Teraz čítate
Huawei si u používateľov pekne zavaril. Priznal škandál s použitím rozdielnych typov pamätí v P10 a P10 Plus

Nie je to tak dávno, čo Huawei predstavil svoje top modely P10 a P10 Plus. Po krátkom čase sa však objavil škandál, ktorý môže spoločnosti výrazne poškodiť dobré renomé. Úspešný čínsky výrobca totiž potvrdil správy, o ktorých používatelia v Číne hovoria už niekoľko týždňov.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Škandál sa týka najnovších top modelov Huawei P10 a P10 Plus. Používatelia v Číne tvrdili, že výrobca predáva svoje vlajkové lode s rozdielnymi súčiastkami. Zatiaľ čo každý model je dodaný s procesorom Kirin 960, problém bol zistený inde. Gigant údajne do niektorých modelov zakomponoval rozdielne pamäte RAM. Niektoré modely sú vybavené pamäťami typu LPDDR3 a iné zas používajú LPDDR4 jednotku. Takéto zavádzanie zákazníkov nie je na mieste, keďže ide o generačný rozdiel týchto typov pamätí.

Huawei P10 64 GB môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

huawei p10
zdroj fotografie:  Screenshot / UrAvgConsumer / YouTube

nenechaj si ujsť
Huawei P10 si môžeš kúpiť aj vo verzii s 24-karátovým zlatom za túto astronomickú cenu

To však nie je všetko. Niektoré modely sú navyše dodávané s úložiskami typu UFS 2.1 a iné zas s UFS 2.0 či dokonca ešte staršími eMMC 5.1. Toto zistenie je o to horšie, že práve posledný spomenutý typ úložiska patrí medzi zastarané a v dnešnej dobe sa rozhodne nepoužíva v moderných vlajkových lodiach. Obdobný problém sa mal objaviť aj v modeloch Mate 9. Huawei pripúšťa, že je ťažko rozoznať, akú kombináciu súčastí koncový zákazník dostane. Všetko vraj závisí od toho, aké súčiastky pošlú dodávatelia. Ak si používateľ kúpil najnovší model P10, prípadne P10 Plus, v konečnom dôsledku tak môže dostať akúkoľvek kombináciu, ktorá môže mať vplyv na celkový výkon zariadenia.

huawei p10
zdroj fotografie:  Screenshot / UrAvgConsumer / YouTube

K problému sa najnovšie vyjadril aj šéf mobilnej divízie, Richard Yu. Ten sa nechal počuť, že tento škandál berie ako „prebudenie“, ktoré poskytlo spoločnosti veľmi dôležitú lekciu. Yu počínanie spoločnosti zverejnil v liste, ktorý spočiatku zdieľal len so zamestnancami na sociálnej sieti Weibo, no neskôr list zverejnil. Svoje počínanie označil za nevhodné a prvotný postoj Huawei k problému za „arogantný“. Taktiež oznámil, že zaviedol novú podporu pre „načúvanie zákazníkov“. Veľmi dobre si tak uvedomuje, čo spôsobil škandál s Galaxy Note 7 spoločnosti Samsung a čo by to mohlo znamenať pre Huawei. Či sa mu táto snaha vyplatí, ukáže len čas. Zatiaľ sa však nevyjadril k otázkam, či plánuje odškodniť poškodených zákazníkov.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
8%
Páči sa mi to
8%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
38%
Neznášam to
46%
O autorovi
Dávid Hrabčák
Som študent doktorandského štúdia na Technickej univerzite v Košiciach v odbore Multimediálne telekomunikácie. Moderné technológie sú pre mňa nie len niečo, čo študujem, ale aj koníček. Okrem technológií rád počúvam a tvorím elektornickú hudbu.
  • majko. ucet

    A aj keby ich odskodny tak ako akoze?? ?? Jedine odskodnenie bude rychlo klesajuca cena kvoli slabemu dopytu.. co v konečnom dôsledku ani odškodnenie nebude bo „nik“ to nekúpi ešte ze to nerobia s objektívom co mozno aj robi ???

  • peterpan

    brutal skandal, u mna (ch)uawei skoncil. este aj vybuchujuce baterie samsungu su nic proti tomu ..a tie prasce si este pytaju tolko love za vlajkove lode mate a P triedy.. oneplus ,xiaomi a aj nokia bude z toho naplno profitovat

  • kubcosnv

    Chcel som kúpiť tento telefón a očividne vidím že sa absolútne neoplatí.. iba žeby sa potom riešila spätne nejaká reklamácia v obchode

  • goowyy

    ..ako zistím typ úložiska?…