Elektromobilita je ťažky biznis, ďalšia európska automobilka potrebuje pomoc. Hľadá partnera v Číne
Koncern Stellantis rozhodne patrí k významným automobilovým výrobcom a aj táto značka berie elektromobilitu seriózne. Čínske automobilky však ukázali, že v tomto segmente majú pred Európou obrovský náskok, a preto sa tradiční výrobcovia začínajú spájať s čínskymi. Agentúra Bloomberg najnovšie upozornila na možnú spoluprácu medzi koncernom Stellantis a mladou čínskou značkou Leapmotor.
Stellantis už ponúka naprieč svojimi automobilkami široké portfólio elektromobilov. Drvivá väčšina z nich však využíva platformu, ktorá disponuje iba 50 kWh batériou, kvôli čomu je dojazd nižší než dojazd konkurencie. Francúzi sa tak rozhodli, že na upevnenie pozície v Číne zvolia prístup, ku ktorému sa uchyľuje čoraz viac automobiliek.
Nové elektromobily na modernej platforme
Ako uviedol InsideEVs, spolupráca ešte nie je definitívna a aj samotný Stellantis odmietol k tejto situácii poskytnúť akékoľvek vyjadrenia. Predmetom rokovaní ale má byť údajne možnosť využívať novú platformu spoločnosti Leapmotor, ktorá je dedikovaná pre elektromobily.
O platformu “Four Leaf Clover” prejavil záujem dokonca aj koncern VW. Samotná platforma v sebe zahŕňa výpočtovú techniku, ktorá je schopná inteligentne riadiť všetky funkcie pre elektromobil, ako aj technológie autonómneho riadenia. Spoločnosť Leapmotor bola pritom založená len v roku 2015 a už teraz sa k nej uchyľujú veľké tradičné automobilky. Tento fakt iba dokazuje obrovský náskok čínskych výrobcov v segmente elektromobility.
S Čínou spolupracuje čoraz viac automobiliek
Aj nemecký koncern VW si je vedomý toho, že na čínskom trhu začína ťahať za kratší koniec. Domáce automobilky spolu s Teslou valcujú tamojšie predaje a tradiční výrobcovia strácajú podiel na najväčšom automobilovom trhu. Ako ale informuje Electrive, nemecký koncern rozbieha partnerstvá s viacerými čínskymi výrobcami a výsledky tejto spolupráce by sa dokonca mohli dostať aj do Európy.
VW ešte zacistkom mesiaca oznámil veľkolepú spoluprácu s automobilkou Xpeng, ktorá patrí k lídrom na čínskom trhu. Ako uvádza Reuters, VW bude pri výrobe elektromobilov využívať platformu čínskej automobilky s názvom Xpeng G9 „Edward“, pričom táto platforma by mala priniesť vyššiu kvalitu za nižšie výrobné náklady a tým by zvýšila predaje elektromobilov.
Z partnerstva majú ťažiť obe strany. VW dostane hotovú platformu a nemusí míňať miliardy na vývoj, Xpeng si zasa zabezpečil ďalší príjem z licencovania technológií. Platforma G9 je však staršia, stoja na nej modely Xpeng G9 a P7. Najmodernejšiu platformu SEPA 2.0 si čínska automobilka zatiaľ necháva pre seba.
Ako dodáva v novej správe Electrive, VW sa údajne okrem Xpeng dohodol na spolupráci aj s automobilkou Leapmotor. Aj v tomto prípade má nemecký koncern odkúpiť licenciu na používanie platformy. Tentokrát však nejde o platformu pohonu, ale o elektronickú platformu Four Leaf Clover, teda tú, ktorá sa stará o riadenie systémov ako sú asistenti riadenia či infotainment.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Huawei oficiálne ukázal svoje luxusné eso: Toto je najkrajší elektromobil na planéte (FOTO)
Zlepší dojazd a predĺži jej životnosť. Číňania budú vyrábať vlastnú batériu s čudným dizajnom
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
Náklad prevezú roboty bez šoférov. Japonci stavajú v strede diaľnice koridor pre autá budúcnosti
Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Honda vylepšila obľúbený hybrid. Poznáme slovenské ceny, tomuto nejde odolať
Koniec ruského plynu? Gazprom odstaví Európu už čoskoro, urobí tak po 50 rokoch
Včasný zásah a lepšia liečba. AI mení prístup k diagnostike rakoviny na Slovensku
Rokovania o prepúšťaní vrcholia. Volkswagen a odbory stoja pred kľúčovou dohodou
Historický nález: V kostole na Slovensku sa pod omietkou našli vzácne maľby
Africké krajiny v problémoch. Elektrická sieť skolabovala v rovnaký čas
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené