Unreal Engine, jeden z najpopulárnejších herných nástrojov súčasnosti, sa na konci minulého mesiaca dostal do štádia Early Access a herní vývojári i technologickí nadšenci majú možnosť vyskúšať si hlavné prednosti jeho piatej generácie.

Aktuálne sa preto objavovať viaceré technické demá i fotorealistické videá zobrazujúce výnimočný grafický skok. Jedným z najnovších a zároveň aj najpôsobivejších je trojminútová ukážka architekta a dizajnéra Melhema Sfeira, ktorý na UE5 vytvoril dažďový prales a ten vyzerá naozaj neskutočne, upozorňuje DSOG.

Technologické demo beží pri 40-50 snímkach za sekundu na GeForce RTX 3070, autor pri jeho tvorbe využil balíček tropický balíček, ktorý je ako jeden z mnohých možné zakúpiť.

Sfeir pri dizajnovaní rovnako použil aj technológie Nanite a Lumen, ktoré patria k hlavným prednostiam nového enginu. Technológia Nanite predstavuje nástroj mikropolygónovej geometrie, vďaka ktorému môžu herní vývojári vytvárať objekty so stovkami miliónov či dokonca miliardami polygónov.

V oblasti vizuálu má ísť podľa tvorcov o jeden z vrcholov súčasných možností, keďže objekty po novom môžu byť navrhnuté tak detailne, ako ich len ľudské oko dokáže spracovať.

YouTube/snímka obrazovky

Lumen je založený na podobnom princípe, akým je vytváraná grafika pri tvorbe hollywoodskych animákov a poskytuje vierohodnejšie spracovanie svetla a nasvietenie herného prostredia.

Čoskoro aj s plnohodnotným výstupom

Na novom Unreal Engine už čoskoro uvidíme aj prvé hry. Migráciu naň chystá Epic pri svojom najväčšom hernom hite Fortine, rovnako na ňom budú postavené aj prichádzajúce novinky Senua’s Saga: Hellblade II či akčné Gears 6.

Čítal si už?
Konzolová vojna len začína: Toto sú exluzivity, ktoré si tento rok zahráš na PS5 a Xbox Series X. Ponuka vyráža dych

Zaujímajú ťa najpopulárnejšie herné enginy súčasnosti? Určite nevynechaj špeciálnu tému, kde sme sa im detailne venovali, pozreli sa na ich históriu aj najväčšie herné bomby.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom