Zavedenie zvýšených ciel na dovoz elektromobilov z Číny, čo spôsobilo výrazný pokles trhového podielu čínskych automobiliek na európskom trhu. Sadzby momentálne dosahujú až 35 %, čím prakticky eliminujú cenovú výhodu, ktorú čínski výrobcovia dosiahli vďaka štátnej podpore. Táto zmena znamená vážnu výzvu pre čínskych výrobcov, ktorí sa snažia rozšíriť svoju pôsobnosť za hranice svojej domovskej krajiny, informuje AutoBlog.

Obrat v trende

Podľa najnovších údajov výskumnej agentúry Dataforce zaznamenali čínski výrobcovia elektromobilov v novembri pokles trhového podielu v Európe na 7,4 %, čo je najmenej od marca tohto roku. Ešte v októbri dosahoval ich podiel 8,2 %. Tento pokles sa pripisuje novým clám, ktoré boli zavedené koncom októbra po vyšetrovaní EÚ. Vyšetrovanie ukázalo, že čínska automobilka profitovala z nespravodlivých výhod vďaka masívnym štátnym dotáciám.

Clá sa navyše pripájajú k už existujúcemu 10 % dovoznému clu a ich výška sa líši podľa miery spolupráce automobiliek s vyšetrovaním. Zatiaľ čo niektoré značky čelia clám až 45 %, iné sa dokázali lepšie prispôsobiť novej situácii. Napríklad značka MG, ktorú vlastní čínska SAIC, zaznamenala v Európe 58 % pokles registrácií v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, uvádza výskumná spoločnosť Jato Dynamics.

NIO

MG zaostáva, BYD sa prispôsobuje

Zatiaľ čo MG zápasí s novými podmienkami, čínska automobilka BYD sa dokázala lepšie vyrovnať s clami a zaznamenala v novembri viac ako dvojnásobný počet registrácií oproti minulému roku. BYD, ktorý čelí nižším clám ako MG, sa sústreďuje na rozšírenie ponuky najmä pre súkromných a flotilových zákazníkov. Títo zákazníci tvorili takmer 80 % ich registrácií v Európe, čo naznačuje stabilný dopyt aj napriek vyšším cenám.

„BYD preberá trh, zatiaľ čo MG zažíva výrazné straty,“ poznamenal analytik Julian Litzinger z Dataforce. Tento vývoj ukazuje, že čínski výrobcovia musia byť flexibilní a schopní prispôsobiť sa meniacej sa situácii na trhu.

BYD

Rastúca ochrana európskeho trhu

Nové clá sú súčasťou širšej snahy EÚ ochrániť svoj automobilový priemysel pred medzinárodnou konkurenciou. Európsky automobilový sektor zamestnáva stovky tisíc pracovníkov a zároveň čelí náročnému prechodu od spaľovacích motorov k elektrickým pohonom. Čínski výrobcovia v minulosti dominovali vďaka nižším nákladom na batérie, no nové opatrenia EÚ majú za cieľ vyrovnať podmienky.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP