+ Originalita na každom kroku
+ Vylepšené herné mechaniky
+ Systém železníc na rýchlejší presun
+ Bohaté herecké obsadenie
+ Špičkový vizuál
+ Prepracovaný príbeh, ktorý opäť prekvapuje
+ Česká lokalizácia
- Žáner "walking simulátoru" nemusí sadnúť každému
- Drobné chyby
Hideo Kojima sa po úspechu prvého Death Stranding vracia s pokračovaním, ktoré významne rozširuje a vylepšuje originalitu svojho predchodcu. Death Stranding 2: On the Beach predstavuje ďalší krok v evolúcii tohto jedinečného žánru doručovacích hier, pričom zachováva filozofické základy originálu a zároveň pridáva nové mechaniky a príbehové prvky. Kojima Productions ukazuje, že prvá hra nebola len experimentom, ale základom pre rozsiahlejší a ambicióznejší projekt, ktorý posúva hranice tradičného herného dizajnu.
Pokračovanie nadväzuje na silné stránky svojho predchodcu, pričom eliminuje mnohé z jeho slabších momentov, najmä pokiaľ ide o bojový systém a prístupnosť pre nových hráčov. Vývojári zjavne počúvali spätnú väzbu komunity a implementovali množstvo vylepšení, ktoré robia z Death Stranding 2 ucelenejší a príjemnejší zážitok. Hra si zachováva svoju jedinečnú identitu, no zároveň ponúka viac variability v prístupe k riešeniu situácií, čo ju robí atraktívnejšou pre širšie spektrum hráčov.
Príbehové základy a nový začiatok
Príbeh Death Stranding 2 sa odohráva jedenásť mesiacov po udalostiach prvej hry, pričom Sam Porter Bridges si užíva pokojný život so svojou dcérou Lou v odľahlej časti Mexika. Táto idylická atmosféra je narušená príchodom Fragile, ktorá Sama presvedčí, aby sa vrátil k svojej pôvodnej úlohe a pokračoval v spájaní sveta prostredníctvom Chirálnej siete. Samova nová misia ho vyšle do Mexika, kde musí znovu pripájať izolované komunity a následne sa vydáva do ďalekej Austrálie.
Prechod medzi kontinentmi sa deje prostredníctvom mysterióznej brány, ktorá umožňuje transport cez oceán, čím sa hra geograficky rozširuje o úplne nové typy prostredí. Austrálske pustiny a mexické hornaté oblasti poskytujú dramaticky odlišné vizuálne zážitky v porovnaní s islandskou krajinou z prvej hry. Toto rozšírenie nie je len estetické, ale prináša aj nové herné výzvy, keďže každé prostredie má svoje špecifické prekážky a nebezpečenstvá.
Death Stranding 2 výrazne rozširuje spektrum nebezpečenstiev, s ktorými sa Sam musí vyrovnať. Okrem známych BT a organizácie MULEs hra predstavuje dynamické prírodné katastrofy, ktoré dramaticky menia herné prostredie. Zemetrasenia môžu spôsobiť zosuvy pôdy a kompletne zmeniť topografiu oblasti, čím sa doteraz známe trasy stávajú nepriechodné.
Prívalové dažde zvyšujú hladiny riek a robia ich búrlivejšími, čo komplikuje prechody a môže zničiť postavené konštrukcie. Púštne búrky zase znižujú viditeľnosť a sťažujú navigáciu, ale zároveň poskytujú príležitosť na skryté infiltrácie nepriateľských táborov. Tieto dynamické prvky dodávajú hre nepredvídateľnosť a nútia hráčov prispôsobovať svoje stratégie meniacim sa podmienkam.
Nové postavy a dynamika tímu
Medzi najväčšie pridané hodnoty pokračovania patrí rozšírený tím postáv, ktoré Sama sprevádzajú na jeho ceste. Dollman predstavuje jednu z najoriginálnejších Kojimových kreácií – bývalé médium, ktorého duša zostala uviaznutá v tele mechanickej bábky.
Táto postava, ktorá je pripútaná k Samovmu pásu podobne ako Mimir ku Kratosovi v God of War, poskytuje komentáre k situáciám a cenné rady počas cesty. Dollman nie je len pasívnym sprievodcom a aktívne sa podieľa na hernom zážitku, keďže ho môžeš vyhodiť do výšky a použiť jeho oči na prieskum prostredia.
Okrem Dollmana sa do príbehu zapájajú aj ďalšie nové postavy ako Tarman, Rainy a Tomorrow, ktoré sú súčasťou organizácie Drawbridge. Každá z týchto postáv má vlastný príbeh a motivácie, čo vytvára komplexnejšiu sociálnu dynamiku ako v prvej hre. Tomorrow, ktorú hrá Elle Fanning, je zahalená tajomstvom a disponuje nejasnými schopnosťami, ktoré dodajú príbehu ďalší rozmer.
Jednou z najvýznamnejších noviniek je DHV Magellan, mobilná základňa, ktorá slúži ako Samove útočisko počas expedícií. Táto loď, pomenovaná podľa slávneho prieskumníka Ferdinanda Magellana, je schopná pohybu cez decht, ale len v rámci už pripojených častí Chirálnej siete. Prakticky to znamená, že sa DHV Magellan objaví vždy pri základni, ktorú si práve pripojil do siete, čo výrazne uľahčuje logistiku dlhých ciest na základne s posteľou.
Loď nie je jen estetickým prvkom, ale funkčnou základňou, kde Sam môže odpočívať, plánovať ďalšie kroky a komunikovať s členmi tímu Drawbridge. DHV Magellan predstavuje evolúciu konceptu mobilných základní v hrách a poskytuje pocit domova aj v najodľahlejších častiach sveta.
Vylepšený bojový systém
Jedným z najkritizovanejších aspektov pôvodnej hry bol pomalý a neintuitívny bojový systém. Death Stranding 2 túto slabinu kompletne eliminuje zavedením flexibilnejšieho a vzrušujúcejšieho prístupu k súbojom. Hráči môžu pristupovať k nepriateľským základniam stealth spôsobom, frontálnym útokom alebo kombináciou oboch prístupov.
Arzenál zbraní sa výrazne rozšíril o odstreľovacie pušky pre útoky na dlhé vzdialenosti, elektrické palice, ktoré predtým používali len nepriatelia, a rôzne druhy granátov. Samove lano predstavuje tichú možnosť na elimináciu ľudských nepriateľov, zatiaľ čo nové krvné zbrane poskytujú účinnejšie riešenia v súbojoch s nadprirodzenými nepriateľmi. Všetky zbrane sú navrhnuté tak, aby nepriateľov omráčili namiesto zabili, čím sa eliminuje riziko spôsobenia voidoutu – výbuchu, ktorý po sebe zanechá kráter a zabije všetko živé v okolí.
Vracajú sa aj súboje s bossmi – obrovskými dechtovými BT nepriateľmi, ktorých budeš musieť za každú cenu zlikvidovať. Každý boss má svoje slabiny a bude iba na tebe, aby si ich odhalil a využil vo svoj prospech. Bossovia sa však viažu čisto iba na príbeh a vedľajšie úlohy, takže na nich pri prieskume sveta nenarazíš.
Vozidlá a dopravné prostriedky
Na rozdiel od prvej hry, kde si musel celé hodiny putovať iba pešo, Death Stranding 2 poskytuje prístup k vozidlám už od začiatku. Tri-Cruiser, trojkolesová motorka navrhnutá pre rýchlosť a manévrovateľnosť, umožňuje efektívny transport menších nákladov cez rozmanitý terén. Pre väčšie zásielky slúži Pickup Off-Roader, nákladné vozidlo s obrovskou prepravnou kapacitou, ktoré je ideálne pre misie vyžadujúce transport veľkého množstva materiálu.
Vozidlá sa dajú prispôsobovať podľa potrieb misie – možno pridať dodatočné batérie pre dlhšie cesty alebo obranné veže pre nebezpečnejšie oblasti. Napriek dostupnosti vozidiel zostáva navigácia náročná, keďže vo svete neexistujú pripravené cesty a hráči si musia vytvárať vlastné dialnice, podobne ako v jednotke.
