Začiatky Hyperloopu siahajú ešte do roku 2013, kedy bola založená samotná spoločnosť, no tá sa od tej doby značne posunula vpred. Do projektu, ktorý má priniesť svetu úplne nový druh dopravy, sa zapojili mnohí bohatí investori, ale aj univerzity. Hyperloop sa má aj naďalej vyvíjať sľubným smerom, pričom svojim spôsobom podľa riaditeľa, Dirka Ahlborna, predčí všetky druhy dopravy.

Za tých pár rokov vývoja sa Hyperloop zmenil od prvotných vízií na niečo, čo začína naberať reálnu podobu a čoskoro môže zmeniť verejnú dopravu. Plány Elona Muska presúvať ľudí prostredníctvom vákuových tunelov vysokou rýchlosťou sa tak vďaka investíciám stávajú realitou. Hyperloop už dokonca ukázal aj svoje schopnosti pri niekoľkých testovacích jazdách v minulom roku.

Budovanie revolučnej dopravy napreduje

Do tejto fázy vývoja sa inžinieri dopracovali po dlhých rokoch práce, ktorá však začína ukazovať svoje plody. Budúcnosť tejto dopravy má byť ešte veľkolepejšia. Pomocou tunelov sa o pár rokov môžu prepravovať cestujúci na Strednom východe, ale aj v Spojených štátoch. Kompletná linka by tak mohla fungovať v Abu Dhabi už o rok a ďalšou traťou môže Hyperloop spojiť tiež Chicago a Cleveland. Výstavba týchto tunelov však podľa nedávnych informácií bude aj v Baltimore, ktorý má byť na zastávkou na trase Philadelphia – New York – Washington D.C.

Okrem prekopania základov verejnej dopravy sa okolo Hyperloopu vytvorilo aj mnoho pracovných miest a začali rozrastať viaceré odvetvia. Od roku 2013 sa počet zamestnancov zvýšil na viac ako 800. Budovanie sna Elona Muska tak má naďalej pokračovať. Už o pár rokov môžeme vidieť prvé reálne linky na trasách v Strednom východe a Amerike. Svoje vízie o Hyperloope teraz potvrdil aj CEO spoločnosti Hyperloop Transportation Technologies, Dirk Ahlborn, na stretnutí v ruskom Kazane.

Nenechaj si ujsť
Spoločnosť, ktorá rokovala aj so Slovenskom stavia svoju prvú hyperloop trať. Nie však u nás

Mnohé tvrdenia sú už všetkým dobre známe, no niektorými sa mu podarilo prítomných prekvapiť. Podľa neho je verejná doprava absolútne neefektívna. Len v Los Angeles totiž mesto prerobí 2,5 dolára za každého pasažiera, ktorý nastúpi do metra. Navyše je cestovanie verejnými prostriedkami pre cestujúcich zlou skúsenosťou, ktorej sa musia často podrobiť. Ľudia totiž v týchto prostriedkoch nemajú súkromie a podľa Ahlborna si zaslúžia viac.

Hyperloop má výhody, aké nenájdeme u žiadnej inej dopravy

Počas rozhovoru pre portál Business Insider sa však CEO Hyperloop Transportation Technologies obul aj do leteckej dopravy, letísk a ich bezpečnosti. Ľudia sú podľa jeho vyjadrení len triedení ako zvieratá, no sa môže zmeniť. Každý, kto sa bude chcieť zviesť v Hyperloope, bude musieť odovzdať kvôli bezpečnosti svoje biometrické údaje. Vďaka tomu sa zvýši bezpečnosť cestovania a spoločnosť bude mať prehľad o každom pasažierovi. Pri bezpečnosti ešte Dirk Ahlborn podotkol, že jeho Hyperloop je omnoho bezpečnejší ako akákoľvek iná doprava.

Máme v porovnaní s lietadlami bezpečnostnú výhodu, pretože s Hyperloopom nemôžete naraziť do budovy. Nerád to hovorím, ale z matematického hľadiska to tiež nie je efektívny prostriedok pre teroristov. Jedna kapsula preváža 30 pasažierov. Viac škody by napáchal útok na metro.“ – Dirk Ahlborn, CEO Hyperloop Transportation Technologies.

Veľkou prekážkou v budovaní tejto dopravy je však podľa neho demokracia. Pokiaľ chce spoločnosť vytvoriť úplne nový spôsob dopravy, stoja pred ňou nemalé byrokratické prekážky, ktoré komunistické krajiny ako Rusko, alebo Čína nepoznajú. Ak si tam niekto mocný zmyslí, že takýto Hyperloop chce, tak ho aj dostane. Záver celého rozhovoru Ahlborn uzavrel odpoveďou pre všetkých, ktorí v Hyperloop neveria. „Nepamätám si nikoho, kto by to nechcel.“ Jednoducho povedané, kto neverí v túto dopravu, ako by ani neexistoval. Spoločnosť totiž týmto revolučným spôsobom verejnej dopravy môže už o pár rokov zmeniť každodennú cestu miliónov ľudí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú