Prechod na elektrinu im nevychádza. Automobilka pozastavuje výrobu legendárneho modelu
Fiat sa rozhodol dočasne zastaviť výrobu plne elektrického modelu 500e v závode Mirafiori v talianskom Turíne. Toto rozhodnutie ovplyvní výrobu na štyri týždne, no automobilka tvrdí, že budúcnosť závodu nie je ohrozená. Čo sa vlastne deje a prečo sa výroba 500e dočasne končí?
Nie je to žiaľ po prvýkrát, kedy známa automobilka narazila na limity svojich ambicióznych plánov v oblasti elektromobility. Pôvodne chceli, aby nová 500-ka bola výlučne elektrická, ale to sa muselo vzhľadom na situáciu na trhu prehodnotiť a Fiat nakoniec oznámil, že model príde aj v hybridnej verzii.
Tento krok sa zdá byť zo strany etablovanej automobilky veľmi rozumným rozhodnutím, či už z finančného alebo strategického hľadiska. Hybridy si predsa len držia vysokú popularitu medzi motoristami. Okrem toho musí Fiat ušetriť čo najviac finančných prostriedkov, nakoľko investícia do rozvoja a modernizácie výrobnej linky nebude malá.
Dôvodom má byť slabý dopyt po elektromobiloch
Ako hlavný dôvod dočasného prerušenie výroby Fiat uvádza nedostatok objednávok na nový elektrický model 500e z roku 2020. Tým sa len potvrdzuje, že elektromobily stále bojujú s rôznymi výzvami na globálnom trhu a nedostatočná podpora sa na tom všetkom výrazne odzrkadľuje.
Napriek tomu, že Taliansko má aj vlastný dotačný program na podporu predaja elektromobilov zo strany štátu, nezaznamenáva výrazný nárast dopytu. Konkurencia na trhu je očividne silnejšia a Fiat 500e, ktorého cena začína od 28 490 eur, sa zatiaľ nedokázal presadiť.
Odbory a tlak talianskej vlády
Zamestnanecké odbory v závode Mirafiori dlhodobo žiadajú, aby Stellantis, materská spoločnosť Fiatu, nasadila masovejšiu výrobu, ktorá by zvýšila zamestnanosť. Talianska vláda taktiež tlačí na automobilku, aby zvýšila počet pracovných miest, a zároveň ich jasne informuje, že v krajine umožní výrobu čínskym automobilkám, ak Fiat nenájde spôsob, ako vyriešiť tento problém.
Pre Fiat je táto situácia kritická a obľúbená automobilka si určite nájde spôsob tento problém vyriešiť. Rovnako ako zápas s poklesom záujmu o elektromobily. To však bude musieť podporiť vládne inštitúcie a o všetko majú rozhodnúť nasledujúce mesiace.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
