Čínske spoločnosti sú vo svete preslávené produktmi s agresívnymi cenovkami. Táto taktika sa vskutku uchytila a tak zjavne neexistuje dôvod, prečo by s tým mali prestať. Týka sa to aj čínskych elektromobilov, ktoré sú naozaj cenovo dostupné a vyrovnávajú sa bežným autám so spaľovacím motorom.

Práve s lacnými čínskymi elektromobilmi má problém Európska únia, ktorá môže Číňanom klepnúť po prstoch a jemne pribrzdiť rozvoj elektromobility na Starom kontinente. Hoci sa čínske spoločnosti budú musieť s týmito reštrikciami popasovať, to im nebráni v uvádzaní na trh vozidlá s nízkou cenou.

Agresívna cena, podpriemerný dojazd

Najnovšie rozšírila portfólio ultra lacných elektromobilov na európskom trhu aj automobilka Dongfeng. Tá predstavila novým kompaktný elektromobil Nammi Box, ktorý má konkurovať slávnym európskym značkám ako Peugeot, najmä svojou priaznivou cenou.

Vozidlo postavené na platforme S1 od Dongfengu bude ponúkať v Európe pravdepodobne len jednu verziu s 42,3 kWh batériou. Tá by mala podľa normy WLTP zabezpečiť dojazd 193 míľ, čo je približne 310 kilometrov.

Dongfeng

Tento elektromobil tak určite môžeme zaradiť do kategórie mestských, keďže svojím dojazdom nijako extra neohuruje. Predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 94 koní, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 140 km/h.

Cena sa líši

Interiér Nammi Boxu zaujme 12-palcovým dotykovým displejom a 5-palcovým prístrojovým panelom pre vodiča. Typickým čínskym prvkom je možnosť premeniť vnútorný priestor na akúsi spálňu s lôžkom. Exteriér vozidla sa pýši moderným dizajnom s kontrastnou strechou a bezrámovými oknami.

Dongfeng

Cena tohto elektromobilu sa v rámci dostupných krajín líši. Kým vo Švajčiarsku, kde je momentálne k dispozícií na rezerváciu, sa jeho cena pohybuje na úrovni 23 000 eur, v Nemecku by jeho cena mohla klesnúť tesne pod 20 tisíc eur, v Nórsku dokonca až na 16 200 eur.

Dongfeng už pôsobí vo Švajčiarsku so svojou prémiovou značkou Voyah, čo z tejto krajiny robí prvú európsku destináciu pre predaj Nammi Boxu. Automobilka zvažuje výrobu tohto modelu priamo v Európe, čo by mohlo pomôcť udržať jeho konkurencieschopnú cenu a posilniť pozíciu značky na európskom trhu. A, samozrejme, vyhnúť sa clám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú