Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Mercedes-Benz práve predstavil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony s novým modelom Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ. Nová elektrická Trieda G zostáva verná svojmu pôvodu a zachováva si charakteristický dizajn – prekvapivo si zachováva aj modelové označenie G, aj keď sa podľa viacerých únikov očakávalo premenovanie na EQG.
Gigantická batéria a otáčanie na mieste ako tank
V srdci vozidla je vysokovoltový lítium-iónový akumulátor s kapacitou 116 kWh, integrovaný do rebrinového rámu. Tento akumulátor nie len zabezpečuje nízke ťažisko, ale aj dostatočnú energiu na dojazd až 473 km podľa štandardu WLTP. Jeho umiestnenie v skrini s vysokou torznou tuhosťou zaručuje ochranu pred vniknutím vody a nečistôt.

Maximálny nabíjací výkon pri AC nabíjačke je 11 kW. Na rýchlonabíjačke s jednosmerným prúdom vieš energiu dopĺňať s nabíjacím výkonom až 200 kW. V tomto prípade čas nabíjania z 10 na 80 % predstavuje cca 32 minút.
Nová elektrická Trieda G je poháňaná štyrmi samostatne ovládateľnými elektromotormi, ktoré sa nachádzajú blízko kolies. Spolu môžu dosiahnuť maximálny výkon 432 kW (587 koní) a krútiaci moment až 1 164 Nm. Vektorovanie krútiaceho momentu ďalej umožňuje vytváranie virtuálnych uzávierok diferenciálov.
Okrem technických inovácií nová Trieda G prináša aj nové funkcie pre jazdu v teréne, ako je G-TURN, G-STEERING a plazivá jazda. Zvukový zážitok nechýba aj napriek absencii spaľovacieho motora, elektrícké „Géčko“ ponúkne funkciu G-ROAR s rôznymi zvukmi pre rôzne situácie.
„Trieda G vo svojej viac ako 45-ročnej histórii využívala vždy tú najmodernejšiu a najvhodnejšiu technológiu pohonu. Je preto úplne logické, že inovatívna koncepcia pohonu so štyrmi samostatne ovládanými elektromotormi opäť zvyšuje legendárny výkon našej terénnej ikony na novú úroveň. Nový model G 580 with EQ Technology si zachováva známu hranatú siluetu a zostáva verný charakteru nášho obľúbeného Geländewagenu,“ hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a technický riaditeľ.
Vďaka novej funkcii G-TURN dokáže vozidlo na nespevnenom podklade urobiť až dve úplné otočenia želaným smerom. Nielenže to vyzerá ako otáčanie tanku, ale môže to byť užitočné aj pri jazde v teréne – napríklad ak prekážka v smere jazdy znemožní pokračovať v jazde.
Štyri vzájomne nezávisle poháňané kolesá môžu podľa potreby otočiť vozidlo smerom doľava alebo doprava. Na tento účel sa kolesá na pravej a na ľavej strane vozidla otáčajú opačným smerom. Celý manéver si môžeš prezrieť vo videu nižšie:
Exteriér vozidla je zladený s tradíciou, avšak dostáva aj niekoľko elektrických štýlových prvkov, ako sú vzduchové clony a špecifický dizajn zadnej časti vozidla. Interiér je vybavený najnovším infotainmentom MBUX a digitálnym TERÉNNYM KOKPITOM.
Ide o terénne monštrum
Nasledujúce terénne hodnoty hovoria sami za seba:
- stúpavosť na vhodnom podklade až 100 %
- svetlá výška medzi nápravami minimálne 250 mm
- maximálna brodivosť s hĺbkou 850 mm pri prechodoch vodou alebo blatom
- stabilná jazda pri náklone až do 35°
- nájazdový uhol vpredu 32° a vzadu 30,7°
- prechodový uhol 20,3°
V novej elektrickej Triede G sa používa ochrana spodku vozidla z inteligentnej zmesi materiálov s obsahom uhlíkových vlákien. V porovnaní s alternatívami z ocele alebo hliníka zvyšuje tuhosť. Zároveň znižuje hmotnosť. Platňa na spodku karosérie má hrúbku 26 milimetrov, váži 57,6 kilogramu a k rebrinovému rámu je pripevnená pomocou viac ako 50 oceľových skrutiek. Porovnateľný konštrukčný diel vyrobený z ocele by bol viac ako trikrát ťažší. Zospodu je nanesená vrstva na ochranu proti úderom kameňov.
Cena elektrického „Géčka“ začína od 148 866 eur s DPH, pričom ceny modelu EDITION ONE začínajú od 199 188 eur s DPH.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vitaj v meste duchov: Pomaly mizne z mapy a domy tu stoja menej ako káva
PREMIUMSlováci žijú v zdraví len 57,5 roka: V riziku nás drží 5 mýtov, ktoré poškodzujú zdravie, ekonomiku aj tvoju peňaženku

Nákup Voderadov za 17 miliónov stopli. Minister nariadil masívnu kontrolu

Vedci odhalili skryté riziká. Chýbajúca živina a obezita zrýchľujú starnutie mozgu
PREMIUMJe najvyšší čas na hypotéku: Banky sprísňujú podmienky a ceny bytov pôjdu hore
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
Black Friday prepísal históriu slovenských e-shopov. Dáta odhalili o Slovákoch zaujímavé informácie
Výnimočný nález paleontológov: Objavili rekordný počet stôp po dinosauroch
Štát pri veterných elekrárňach postupuje systémom pokus-omyl. Analytici sú zhrození z novely zákona
Turecko je v panike: Útoky dronov ohrozujú dodávky ropy aj plynu
Minister obrany USA mohol ohroziť životy vlastných vojakov. Zdieľal citlivé dáta cez bežnú appku
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vitaj v meste duchov: Pomaly mizne z mapy a domy tu stoja menej ako káva
PREMIUMSlováci žijú v zdraví len 57,5 roka: V riziku nás drží 5 mýtov, ktoré poškodzujú zdravie, ekonomiku aj tvoju peňaženku

Nákup Voderadov za 17 miliónov stopli. Minister nariadil masívnu kontrolu

Vedci odhalili skryté riziká. Chýbajúca živina a obezita zrýchľujú starnutie mozgu
PREMIUM