Stavanie infraštruktúry
Systém stavby štruktúr sa vracia vo vylepšenej forme, pričom rebríky a mosty zostávajú základnými nástrojmi pre prekonávanie terénnych prekážok. Novinkou sú možnosti výstavby rozsiahlych železničných systémov, ktoré umožňujú Samovi rýchly transport surovín medzi kolóniami.
Vyžadujú však veľa materiálov, no prispieť môžu aj ostatní hráči vo svojich svetoch vďaka Social Strand Systému, ktorý je známy už z predchodcu. Materiály nájdeš roztrúsené vo svete a sú nevyhnutné aj na stavbu iných štruktúr, ako napríklad úkrytu pred Timefallom, či mostu cez rozbúrené rieky.
Na rozdiel od jednotky mi tu príde zbieranie dostatočného množstva meteriálov jednoduchšie, keďže napríklad v základniach nepriateľov nájdeš takmer s istotou veľké ložiská. Horšie je to až cestou s materiálmi späť do kolónie. Sam má totiž určitú kapacitu nákladu, ktorú dokáže odniesť a čím viac kilogramov mu naložíš na chrbát, tým ťažkopádnejšie sa hýbe a hrozí aj riziko pádu a zničenia nákladu.
Výrobný systém je značne rozšírený v porovnaní s prvou hrou. Sam môže vyrábať tradičné vybavenie ako rebríky a laná, ale aj sofistikované zbrane vrátane odstreľovacích pušiek a granátometov. Elektrické palice, ktoré boli predtým iba v rukách nepriateľov, sú teraz dostupné aj pre hráča.
Obuv si zachováva svoj systém opotrebovania, čo núti hráčov plánovať cesty s ohľadom na dostupnosť náhradných párov. APAS Enhancement systém zas umožňuje investovanie skill bodov do rôznych schopností – od zvýšenia sily zbraní cez analýzu počasia až po mazanie stôp. Tento systém poskytuje flexibilitu v prispôsobení Sama podľa preferovaného herného štýlu a pridáva do franšízy RPG element.
Grafická excelencia a vizuálny dojem
Death Stranding 2 využíva Decima engine od Guerrilla Games, ktorý už dokázal svoju kvalitu v sérii Horizon. Hra dosahuje pozoruhodnej vizuálnej kvality s fotorealistickými textúrami mexických púští a austrálskych krajín. Dynamické osvetlenie a detailne spracovaná vegetácia vytvárajú živé prostredie, ktoré sa mení v závislosti od dennej doby a počasia.
Výkon na základnej PlayStation 5 konzole je stabilný, pričom hra beží v performance režime pri 60 snímkach za sekundu s minimálnym znížením vizuálnej kvality. Jedinou viditeľnou nevýhodou sú občasné pop-iny trávy, ktoré však nenarúšajú celkový zážitok. Pohyb postáv a mimika tvárí sú tiež výrazne vylepšené oproti prvej hre.
Mexické púšte s ich suchými povrchmi, vlniacim sa pieskom a skalnatými vrcholmi v diaľke vytvárajú úchvatné panorámy. Austrálske prostredia zas ponúkajú kontrastné zelené lesy a vyprahnuté oblasti, ktoré testujú Samove schopnosti adaptácie. Dynamické počasie pridáva ďalšiu vrstvu komplexnosti – piesočné búrky môžu vzniknúť bez varovania a požiare môžu zachvátiť rozsiahle oblasti.
Tieto prostredia nie sú iba vizuálne rozmanité, ale každé z nich prináša špecifické herné výzvy. Mexické hornaté oblasti vyžadujú na svoje zdolávanie inú stratégiu, ako austrálske pláne, a hráči musia prispôsobiť svoje vybavenie a prístup podľa konkrétnych podmienok.
