Niektorí si to všimli, iní možno menej, ale jeden komponent sa s pokročilou dobou a nástupom elektromobilov vytráca z kabíny vodiča. Ide o riadiacu páku, teda manuálnu prevodovku. Jedni to berú ako súčasť progresu a veľmi im to neprekáža, no iní prichádzajú o zábavku, ktorá ich sprevádzala v aute roky a tak trochu ozvláštňovala jazdu.

Všimli si to aj kompetentní v legendárnej automobilke Ferrari, ktorí dali hlavy dokopy a vyhútali, že možno by sa s tým niečo dalo robiť. A keď sa k týmto hlasom pridá aj 7-násobný šampión kráľovnej motošportu, rezultát je zrejme jasný. Na tému upozornil portál Motor1.

Záujemcovia tlačia na pílu

Ferrari má za sebou rekordný rok, s najvyššími predajmi v histórii a portfóliom objednávok až do roku 2026. Na obzore je dokonca aj prvý elektrický model značky, ktorý by mal ešte viac rozšíriť okruh zákazníkov. No múdre hlavy predsa uvažovali, ako ešte viac pritiahnuť pozornosť zberateľov a nadšencov. Odpoveďou by mal byť návrat manuálnej prevodovky, čo by podľa Gianmariu Fulgenziho – šéfa vývoja v Maranelle – dávalo zmysel najmä pri limitovaných modeloch ako Monza SP1/SP2 či Daytona SP3.

Tieto vozidlá spadajú do exkluzívnej línie „Icona“, ktorá sa nachádza úplne na vrchole ponuky Ferrari a všetky doterajšie verzie mali výhradne automatickú prevodovku. Nový model z tejto série by však mohol túto tradíciu prelomiť a priniesť späť tretí pedál. Záujem zo strany bohatých klientov tu pritom už je. Mnohí z nich podľa Fulgenziho priamo žiadajú návrat manuálu, ktorý naposledy Ferrari ponúkalo ešte pred viac ako desiatimi rokmi. Konkrétne išlo o model California z roku 2012.

ferrari manuálna prevodovka.
Modificata/YouTube

Medzi tými, ktorí by radi videli manuálnu prevodovku späť vo Ferrari, je aj sám Lewis Hamilton. Sedemnásobný majster sveta F1 túži po modernej verzii legendárneho F40, ktorú by podľa všetkého rád videl ako F44 – ako narážku na svoje číslo, s ktorým pilotuje červený monopost.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP