Elektromobilita je ťažky biznis, ďalšia európska automobilka potrebuje pomoc. Hľadá partnera v Číne
Koncern Stellantis rozhodne patrí k významným automobilovým výrobcom a aj táto značka berie elektromobilitu seriózne. Čínske automobilky však ukázali, že v tomto segmente majú pred Európou obrovský náskok, a preto sa tradiční výrobcovia začínajú spájať s čínskymi. Agentúra Bloomberg najnovšie upozornila na možnú spoluprácu medzi koncernom Stellantis a mladou čínskou značkou Leapmotor.
Stellantis už ponúka naprieč svojimi automobilkami široké portfólio elektromobilov. Drvivá väčšina z nich však využíva platformu, ktorá disponuje iba 50 kWh batériou, kvôli čomu je dojazd nižší než dojazd konkurencie. Francúzi sa tak rozhodli, že na upevnenie pozície v Číne zvolia prístup, ku ktorému sa uchyľuje čoraz viac automobiliek.
Nové elektromobily na modernej platforme
Ako uviedol InsideEVs, spolupráca ešte nie je definitívna a aj samotný Stellantis odmietol k tejto situácii poskytnúť akékoľvek vyjadrenia. Predmetom rokovaní ale má byť údajne možnosť využívať novú platformu spoločnosti Leapmotor, ktorá je dedikovaná pre elektromobily.
O platformu “Four Leaf Clover” prejavil záujem dokonca aj koncern VW. Samotná platforma v sebe zahŕňa výpočtovú techniku, ktorá je schopná inteligentne riadiť všetky funkcie pre elektromobil, ako aj technológie autonómneho riadenia. Spoločnosť Leapmotor bola pritom založená len v roku 2015 a už teraz sa k nej uchyľujú veľké tradičné automobilky. Tento fakt iba dokazuje obrovský náskok čínskych výrobcov v segmente elektromobility.
S Čínou spolupracuje čoraz viac automobiliek
Aj nemecký koncern VW si je vedomý toho, že na čínskom trhu začína ťahať za kratší koniec. Domáce automobilky spolu s Teslou valcujú tamojšie predaje a tradiční výrobcovia strácajú podiel na najväčšom automobilovom trhu. Ako ale informuje Electrive, nemecký koncern rozbieha partnerstvá s viacerými čínskymi výrobcami a výsledky tejto spolupráce by sa dokonca mohli dostať aj do Európy.
VW ešte zacistkom mesiaca oznámil veľkolepú spoluprácu s automobilkou Xpeng, ktorá patrí k lídrom na čínskom trhu. Ako uvádza Reuters, VW bude pri výrobe elektromobilov využívať platformu čínskej automobilky s názvom Xpeng G9 „Edward“, pričom táto platforma by mala priniesť vyššiu kvalitu za nižšie výrobné náklady a tým by zvýšila predaje elektromobilov.

Z partnerstva majú ťažiť obe strany. VW dostane hotovú platformu a nemusí míňať miliardy na vývoj, Xpeng si zasa zabezpečil ďalší príjem z licencovania technológií. Platforma G9 je však staršia, stoja na nej modely Xpeng G9 a P7. Najmodernejšiu platformu SEPA 2.0 si čínska automobilka zatiaľ necháva pre seba.
Ako dodáva v novej správe Electrive, VW sa údajne okrem Xpeng dohodol na spolupráci aj s automobilkou Leapmotor. Aj v tomto prípade má nemecký koncern odkúpiť licenciu na používanie platformy. Tentokrát však nejde o platformu pohonu, ale o elektronickú platformu Four Leaf Clover, teda tú, ktorá sa stará o riadenie systémov ako sú asistenti riadenia či infotainment.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Nepotrebuješ žiadne konektory. Švajčiari ukázali, čo bude s elektromobilmi ďalej
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
-
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
