Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nie je to tak dávno, čo Huawei predstavil svoje top modely P10 a P10 Plus. Po krátkom čase sa však objavil škandál, ktorý môže spoločnosti výrazne poškodiť dobré renomé. Úspešný čínsky výrobca totiž potvrdil správy, o ktorých používatelia v Číne hovoria už niekoľko týždňov.

Škandál sa týka najnovších top modelov Huawei P10 a P10 Plus. Používatelia v Číne tvrdili, že výrobca predáva svoje vlajkové lode s rozdielnymi súčiastkami. Zatiaľ čo každý model je dodaný s procesorom Kirin 960, problém bol zistený inde. Gigant údajne do niektorých modelov zakomponoval rozdielne pamäte RAM. Niektoré modely sú vybavené pamäťami typu LPDDR3 a iné zas používajú LPDDR4 jednotku. Takéto zavádzanie zákazníkov nie je na mieste, keďže ide o generačný rozdiel týchto typov pamätí.

Huawei P10 64 GB môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

huawei p10
zdroj fotografie:  Screenshot / UrAvgConsumer / YouTube

nenechaj si ujsť
Huawei P10 si môžeš kúpiť aj vo verzii s 24-karátovým zlatom za túto astronomickú cenu

To však nie je všetko. Niektoré modely sú navyše dodávané s úložiskami typu UFS 2.1 a iné zas s UFS 2.0 či dokonca ešte staršími eMMC 5.1. Toto zistenie je o to horšie, že práve posledný spomenutý typ úložiska patrí medzi zastarané a v dnešnej dobe sa rozhodne nepoužíva v moderných vlajkových lodiach. Obdobný problém sa mal objaviť aj v modeloch Mate 9. Huawei pripúšťa, že je ťažko rozoznať, akú kombináciu súčastí koncový zákazník dostane. Všetko vraj závisí od toho, aké súčiastky pošlú dodávatelia. Ak si používateľ kúpil najnovší model P10, prípadne P10 Plus, v konečnom dôsledku tak môže dostať akúkoľvek kombináciu, ktorá môže mať vplyv na celkový výkon zariadenia.

huawei p10
zdroj fotografie:  Screenshot / UrAvgConsumer / YouTube

K problému sa najnovšie vyjadril aj šéf mobilnej divízie, Richard Yu. Ten sa nechal počuť, že tento škandál berie ako „prebudenie“, ktoré poskytlo spoločnosti veľmi dôležitú lekciu. Yu počínanie spoločnosti zverejnil v liste, ktorý spočiatku zdieľal len so zamestnancami na sociálnej sieti Weibo, no neskôr list zverejnil. Svoje počínanie označil za nevhodné a prvotný postoj Huawei k problému za „arogantný“. Taktiež oznámil, že zaviedol novú podporu pre „načúvanie zákazníkov“. Veľmi dobre si tak uvedomuje, čo spôsobil škandál s Galaxy Note 7 spoločnosti Samsung a čo by to mohlo znamenať pre Huawei. Či sa mu táto snaha vyplatí, ukáže len čas. Zatiaľ sa však nevyjadril k otázkam, či plánuje odškodniť poškodených zákazníkov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú