Viac platonických vzťahov a menej sexu. Tak znie verdikt generácie Z ohľadom obsahu zobrazovaného vo filmoch a seriáloch. Kalifornská univerzita v Los Angeles (UCLA) vykonala prieskum na 1500 mladých Američanoch vo veku od 13 do 24, ktorí jasne prehovorili ohľadom svojich preferencií v mediálnom obsahu, informuje Indie Wire.

Viac kamarátstva a menej romantiky

Výsledky ukazujú, že generácia Z už v televízii nepotrebuje vidieť sex a prednosť dáva kamarátstvu a platonickým vzťahom. Až 51 % respondentov uviedlo, že by v obsahu radi privítali platonické vzťahy, ktoré sa nekončia romanticky.

Prieskum odhalil, že z romantiky už začína byť mládež unavená a jej význam sa nadhodnocuje. 47 % mladých Američanov si myslí, že sex je vo filmoch a seriáloch celkom zbytočný, mladým divákom sa čoraz menej páči aj to, keď hlavní hrdinovia nakoniec skončia v romantickom vzťahu. Na obrazovke by preto 39 % respondentov privítalo viac asexuálnych postáv a dejových liniek.

Aj keď je pravda, že dospievajúci chcú menej sexu v televízii a vo filmoch, prieskum v skutočnosti hovorí, že chcú v médiách, ktoré sledujú, vidieť viac a rôzne druhy vzťahov. Vieme, že mladí ľudia trpia epidémiou osamelosti a hľadajú modelovanie v umení, ktoré konzumujú.

Niektorí scenáristi používajú sex a romantiku ako skratku k spojeniu postáv, je však dôležité, aby si Hollywood uvedomil, že dospievajúci chcú príbehy, ktoré odrážajú celé spektrum vzťahov,“ hovorí na výsledky prieskumu psychologička a spoluautorka štúdie Dr. Yalda T. Uhls.

TMDB

Neznášajú romantiku a farebné postavy v záporných úlohách

Prieskum sa pýtal aj na to, čo diváci v televíznom a filmovom obsahu nevedia zniesť. K najotravnejším stereotypom podľa nich patrí vykresľovanie vzťahov ako niečoho, čo ľudia potrebujú ku šťastiu.

Mladým divákom sa podľa Hollywood Reporter nepáči ani to, keď hlavná mužská a ženská postava na konci deja skončí spolu. Tretie miesto najnenávidenejších stereotypov uzatvárajú milostné trojuholníky.

Generácia Z v médiách zároveň odsudzuje aj rasové stereotypy. Negatívne napríklad vníma, keď farebné osoby v médiách stvárňujú záporné postavy, alebo postavy s negatívnymi črtami.

Prekvapivým zistením tiež bolo, že až 56 % opýtaných v médiách preferuje nové príbehy ako pokračovanie zabehnutých značiek, adaptácie známych diel alebo ich remaky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú