Elektromobilita je ťažky biznis, ďalšia európska automobilka potrebuje pomoc. Hľadá partnera v Číne
Koncern Stellantis rozhodne patrí k významným automobilovým výrobcom a aj táto značka berie elektromobilitu seriózne. Čínske automobilky však ukázali, že v tomto segmente majú pred Európou obrovský náskok, a preto sa tradiční výrobcovia začínajú spájať s čínskymi. Agentúra Bloomberg najnovšie upozornila na možnú spoluprácu medzi koncernom Stellantis a mladou čínskou značkou Leapmotor.
Stellantis už ponúka naprieč svojimi automobilkami široké portfólio elektromobilov. Drvivá väčšina z nich však využíva platformu, ktorá disponuje iba 50 kWh batériou, kvôli čomu je dojazd nižší než dojazd konkurencie. Francúzi sa tak rozhodli, že na upevnenie pozície v Číne zvolia prístup, ku ktorému sa uchyľuje čoraz viac automobiliek.
Nové elektromobily na modernej platforme
Ako uviedol InsideEVs, spolupráca ešte nie je definitívna a aj samotný Stellantis odmietol k tejto situácii poskytnúť akékoľvek vyjadrenia. Predmetom rokovaní ale má byť údajne možnosť využívať novú platformu spoločnosti Leapmotor, ktorá je dedikovaná pre elektromobily.
O platformu “Four Leaf Clover” prejavil záujem dokonca aj koncern VW. Samotná platforma v sebe zahŕňa výpočtovú techniku, ktorá je schopná inteligentne riadiť všetky funkcie pre elektromobil, ako aj technológie autonómneho riadenia. Spoločnosť Leapmotor bola pritom založená len v roku 2015 a už teraz sa k nej uchyľujú veľké tradičné automobilky. Tento fakt iba dokazuje obrovský náskok čínskych výrobcov v segmente elektromobility.
S Čínou spolupracuje čoraz viac automobiliek
Aj nemecký koncern VW si je vedomý toho, že na čínskom trhu začína ťahať za kratší koniec. Domáce automobilky spolu s Teslou valcujú tamojšie predaje a tradiční výrobcovia strácajú podiel na najväčšom automobilovom trhu. Ako ale informuje Electrive, nemecký koncern rozbieha partnerstvá s viacerými čínskymi výrobcami a výsledky tejto spolupráce by sa dokonca mohli dostať aj do Európy.
VW ešte zacistkom mesiaca oznámil veľkolepú spoluprácu s automobilkou Xpeng, ktorá patrí k lídrom na čínskom trhu. Ako uvádza Reuters, VW bude pri výrobe elektromobilov využívať platformu čínskej automobilky s názvom Xpeng G9 „Edward“, pričom táto platforma by mala priniesť vyššiu kvalitu za nižšie výrobné náklady a tým by zvýšila predaje elektromobilov.
Z partnerstva majú ťažiť obe strany. VW dostane hotovú platformu a nemusí míňať miliardy na vývoj, Xpeng si zasa zabezpečil ďalší príjem z licencovania technológií. Platforma G9 je však staršia, stoja na nej modely Xpeng G9 a P7. Najmodernejšiu platformu SEPA 2.0 si čínska automobilka zatiaľ necháva pre seba.
Ako dodáva v novej správe Electrive, VW sa údajne okrem Xpeng dohodol na spolupráci aj s automobilkou Leapmotor. Aj v tomto prípade má nemecký koncern odkúpiť licenciu na používanie platformy. Tentokrát však nejde o platformu pohonu, ale o elektronickú platformu Four Leaf Clover, teda tú, ktorá sa stará o riadenie systémov ako sú asistenti riadenia či infotainment.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
Ceny klesajú, zvrat sa blíži. Výmena batérie elektromobilu bude čoskoro lacnejšia ako oprava spaľováku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jednoduchú fotku premení na 3D a je zadarmo. Tento AI nástroj je pre profíkov aj bežných ľudí
Každý človek má svojho nečakaného strážcu. Nové zistenia zmenia pohľad na baktérie
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené