Tesla je najväčším výrobcom elektromobilov na svete, preto niet divu, že automobilky celého sveta chcú konkurovať práve tejto americkej automobilke. Snažia sa o to najmä Číňania, ktorí sú povestní výrobou lacných elektromobilov, no so slušnými parametrami. Do tohto portfólia možno zaradiť aj hybrid, na ktorý poukázal portál Futurism.

BYD

Neuveriteľný dojazd s neprekonateľnou cenou

Názory na plug-in hybridy sa rôznia, no čínska automobilka BYD svetu ukázala, že aj takýto typ vozidla môže na seba strhnúť poriadnu dávku pozornosti v dobrom slova zmysle. Číňania totiž predstavili plug-in hybrid, ktorý má mať dojazd na jedno nabitie s plnou nádržou neuveriteľných 2 000 kilometrov.

BYD

 

Tento údaj však nie je jediným atraktívnym číslom v súvislosti s novými, dvomi stredne veľkými sedanmi Qin L a Seal 06. Ich cenovka je totiž až prehnane agresívna a na domácom trhu sa majú predávať za 100-tisíc jüanov, čo je v prepočte 13-tisíc eur. BYD tak rozhodne zamotal hlavy nielen potenciálnym zákazníkom, ale aj konkurentom.

V porovnaní napríklad s plne elektrickým automobilom Tesla Model 3 Long Range je model BYD o viac ako 30-tisíc eur lacnejší, pričom jeho dojazd je oproti tejto Tesleštvornásobne väčší. Ak by sme porovnali hybrid s hybridom a vzali sa na paškál napríklad Toyotu Camry Hybrid, opäť bude mať BYD navrch, keďže japonský model má dojazd 1 100 kilometrov, čo je o polovicu menej a pritom stojí dvojnásobok.

Má to háčik

V čom ale spočíva čaro tak ohromného dojazdu sedanov od BYD? Vysvetlením čísla 2 000 je pravdepodobne jazdný cyklus CLTC. Ten je v Číne štandardom, no oproti európskemu cyklu WLTP a teste EPA v USA je čínsky cyklu považovaný za optimistickejší. To znamená, že číselne produkuje vyššie dojazdy, než reálne sú.

Jasnou demonštráciou tohto konštatovania je porovnanie práve elektromobilu Tesla Model 3 Long Range. Kým v prísnom EPA teste obstál s dojazdom 550 kilometrov, čínsky CLTC mu nameral 712 kilometrov, čo je o 160 kilometrov viac.

Aj keby dojazd 2 000 kilometrov nebol práve najreálnejší a dosiahol by len polovicu dojazdu, v cene je neprekonateľný. Či sa však dostanú tieto skvosty aj na náš trh, to je otázne. Je to však omnoho reálnejšie, než žeby sa objavili na americkom trhu, keďže prezident Joe Biden nedávno uvalil 100-percentné clo na všetky dovážané čínske elektromobily.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP