Slováci si ho okamžite zamilujú. Do Európy prichádza ultralacný elektromobil s dojazdom 300 km
Čínske spoločnosti sú vo svete preslávené produktmi s agresívnymi cenovkami. Táto taktika sa vskutku uchytila a tak zjavne neexistuje dôvod, prečo by s tým mali prestať. Týka sa to aj čínskych elektromobilov, ktoré sú naozaj cenovo dostupné a vyrovnávajú sa bežným autám so spaľovacím motorom.
Práve s lacnými čínskymi elektromobilmi má problém Európska únia, ktorá môže Číňanom klepnúť po prstoch a jemne pribrzdiť rozvoj elektromobility na Starom kontinente. Hoci sa čínske spoločnosti budú musieť s týmito reštrikciami popasovať, to im nebráni v uvádzaní na trh vozidlá s nízkou cenou.
Agresívna cena, podpriemerný dojazd
Najnovšie rozšírila portfólio ultra lacných elektromobilov na európskom trhu aj automobilka Dongfeng. Tá predstavila novým kompaktný elektromobil Nammi Box, ktorý má konkurovať slávnym európskym značkám ako Peugeot, najmä svojou priaznivou cenou.
Vozidlo postavené na platforme S1 od Dongfengu bude ponúkať v Európe pravdepodobne len jednu verziu s 42,3 kWh batériou. Tá by mala podľa normy WLTP zabezpečiť dojazd 193 míľ, čo je približne 310 kilometrov.

Tento elektromobil tak určite môžeme zaradiť do kategórie mestských, keďže svojím dojazdom nijako extra neohuruje. Predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 94 koní, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 140 km/h.
Cena sa líši
Interiér Nammi Boxu zaujme 12-palcovým dotykovým displejom a 5-palcovým prístrojovým panelom pre vodiča. Typickým čínskym prvkom je možnosť premeniť vnútorný priestor na akúsi spálňu s lôžkom. Exteriér vozidla sa pýši moderným dizajnom s kontrastnou strechou a bezrámovými oknami.

Cena tohto elektromobilu sa v rámci dostupných krajín líši. Kým vo Švajčiarsku, kde je momentálne k dispozícií na rezerváciu, sa jeho cena pohybuje na úrovni 23 000 eur, v Nemecku by jeho cena mohla klesnúť tesne pod 20 tisíc eur, v Nórsku dokonca až na 16 200 eur.
Dongfeng už pôsobí vo Švajčiarsku so svojou prémiovou značkou Voyah, čo z tejto krajiny robí prvú európsku destináciu pre predaj Nammi Boxu. Automobilka zvažuje výrobu tohto modelu priamo v Európe, čo by mohlo pomôcť udržať jeho konkurencieschopnú cenu a posilniť pozíciu značky na európskom trhu. A, samozrejme, vyhnúť sa clám.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Oči pod náporom obrazoviek slabnú. Hrsť týchto orieškov posilňuje zrak aj prirodzený štít proti modrému svetlu

Po boku Rózsu na ministerstve obrany bude pôsobiť známy hudobník. Kaliňákov rezort najal ďalšieho umelca

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou

„Slayáda“ za 17 miliónov: Štát kúpil chátrajúci outlet vo Voderadoch, opozícia ostro reaguje
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Oči pod náporom obrazoviek slabnú. Hrsť týchto orieškov posilňuje zrak aj prirodzený štít proti modrému svetlu

Po boku Rózsu na ministerstve obrany bude pôsobiť známy hudobník. Kaliňákov rezort najal ďalšieho umelca

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou

