Malé štúdio Paraglacial ukázalo svoju prvú hru, ktorá nesie názov Fatekeeper. Pôjde o fantasy akčné RPG s pohľadom z prvej osoby, ktoré kombinuje súboje nablízko s magickými schopnosťami a má za cieľ oživiť záujem o tento žáner. Vydavateľom projektu je známa spoločnosť THQ Nordic, čo hre dodáva potrebnú dôveryhodnosť a podporu.

Hra ťa prenesie do temného fantasy sveta plného starovekých ruín, zabudnutých relikvií a stôp po dávnych katastrofách. V koži druida, člena pradávneho rádu, budeš musieť čeliť rôznorodým nepriateľom a prekážkam. Prostredie hry je vytvorené ručne a obsahuje prepojené lokácie, ktoré odmeňujú zvedavosť hráčov. Navštíviš opustené bojiská, rozsiahle podzemné jaskyne, pokojné lesy aj časom zabudnuté chrámy, pričom v každej oblasti na teba čakajú skryté príbehy a vzácne predmety.

Duchovný nástupca legendárnej série

Súbojový systém patrí medzi najsilnejšie stránky Fatekeeper. Vývojári sa inšpirovali najmä legendárnym titulom Dark Messiah of Might and Magic, čo sa prejavuje v detailne prepracovanej fyzike a dynamike boja. Nepriatelia majú svoje špecifické sety útokov, silné stránky a slabiny, takže musíš neustále prispôsobovať svoju stratégiu. Bojový systém stavia na presnosti úderov, načasovaní a kontrolovaní priestoru okolo seba, pričom správne zvolená zbraň môže rozhodnúť celú bitku.

K dispozícii budeš mať širokú škálu zbraní od ľahkých mečov určených na rýchle údery, až po ťažké obojručné zbrane s obrovskou ničivou silou. Okrem klasického boja nablízko budú k dispozícii aj magické schopnosti, ktoré nie sú len doplnkom, ale plnohodnotnou súčasťou hrateľnosti. Na začiatku ovládneš telekinézu, pomocou ktorej môžeš zhodiť nepriateľov zo skál alebo ich vrhať do pascí. Postupne získaš prístup k ďalším živlom, ako oheň a ľad, ktoré môžeš navzájom kombinovať a vytvárať tak zaujímavé efekty počas súbojov a pridajú sa aj rôzne puzzle prvky.

Hlboký systém vylepšení a experimentovanie s výbavou

Systém progresu bude podľa slov autorov dôkladne prepracovaný a ponúkne zmysluplné voľby naprieč bojovými štýlmi, atribútmi a magickými odvetviami. Môžeš sa zamerať na silu, obratnosť alebo čarodejníctvo, pričom každý prístup ti otvorí jedinečné možnosti hrania. Nájdené zbrane, brnenia a artefakty si prispôsobíš vlastnému štýlu a nevyhnutnou časťou hry bude aj experimentovanie s kombináciami výbavy na prekonanie čoraz náročnejších protivníkov.

Vývojársky tím Paraglacial má len dvanásť členov, čo z Fatekeeper robí ambiciózny nezávislý projekt s veľkým potenciálom. Hra by mala vyjsť v predčasnom prístupe počas roka 2026, zatiaľ však nemáme k dispozícii presný dátum vydania plnej hry. Verzia pre konzoly zatiaľ oficiálne potvrdená nebola, momentálne je hra pripravovaná výhradne pre PC platformu.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP