Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.


Xiaomi je dôkazom úspešnej modernej spoločnosti, ktorá sa za pár rokov vyšplhala medzi najväčších výrobcov smartfónov na svete. Ďalším veľkým míľnikom v histórií tohto čínskeho giganta bude prvá počiatočná ponuka akcií verejnosti, alebo tzv. „IPO“. Týmto krokom tak Xiaomi môže onedlho prekonať hodnotu 100 miliárd dolárov a posilniť svoju pozíciu na trhu.

Príbeh Xiaomi sa začal písať ešte v roku 2010, keď spoločnosť začínala iba s vlastnou nadstavbou pre Android smartfóny. Onedlho na to sa však tento nováčik pustil priamo aj do ich výroby. Od začiatku si jeho modely získavali priazeň zákazníkov, a to najmä vďaka kvalitnému spracovaniu a výrazne nižšej cene v porovnaní s konkurenciou.

Xiaomi produkty naberajú na popularite po celom svete

Po pár rokoch sa spoločnosť stala silným protivníkom aj pre tak veľkých hráčov, akým je napríklad Samsung. Avšak, Xiaomi sa pri výrobe smartfónov nezastavilo a pustilo sa tiež do produkcie ďalšej elektroniky. Portfólio spoločnosti k dnešnému dňu zahŕňa desiatky skvelých a kvalitných produktov rôznych kategórií, od gadgetov, cez čističky vzduchu, až po televízory. Neraz je Xiaomi označované aj ako „čínske Apple“ a táto prezývka mu zrejme právom patrí.

Nenechaj si ujsť
Ako je možné, že spoločnosť Xiaomi predáva svoje kvalitné produkty za takú nízku cenu?

V domovskej krajine si jeho produkty zákazníci nesmierne obľúbili a ich popularita rastie aj vo zvyšku sveta. Na rozdiel od Samsungu a iných veľkých rivalov sa však táto spoločnosť nezamerala na západných zákazníkov v USA či Európe. Dala totiž prednosť Číne a Indii, kde sa jej podarilo rozbehnúť aj vlastnú výrobu a aktuálne je Xiaomi v tejto preľudnenej krajine druhým najväčším výrobcom smartfónov. Stratégia sa Xiaomi rozhodne vyplatila a svoj zrak postupom času spoločnosť obrátila aj k nám do Európy, kde otvorila prvé kamenné obchody. Jeden z nich máme dokonca aj u nás na Slovensku.

„Čínske Apple“ mieri vysoko

Pre väčšinu zákazníkov na západ od Číny je však kúpa Xiaomi smartfónov značným problémom. Operátori tieto zariadenia vo svojej ponuke zaradené nemajú a mnohé obchody s elektronikou ich žiaľ taktiež neponúkajú. Jediným spôsobom ako sa k nim dostať sú čínske e-shopy, alebo americký Amazon či eBay. Napriek zložitému procesu nákupu si však mnohí zákazníci na tieto smartfóny radi počkajú. Trvalo len pár rokov, kým sa Xiaomi vyšvihlo do svojho dnešného postavenia, no tu spoločnosť ešte nekončí. Jej ďalším plánom je totiž ponúknuť prvé IPO, teda počiatočnú verejnú ponuku akcií a presiahnuť trhovú hodnotu 100 miliárd dolárov.

Spoločnosť sa už mala obrátiť na niektoré banky a finančné inštitúcie v Nemecku, Švajčiarsku, USA, ale aj v domácej Číne, aby sa rozhodlo, kedy a kde bude prvá verejná ponuka akcií spustená. Z neznámeho tvorcu nadstavieb MIUI pre Android sa tak Xiaomi vypracovalo na jednu z najväčších spoločností sveta. Za svoj úspech vďačí najmä kvalitným produktom za lákavé ceny. Vstup do rozvojových krajín „čínskemu Apple“ rozhodne pomohol a teraz sa tento gigant chce vyšplhať ešte vyššie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú