Elektrický Hummer je ekologickou katastrofou. Produkuje viac emisií ako najbežnejší spaľovák
Hovorí sa, že elektromobily sú len tak ekologické, ako je ekologická elektrina, ktorou sa nabíjajú, respektíve aká ekologická je výroba. Emisie sa produkujú aj pri výrobe batérií a v prípade Hummeru EV sú dokonca tak vysoké, že „čistejší“ od neho je aj sedan so spaľovacím motorom, o téme píše Motor1.
Len nedávno sme priniesli informáciu o novej štúdii agentúry Bloomberg, ktorá udeľuje elektromobilom ekologické skóre. Nie je žiadnym prekvapením, že Hummer EV sa nachádza na chvoste tohto rebríčka.
Veľký elektromobil s hmotnosťou vyše 4 tony má obrovskú 205 kWh batériu, no aj napriek tomu prejde na jedno nabitie len niečo málo cez 500 km. O nejakej efektivite sa v tomto prípade teda nemôžeme baviť.
Žiaľ, katastrofálna efektivita má za následok, že takýto elektromobil je vo finále menej ekologický než niektoré autá so spaľovacími motormi, na čo upozornila štúdia ACEEE.
Spotrebuje kvantá „špinavej“ elektriny
Ak by sme vedeli vyrábať elektrinu čisto z obnoviteľných zdrojov, bolo by v podstate jedno, ako neefektívny je daný elektromobil. Pri nabíjaní zelenou energiou by takýmto spôsobom „neprodukoval“ žiadne emisie.
Elektrina sa, žiaľ, v súčasnosti vyrába napríklad ja v uhoľných elektrárňach, ktoré sú pre elektromobil akýmsi „vzdialeným výfukom“ a emisie elektromobilu tak môžeme prepočítať na tie, ktoré sa produkujú pri výrobe elektriny.

Presne takto počítala aj agentúra ACEEE, ktorá zistila, že Hummer EV produkuje až 341 gramov CO2 na míľu. Pre porovnanie, benzínový Chevy Malibu produkuje 320 g CO2 na míľu, takže spaľovák je v podstate čistejší než elektromobil.
Hummer sa na ekológiu nikdy nehral
Hummer je však pojem, ktorý si s ekológiou nikdy veľmi nerozumel. Autá tejto značky sú a vždy boli ultimátnymi terénnymi vozidlami s obrovskými motormi a vysokou spotrebou.
Napríklad Hummer H1 produkuje až 889 gramov CO2 na míľu, takže elektrický model je predsa len posun smerom k ekológii. Jedno je však jasné, pokiaľ budeme vyrábať elektrinu aj iným spôsobom než z obnoviteľných zdrojov, elektromobily nikdy nebudú stopercentne „zelené“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