Záver
Death Stranding 2: On the Beach predstavuje dokonalé pokračovanie, ktoré eliminuje nedostatky svojho predchodcu a rozširuje jeho silné stránky. Kojima Productions dokázala vytvoriť hru, ktorá je prístupnejšia pre nových hráčov, ale zároveň dostatočne komplexná pre veteránov série. Vylepšený bojový systém, rozmanité prostredia a bohatá paleta postáv robia z tejto hry zážitok, ktorý presahuje rámec tradičných žánrov.
Technická excelencia kombinovaná s jedinečným umeleckým vízom vytvára jeden z vizuálne najočarujúcejších titulov aktuálnej generácie konzol. Death Stranding 2 nie je len pokračovaním, ale evolúciou konceptu, ktorý môže definovať budúcnosť tohto žánru. Pre fanúšikov originálu aj nových hráčov predstavuje táto hra nezabudnuteľný zážitok, ktorý opäť dokazuje Kojimovu schopnosť pretaviť nekonvenčné nápady do funkčných a zábavných herných mechaník.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Sony ti za túto hru vráti peniaze. Ospevovaná novinka od tvorcov GTA je prepadákom roka
Slabé povahy pozor. Nová hororová hra je tak realistická, že nezaspíš (VIDEO)
TOP KVÍZ: Si skutočný fanúšik Assassin's Creed? Tieto otázky preveria tvoje vedomosti
Čakáme naň vyše 10 rokov. Zaklínač 3 dostane nové rozšírenie, prinesie veľké prekvapenie
Legendárna séria sa dočká historického okamihu. Vytúžené pokračovanie príde už budúci rok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Korporát vymenil za Kostariku: „Najväčší luxus je mať priestor na myslenie, nenaháňam sa za platom ani funkciami“
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Výbuch na gymnáziu v Prievidzi: Hlásia dvoch zranených, zasahovali hasiči
Trumpov sľub o mieri sa rozpadol. Putin označil celú Ukrajinu za ruskú a hrozí jadrovým útokom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Keď to zbadali, neverili vlastným očiam. Vedci našli na dne známeho jazera desiatky gigantických dier
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Slovákov čaká veľké prekvapenie pri nákupe nového mobilu. Začalo platiť prísne nariadenie Európskej únie
- Japonci dokonalo využívajú vzácnu energiu. Chodníky ohrievajú zdrojom, na ktorý Slovensko zabudlo
- Nové teórie otriasli vedou. Svet tu vraj bol aj pred Veľkým treskom, vesmír a čas nemajú začiatok
-
- Keď to zbadali, neverili vlastným očiam. Vedci našli na dne známeho jazera desiatky gigantických dier
- Video: Nič podobné si nevidel. Toto sa stane s rybami, ak ich pošleš do vesmíru
- Západ ho podcenil. Rusko nemá o mier žiadny záujem, dramaticky zvyšuje výrobu modernej zbrane
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Čas neexistuje, plynie iba v tvojej hlave. Minulosť a budúcnosť odlišuje niečo úplne iné
-
- Padnutý strom v Amazónii nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté stáročia
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Japonci zachránili planétu. Našli 450°C riešenie na plastový odpad, premenia ho na neuveriteľnú vec
- Nevieme ju zastaviť. Ruská „Brána do pekla“ sa rozširuje a vypúšťa toxické plyny
Slovensko podporí zelenú energiu. Na OZE a batérie vyčlení 30 miliónov eur
Slováci testujú robota na priechodoch pre chodcov. Humanoid má ochrániť deti
Chce chrániť dôveru aj autorské práva. Slovensko má prvý etický kódex pre umelú inteligenciu
Trhy cítia napätie. Zlato opäť ukazuje, prečo je bezpečné aktívum
Už čoskoro sa dozvieme výsledky. SAV testuje vakcíny proti COVID-19
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Korporát vymenil za Kostariku: „Najväčší luxus je mať priestor na myslenie, nenaháňam sa za platom ani funkciami“
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Výbuch na gymnáziu v Prievidzi: Hlásia dvoch zranených, zasahovali hasiči
Trumpov sľub o mieri sa rozpadol. Putin označil celú Ukrajinu za ruskú a hrozí jadrovým útokom
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené