Predáva sa ako teplé rožky, zbožňuje ho aj riaditeľ Fordu. Elektromobil od výrobcu smartfónov búra trh
Jim Farley, generálny riaditeľ Fordu, v nedávnom rozhovore prezradil, že už pol roka jazdí na elektrickom vozidle Xiaomi SU7 a „nechce sa ho vzdať“. Tento model, ktorý sa dizajnom podobá na Porsche Panamera, začína na cene približne 30 300 dolárov a jeho vrcholná verzia stojí okolo 42 100 dolárov. V Číne sa predáva ako teplé rožky – Farley uviedol, že mesačne sa predá desiatky tisíc kusov.
Farley sa o tomto vozidle vyjadril veľmi pozitívne: „Toto Xiaomi auto… je fantastické. Predávajú desaťtisíce kusov mesačne.“ Nezabudol tiež zdôrazniť, že auto si nechal doviesť až zo Šanghaja a jeho skúsenosti s ním sú veľmi dobré. Na tému upozornil portál Gizmodo.
Od smartfónov k elektromobilom
Xiaomi, známe predovšetkým výrobou smartfónov, sa za krátky čas stalo jedným z najvýznamnejších hráčov na čínskom trhu. Možno prekvapuje, že výrobca mobilných telefónov vstupuje do sveta automobilov, avšak nie je to nezvyčajné. Napríklad BYD, jeden z najväčších výrobcov elektromobilov v Číne, začínal ako výrobca batérií pre spoločnosti ako Motorola.
Xiaomi SU7 je plne integrované s ďalšími produktmi Xiaomi, čo umožňuje ovládať domácich pomocníkov priamo z vozidla. Auto je vybavené 16,1-palcovým infotainment systémom a softvérom Xiaomi Pilot pre asistenčné riadenie. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 2,7 sekundy, čo je lepšie ako Tesla Model 3.

Prečo je dôležité sledovať čínsky trh?
Čínske firmy dokázali to, čo Ford a Tesla zatiaľ nedokázali – vyrábať lacné elektromobily, ktoré generujú zisk. Čínska vláda podporuje elektromobilitu a zabezpečuje prístup k surovinám potrebným na výrobu batérií, čo im dáva výhodu na domácom trhu. S cieľom stať sa globálnym lídrom v automobilovom priemysle, spoločnosti ako BYD sa zameriavajú na rozvoj v rozvíjajúcich sa trhoch a ponúkajú cenovo dostupné elektromobily.
Napriek geopolitickým napätiam a obmedzeniam na americkom trhu, ktoré bránia čínskym automobilkám preniknúť do USA, je zrejmé, že čínski výrobcovia elektromobilov sa stávajú čoraz silnejšími konkurentmi. Pre Slovensko, ako aj pre celý európsky trh, môže byť príchod lacnejších a technologicky vyspelých čínskych elektromobilov signálom zmeny v automobilovom priemysle.
Takto vyzerá najluxusnejšia a najdrahšia Škoda doposiaľ
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy

Budú Vianoce na ľade alebo na blate: Aké počasie môžeme očakávať počas sviatkov, ukazujú najnovšie predpovede
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy




