Tradičná japonská značka sa rúti ku dnu. Sužujú ju obrovské problémy, má posledné 2 možnosti
Automobilka Nissan sa ocitla na križovatke. Po tom, čo stroskotali rokovania o fúzii s Hondou, musí japonský výrobca hľadať nové spôsoby, ako sa vymaniť z finančných problémov a technologickej stagnácie. Dve potenciálne záchranné lode sa však už črtajú na obzore – technologický gigant Foxconn a investičná spoločnosť KKR. O týchto možnostiach píše AutoBlog.
Neúspešná fúzia s Hondou
Len dva mesiace po oznámení plánov na fúziu sa Nissan a Honda rozhodli ukončiť rozhovory. Hlavným dôvodom boli rozdielne pohľady na riadenie spoločnosti. Honda, ktorej trhová hodnota je päťnásobne vyššia než hodnota Nissanu, chcela zo svojho rivala urobiť dcérsku spoločnosť. To však Nissan odmietol, keďže by to znamenalo stratu jeho nezávislosti. Výsledkom bolo ukončenie rokovaní a návrat k neistote.
Pre japonskú automobilku to znamená ďalší problém v už tak náročnej situácii. Spoločnosť čelí poklesu predaja na kľúčových trhoch v USA a Číne, očakáva čistú stratu za fiškálny rok a musí pokračovať v drastických úsporných opatreniach, vrátane tisícok prepustených zamestnancov. Navyše, jej postavenie v segmente elektromobilov je oslabené a konkurencia v podobe Tesly, čínskej BYD či tradičných automobiliek sa posúva vpred oveľa rýchlejším tempom.
Technologický gigant s automobilovými ambíciami
Jedným z možných strategických partnerov pre Nissan je taiwanská spoločnosť Foxconn. Tento technologický gigant, známy najmä ako hlavný výrobca iPhonov pre Apple, sa v posledných rokoch intenzívne snaží preraziť aj v automobilovom priemysle. Jeho predseda Young Liu nedávno potvrdil, že Foxconn je otvorený spolupráci s Nissanom, aj keď vylúčil úplné prevzatie spoločnosti.
Foxconn už vedie rozhovory s Renaultom, dlhoročným francúzskym partnerom Nissanu, a dokonca zvažuje kúpu jeho podielu v japonskej automobilke. Takýto krok by mohol poskytnúť Foxconnu pevnejšie postavenie v automobilovom priemysle a zároveň by Nissan získal finančnú stabilitu a výrobnú expertízu, ktorú nevyhnutne potrebuje.
Taiwanská spoločnosť navyše už predstavila prototypy vlastných elektromobilov v rámci iniciatívy MIH Open Platform a jej výrobná zručnosť v oblasti elektroniky by mohla pomôcť Nissanom znížiť náklady a zvýšiť konkurencieschopnosť. Otázne však zostáva, či firma bez tradičných skúseností v automobilovom priemysle dokáže zvládnuť prechod na masovú výrobu áut.
Finančná injekcia a možná zmena vlastníckej štruktúry
Druhou možnosťou pre Nissan je investícia od americkej súkromnej kapitálovej spoločnosti KKR & Co. Podľa agentúry Bloomberg firma zvažuje vstup do Nissanu prostredníctvom kapitálového alebo dlhového financovania. KKR už má skúsenosti s investovaním v Japonsku a jej vstup do automobilového priemyslu by mohol signalizovať rastúci záujem zahraničných investorov o tento sektor.
Pre Nissan by mohla investícia zo strany KKR znamenať okamžitý prísun finančných prostriedkov bez nutnosti straty nezávislosti – čo bol hlavný problém pri rokovaniach s Hondou. Na druhej strane, súkromné investičné spoločnosti zvyčajne očakávajú výraznú kontrolu nad svojimi investíciami, čo by mohlo viesť k ďalším zmenám vo vedení Nissanu a jeho strategickom smerovaní.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká odstávka jednej z najväčších bánk na Slovensku: 8 hodín nezaplatíš kartou, nepôjde ani aplikácia
Rusko zničilo väčšinu ukrajinského plynu: Kyjev varuje pred zimným chaosom, žiada pomoc
Hackeri odhalili tajomstvá ruského superzbraňového systému. Dokáže „usmažiť“ elektroniku nepriateľa
Lavrov: Slovensko a Maďarsko bránia, aby sa z EÚ stala „vojnová mašinéria“
Ovocie, ktoré má doma každý Slovák, je výživovým pokladom: Posilňuje mozog, chráni srdce a pomáha pri chudnutí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP