Aj napriek kontroverzii a čoraz diskutovanejšej náture lootboxov zostáva možnosť zakúpiť si platený bonusový obsah naďalej súčasťou moderných videohier. Najviac na nepopulárnej vlastnosti hier ryžuje Ubisoft a Electronic Arts a práve druhá menovaná spoločnosť má so svojou prémiovou hrou na konte dve nové žaloby, informuje Techspot.

Aj keď sa lootboxy medzi hráčmi vo všeobecnosti tešia veľkej nevôli, pre herné spoločnosti znamenajú obrovské zisky, ktoré si nechcú nechať ujsť. MCV napríklad informuje, že tržby spojené s kupovaním skinov a náhodného bonusového obsahu, tzv. lootboxov, v roku 2020 presiahnu 50 miliárd dolárov. Miliardový a pomerne kontroverzný biznis si čoraz viac začínajú všímať aj štátne orgány a viac než pravdepodobné, že v blízkej budúcnosti sa dočkáme právnych regulácií a sprísnenia pravidiel týkajúcich sa zakupovania plateného obsahu do hier.

Takýto obsah momentálne užívatelia nájdu aj v novom ročníka FIFA, za ktorým stojí spoločnosť Electronic Arts. Futbalový titul vo svojom móde Ultimate Team (FUT) nabáda hráčov na kúpu lootboxov s prísľubom odomknutia bonusových hráčov a vytvorenia legendárneho tímu.

Z Francúzska však k EA momentálne putuje dvojica žalôb, ktoré sa týkajú práve prítomnosti lootboxov v hre. Žalujúcim stranám sa nepáči, že hráč musí pre získanie legendárnych hráčov vo FIFA 20 utratiť stovky, niekedy až tisícky eur. Ani pri takýchto sumách nie je zaručené, že hráčovi bude odomknutý želaný obsah a takéto praktiky žalujúci označujú ako nekontrolovaný hazard.

Prečítaj si aj
Hry od EA sa pomaly vracajú na Steam. Čaká ťa však nemilé prekvapenie

Jeden z právnikov, Victor Zagury, navyše systém lootboxov napáda aj s tvrdením, že systém je postavený tak, aby hráčov neustále nabádal utrácať.

Vývojári stojaci za týmto herným módom vytvorili fiktívny a mimoriadne návykový systém. Čím viac hráč zaplatí, tým väčšia je šanca, že dostane veľkých hráčov. Domnievame sa, že ide iba o formu hazardu, pretože zakupovanie balíčkov s náhodným obsahom nie je nič viac ako stávka. Dnes si môže 11 alebo 12 ročné dieťa bez akýchkoľvek obmedzení spustiť FUT a utrácať v ňom peniaze, keďže v tomto móde neexistuje žiadna rodičovská ochrana.

Klient, ktorého Zagury zastupuje, na kúpu bonusových balíčkov za posledných 5 mesiacov utratil viac než 600 eur a to bez toho, aby získal čo i len jedného legendárneho hráča. Klient zároveň priznáva, že sa od lootboxov medzičasom stal závislým.