V nasledujúcom texte boli použité materiály SITA.

Automobilka Hyundai v Českej republike dočasne zastavila výrobu vo svojom závode v Nošoviciach. Urobila tak z dôvodu klesajúceho záujmu o elektromobily. Tento krok poukazuje na pretrvávajúce výzvy, ktorým elektromobilita čelí na európskom trhu, kde sa naďalej objavujú prekážky brániace jej rozšíreniu. Závod Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. (HMMC) v Nošoviciach denne vyprodukuje približne 1 400 vozidiel. Avšak výrobu teraz na tri dni preruší. Očakáva sa, že výroba sa obnoví v pondelok.

Podľa vyjadrení automobilky je toto opatrenie reakciou na aktuálne trhové podmienky, najmä na znížený záujem o elektrické autá. To sa odrazilo v poklese objednávok. Znížený dopyt po elektromobiloch je pripisovaný nielen ich vyšším cenám ale aj vyšším nákladom na údržbu. Pre mnohých zákazníkov sú elektromobily cenovo menej dostupné a náklady na ich opravy sú vyššie, najmä v porovnaní s autami so spaľovacími motormi. Táto situácia môže tiež odzrkadľovať finančný tlak, ktorému čelia európske domácnosti. K tomu všetkému sa pridávajú obavy z nových technológií, ktoré sa ešte stále vyvíjajú a vylepšujú.

Pozastavujú výrobu elektromobilov

Závod Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o., založený v roku 2006, sídli v priemyselnej zóne v Nošoviciach pri Ostrave. Patrí k dôležitým hráčom na českom automobilovom trhu. Jeho výrobná kapacita je až 350-tisíc vozidiel ročne, čo pokrýva veľkú časť dopytu v Česku aj na exportných trhoch. Závod vytvoril v regióne takmer 12-tisíc pracovných miest. A to výrazne podporuje miestnu ekonomiku. Prerušenie výroby teda môže ovplyvniť nielen zamestnancov, ale aj dodávateľov a ich reťazce.

Súčasné problémy s elektromobilom predstavujú výzvu nielen pre Hyundai, ale aj pre ďalšie automobilky po svete. Cena elektromobilov je pre mnohých zákazníkov stále prekážkou. Ich výroba je drahšia ako u áut so spaľovacím motorom. Mnoho krajín tiež neposkytuje dostatočné dotácie alebo daňové úľavy, ktoré by tento cenový rozdiel kompenzovali.

Hoci technologický vývoj zlepšuje dojazd a znižuje náklady na batérie, mnoho zákazníkov stále váha, či prechod na elektromobil má pre nich zmysel. S rozširovaním siete nabíjacích staníc a klesajúcimi nákladmi na technológie však môže záujem o elektromobily v nasledujúcich rokoch vzrásť. Na to aby sa tak stalo, však bude kľúčové zníženie ich cien a zvýšenie spoľahlivosti.

Hyundai

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE  ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú