobilov je oslabené a konkurencia v podobe Tesly, čínskej BYD či tradičných automobiliek sa posúva vpred oveľa rýchlejším tempom.
Technologický gigant s automobilovými ambíciami
Jedným z možných strategických partnerov pre Nissan je taiwanská spoločnosť Foxconn. Tento technologický gigant, známy najmä ako hlavný výrobca iPhonov pre Apple, sa v posledných rokoch intenzívne snaží preraziť aj v automobilovom priemysle. Jeho predseda Young Liu nedávno potvrdil, že Foxconn je otvorený spolupráci s Nissanom, aj keď vylúčil úplné prevzatie spoločnosti.
Foxconn už vedie rozhovory s Renaultom, dlhoročným francúzskym partnerom Nissanu, a dokonca zvažuje kúpu jeho podielu v japonskej automobilke. Takýto krok by mohol poskytnúť Foxconnu pevnejšie postavenie v automobilovom priemysle a zároveň by Nissan získal finančnú stabilitu a výrobnú expertízu, ktorú nevyhnutne potrebuje.
Taiwanská spoločnosť navyše už predstavila prototypy vlastných elektromobilov v rámci iniciatívy MIH Open Platform a jej výrobná zručnosť v oblasti elektroniky by mohla pomôcť Nissanom znížiť náklady a zvýšiť konkurencieschopnosť. Otázne však zostáva, či firma bez tradičných skúseností v automobilovom priemysle dokáže zvládnuť prechod na masovú výrobu áut.
Finančná injekcia a možná zmena vlastníckej štruktúry
Druhou možnosťou pre Nissan je investícia od americkej súkromnej kapitálovej spoločnosti KKR & Co. Podľa agentúry Bloomberg firma zvažuje vstup do Nissanu prostredníctvom kapitálového alebo dlhového financovania. KKR už má skúsenosti s investovaním v Japonsku a jej vstup do automobilového priemyslu by mohol signalizovať rastúci záujem zahraničných investorov o tento sektor.
Pre Nissan by mohla investícia zo strany KKR znamenať okamžitý prísun finančných prostriedkov bez nutnosti straty nezávislosti – čo bol hlavný problém pri rokovaniach s Hondou. Na druhej strane, súkromné investičné spoločnosti zvyčajne očakávajú výraznú kontrolu nad svojimi investíciami, čo by mohlo viesť k ďalším zmenám vo vedení Nissanu a jeho strategickom smerovaní.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Maškrtenie, ktoré prospieva srdcu: Milovaná sladkosť Slovákov znižuje cholesterol, účinok sa prejavuje už pri malom kúsku
Za 100 eur mesačne môžeš svojmu dieťaťu našetriť až pol milióna eur. Expert radí rodičom, ako správne sporiť (ROZHOVOR)
Známy americký aktivista Charlie Kirk je mŕtvy, uviedol Trump. Bol zastrelený pred zrakmi fanúšikov
Tisíce seniorov nedostanú peniaze včas: Sociálna poisťovňa mení termín výplaty dôchodkov, poznáme dátum
Vláda zmrazila 13. dôchodky. Poznáme sumu, cez ktorú sa najbližšie 3 roky nedostanú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP