Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Facebook sa ako najväčšia sociálna sieť na svete pravidelne mení a vyvíja. Pred mesiacmi na Slovensku vzbudilo vášne najmä predstavenie Prieskumníka, pričom táto funkcia sa u nás, ako aj v ďalších piatich krajinách, stále testuje. Facebook sa ale po krátkej dobe opäť mení, tentoraz však celosvetovo, výrazne a zdá sa, že mieri viac k svojim začiatkom.

Späť k účelu, za ktorým sieť vznikla

O zmene smerovania najväčšej sociálnej sieti sveta informuje jej samotný zakladateľ a šéf, Mark Zuckerberg. Mark sa k používateľom prihovára prostredníctvom svojho vlastného profilu, kde oznamuje veľký cieľ pre rok 2018. Facebook by mal byť menej o zábave, ale mal by sa viac zamerať na ľudí, ich vzájomné spájanie a priblíženie k tým, na ktorých záleží, teda k rodine, priateľom či známym.

Dodáva pritom, že toto rozhodnutie je založené na spätnej väzbe, ktorú dostávali od samotných používateľov. Tí poukazovali na to, že biznisové príspevky či posty od firiem a médií vytláčajú osobné momenty ľudí, ktoré vedú k ich vzájomnému prepájaniu. Tohto problému si je vedomí aj Mark:

„Vzhľadom na to, že na sieti je viac verejného obsahu ako príspevkov od vašich priateľov a rodiny,  rovnováha toho, čo sa nachádza na nástenke sa posunula od tej najdôležitejšej veci, ktorú môže Facebook urobiť – pomôcť nám vzájomne sa prepájať.“

Šéf najväčšej sociálnej sieti dodáva, že vo Facebooku cítia zodpovednosť, aby ich služby neboli len o zábave, ale prospievali aj blahu a k pohode ľudí. S cieľom vyriešiť túto situáciu sa preto obrátili aj na odborníkov, viedli vlastné výskumy a štúdie, ktoré im teraz pomáhajú priviesť dôležité zmeny.

„Výskum ukazuje, že keď používame sociálne médiá na spojenie s ľuďmi, na ktorých nám záleží, môže to byť dobré pre naše blaho. Môžeme sa cítiť viac prepojení a menej osamelí, a to koreluje s dlhodobými meraniami šťastia a zdravia u ľudí.“

Viac obsahu od priateľov, menej z biznisu

Na nástenke používateľov sa tak po novom má zobrazovať menej „pasívneho obsahu“, ktorý síce môže byť zábavný a informatívny, ale pre vzťahy ľudí nie až tak dôležitý. Mark potvrdzuje, že svojmu produktovému tímu zadal nový cieľ: zamerať sa na pomoc používateľom nájsť relevantný obsah, ktorý povedie k viac zmysluplným spoločenským konverzáciám a spojeniam.

Facebook začal na zmenách pracovať už minulý rok, pričom prvé zmeny používatelia uvidia na svojich nástenkách, kde sa začína zobrazovať viac obsahu od priateľov, rodiny a skupín. Naopak menej bude verejného obsahu od firiem a médií, a aj ten, ktorý sa zobrazí, má viac podporovať zmysluplné interakcie ľudí. Mark priznáva, že implementovaním týchto zmien používatelia očakávane strávia na sociálnej sieti menej času. To sa zdá z biznisového hľadiska ako krok späť, ale šéf Facebooku verí, že čas strávený na sociálnej sieti bude hodnotnejší, čo z dlhodobého hľadiska pomôže komunite aj spoločnosti.

Ak robíme správnu vec, verím, že to bude dobré pre našu komunitu a pre naše podnikanie aj v dlhodobom horizonte.“

Nenechaj si ujsť
Slovensko chce zdaniť Facebook a Google. Pripravujú nás o miliardy eur

A čo s prieskumníkom?

Celý Facebook teda čakajú veľké zmeny v zobrazovaní príspevkov. Otázkou zostáva ako presne sa to prejaví u nás, keďže na Slovensku stále prebieha test, ktorý rozdeľuje nástenku  používateľov na dve časti. Prvá obsahuje posty od priateľov a druhá, Prieskumník, zas zobrazuje obsah od médií či spoločností a značiek. Príspevky od priateľov združené v Novinkách by sa ale následkom nových zmien mohli vyberať relevatnejšie. Facebook však konečne zdá sa počúval viac názor ľudí než biznis a sociálnu sieť sa snaží priblížiť k zámeru, s ktorým pôvodne vznikol – vzájomne spájať používateľov, rodinu a priateľov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú