Čínski výrobcovia čelia podobným problémom aj na iných trhoch. V USA sú prakticky mimo hry a ich celosvetový export elektromobilov klesol v novembri o 19 % medziročne, vrátane 23 % poklesu do EÚ, podľa údajov čínskej colnej správy. Tieto zmeny nútia čínskych výrobcov prehodnocovať svoje stratégie.

Clá majú rôzny vplyv v jednotlivých krajinách. Napríklad v Nemecku a Francúzsku, dvoch najväčších automobilových trhoch Európy, sa registrácie čínskych elektromobilov v novembri znížili o viac ako polovicu v porovnaní s minulým rokom. Naopak, Spojené kráľovstvo, ktoré už nie je členom EÚ a nezaviedlo tieto nové clá, zaznamenalo 17 % medziročný nárast registrácií čínskych elektromobilov.

BYD/Weibo

Hľadanie nových riešení

Vzhľadom na výzvy spôsobené clami zvažujú niektorí čínski výrobcovia lokalizáciu výroby priamo v Európe, aby sa vyhli vysokým dovozným nákladom. Tento proces je však časovo náročný a neprinesie okamžité výsledky. Zároveň sa objavujú nové formy spolupráce medzi výrobcami, ktoré by mohli znížiť náklady a posilniť konkurencieschopnosť. Príkladom je úvaha o spojení spoločností Nissan a Honda za účelom rozvoja elektromobilov.

Zvýšené clá síce spomalili expanziu čínskych automobiliek v Európe, no nezastavili ju úplne. Budúce mesiace ukážu, či čínski výrobcovia dokážu prekonať tieto prekážky alebo budú nútení obmedziť svoje ambície na európskom trhu, ktorý je jedným z kľúčových pre budúcnosť elektromobility. Súboj o dominanciu v segmente elektrických vozidiel tak zostáva stále otvorený.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP