Vývoj elektromobilov v posledných rokoch výrazne napreduje, a to najmä v oblasti batériových technológií a zvyšovania dojazdu. Koniec koncov, práve na dojazd sa pozerajú všetci záujemcovia, kupujúci a aj kritici, čo sa týka elektrických vozidiel.

Technológia napreduje, takže niet pochýb, že sa o pár rokov dočkáme pokorenia magickej tisícky v možnosti dojazdu. Lenže čo keby dovtedy odborníci vymysleli elektromobil, ktorý by mal neobmedzený dojazd? Na jeden taký upozornil portál Interesting Engineering.

Na konci minulého mesiaca sa na pretekárskom okruhu Circuito Internazionale di Latina v Taliansku uskutočnil prelomový test elektromobilu (EV) s upravenou batériou. Výsledky vskutku prekvapili. Hustota energie batérie auta sa po šiestich hodinách jazdy zvýšila.

Testu sa zúčastnili dva modely Renault Twizy 80, pričom jeden z nich bol vybavený revolučným systémom na výrobu energie E-Cat od spoločnosti Leonardo Corporation. Tento systém umožnil zvýšenie kapacity batérie počas jazdy, čo prinieslo úžasné výsledky.

Zvýšenie hustoty energie o 21 % počas jazdy

Modifikované vozidlo malo na začiatku testu kapacitu batérie na úrovni 62 %, ale po šiestich hodinách jazdy sa táto hodnota zvýšila na 83 %. To znamená nárast o 21 % počas nepretržitej prevádzky.

Na rozdiel od neupraveného modelu, ktorý po dvoch hodinách a 20 minútach zastavil kvôli vybitiu batérie, upravené vozidlo s E-Cat systémom pokračovalo v jazde až do konca testu, počas ktorého prešlo 124 míľ (približne 200 km). Bežný Renault Twizy prešiel len 45 míľ (približne 72 km).

Energia bez paliva a emisií

Spoločnosť Leonardo Corporation tvrdí, že generátor E-Cat Power obsahuje unikátny komponent, ktorý nazývajú SKL NGU Power Cell. „Predstavte si ho ako solárny panel, avšak namiesto využívania slnečného svetla čerpá elektrinu z vákuovej energie nulového bodu, čo je nesmierne bohatý zdroj energie, ktorý je prítomný v celom vesmíre. NGU (Nikdy sa nevzdávaj) symbolizuje náš dôkladný prístup k vývoju tohto vynálezu.“

Podľa spoločnosti dokáže jeden NGU Power Cell s priemerom len 60 mm nepretržite produkovať 10 W jednosmernej elektriny – 24 hodín denne, 7 dní v týždni po dobu viac ako 10 rokov, a to bez potreby paliva, vplyvu počasia alebo akéhokoľvek externého pripojenia.

„Podobne ako solárne články, je možné viacero NGU energetických článkov kombinovať do väčších generátorov, ktoré môžu dosiahnuť výkon od niekoľkých wattov až po megawatty. A tak, ako pri solárnych paneloch, je jednosmerný prúd z týchto NGU generátorov možné premeniť na striedavý pomocou bežne dostupných invertorov,“ uviedla spoločnosť.

nabíjanie elektromobilu
Unsplash/Markus Spiske

Nezávislé overenie testu

Test na okruhu v Latine overil nezávislý odborník na elektronické inžinierstvo, Maico Marzocchi, ktorý sám nainštaloval E-Cat do svojho Renaultu Twizy. „Výsledky našej prezentácie ma veľmi potešili. Cieľom bolo ukázať, že technológia E-Cat je praktickým zdrojom energie, ktorý môže byť užitočný pre celý svet,“ povedal Andrea Rossi, generálny riaditeľ spoločnosti.

Táto technológia má potenciál zásadne zmeniť nielen budúcnosť elektromobility, ale aj ďalších oblastí, ktoré vyžadujú nepretržitý prísun energie. Elektromobily s technológiou E-Cat by tak mohli ponúknuť skutočne neobmedzený dojazd, čím by doprava definitívne vykročila z tieňa fosílnych palív.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú