Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
Elektromobily rozhodne nie sú najdokonalejšími vozidlami a ich masové používanie je kľúčové, aby sa doladili chyby. Svedčí o tom aj najnovšia porucha vozidiel zákazníkov spoza oceánu, ktoré sú v potenciálnom nebezpečenstve. Na tému upozornil portál National Post.
Kritická porucha môže spôsobiť nehodu
Hyundai a Kia oznámili významný zvolávací program, ktorý sa týka viac ako 208-tisíc elektrických vozidiel. Dôvodom je kritická porucha, ktorá môže viesť k strate výkonu pohonu a zvýšiť riziko nehôd. Zvolávanie sa týka vyše 145-tisíc vozidiel Hyundai a Genesis v USA, vrátane modelov Hyundai Ioniq 5 (2022-2024), Ioniq 6 (2023-2025), a luxusných verzií Genesis GV60, GV70 a G80 (2023-2024).
Problém spočíva v Integrovanom riadiacom nabíjacom module (ICCU), ktorý môže byť poškodený a prestať nabíjať 12-voltovú batériu vozidla. Táto porucha spôsobuje postupnú stratu výkonu pohonu, a ak sa vozidlo ďalej používa, môže dôjsť až k úplnému výpadku energie.
Zasiahnuté modely
Zvolávanie zahŕňa nasledujúce modely:
- Hyundai Ioniq 5 (2022-2024)
- Hyundai Ioniq 6 (2023-2025)
- Genesis GV60
- Genesis GV70
- Genesis G80 (elektrifikované verzie, 2023-2024)
Okrem toho sa zvolávanie týka aj takmer 63-tisíc modelov Kia EV6 z rokov 2022 až 2024.

Bezpečnostné opatrenia a opravy
Hoci neboli hlásené žiadne nehody ani zranenia v súvislosti s touto poruchou v USA alebo Kanade, Hyundai a Kia podnikajú kroky na vyriešenie problému. Opravy zahŕňajú kontrolu ICCU a jeho poistky, prípadnú výmenu a aktualizáciu softvéru. Tieto služby budú pre majiteľov bezplatné.
Majitelia postihnutých vozidiel budú o zvolávaní informovaní prostredníctvom listov od decembra 2024 do januára 2025. Listy budú obsahovať pokyny, ako svoje vozidlá priniesť do servisov na opravu.
Dôvera v EV technológie je kľúčová
Táto situácia opäť poukazuje na výzvy, ktorým čelí rýchlo sa rozvíjajúci sektor elektrických vozidiel, najmä v oblasti správy batérií. Hyundai aj Kia tak musia dôsledne zabezpečiť spoľahlivosť svojich budúcich modelov, ako je napríklad pripravovaný Hyundai Ioniq 9, aby si zachovali dôveru zákazníkov.
V každom prípade, nad elektromobilmi rozhodne netreba lámať palicu. Takéto masívne zvolávanie vozidiel si už niekoľkokrát zažili aj spaľováky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

