Domáca maloobchodná sieť COOP Jednota prichádza s novým konceptom predajní. Automatizované predajne 24/7 sa stanú realitou vo viacerých regiónoch Slovenska.

Nový koncept predajní bude aplikovaný na rôzne formáty. Prvú predajňu bez obsluhy môžu využívať obyvatelia obce Šalgočka v okrese Galanta. Otvorenie ďalších automatizovaných predajní je plánované na letné mesiace. FonTech.sk o tom informovala spoločnosť COOP Jednota.

Prvá na Slovensku

Prvú automatizovanú predajňu domácej siete, ktorá bude fungovať pre zákazníkov v nonstop režime, prevádzkuje COOP Jednota Galanta v obci Šalgočka. Zákazníci sa môžu tešiť na neobmedzenú dobu predaja a plnohodnotný sortiment.

Predajňa v Šalgočke bola v prevádzke ako predajňa potravín viac ako 40 rokov. Z dôvodu viacerých prevádzkových a ekonomických ukazovateľov a nedostatku personálu sme boli nútení prevádzku zatvoriť. V roku 2023 sme na podnet starostky obce Šalgočka začali uvažovať o novej forme predaja v hybridnom režime. Vznikla tak myšlienka priniesť občanom Šalgočky niečo unikátne, byť im nablízku nonstop. Hlavným cieľom bolo, aby občania mohli nakupovať v blízkosti svojich domovov, v pešej dostupnosti, bez nutnosti cestovať do vedľajších obcí či miest,“ uvádza Júlia Ančinová, podpredsedníčka predstavenstva COOP Jednota Galanta.

Zákazníci majú počas bežnej otváracej doby prevádzky možnosť využiť taktiež extra služby, ktoré ponúka COOP Jednota svojim zákazníkom. Obyvatelia si s nákupom môžu uhradiť i poštové poukážky, šeky, bankové zloženky a pri platení platobnou kartou aj vybrať hotovosť.

Myšlienka realizácie samoobslužnej predajne s využitím moderných technológií rezonovala v systéme COOP Jednota dlhšie obdobie. Skúsenosti zo zahraničia ukazujú, že koncept 24/7 prináša zákazníkom vyšší štandard nakupovania.

COOP Jednota

24 hodín denne 7 dní v týždni

Na celý nákupný proces dohliada v automatizovanej predajni umelá inteligencia a kamerový systém. Predajňa je napojená na pult centrálnej ochrany a v prípade neočakávaných situácií si zákazník vie privolať pomoc. Zákazníci môžu v predajni nakupovať neobmedzene 24 hodín denne, 7 dní v týždni potraviny, priemysel aj drogériu.

Na predajnej ploche necelých 150 m² ponúkame zákazníkom okrem tradičného sortimentu aj miestne regionálne produkty, ako napríklad mäsové výrobky z Paty či obľúbené pečivo z Váhoviec. Prevádzka je otvorená s personálom v čase od 6:00 do 12:00, v sobotu v čase od 6:00 do 11:00 a počas zvyšných hodín je v samoobslužnom režime. Naša predajňa je tu pre všetkých, tradičných zákazníkov i tých, pre ktorých sú moderné technológie súčasťou každodenného života. Dôležité je, aby sa zákazník zaregistroval priamo v predajni, dostane vernostnú kartu a môže nakupovať kedykoľvek,“ zdôrazňuje J. Ančinová.

Vernostná karta umožňuje zákazníkovi vstup aj odchod z predajne. Ak už zákazník vernostnú kartu má, stačí mu doplniť osobné údaje priamo v predajni.

Nákup bude jednoduchý

Vstup do automatizovanej predajne bude umožnený držiteľom vernostnej karty vo veku 18+. „V budúcnosti budeme na vstup do predajne využívať mobilnú aplikáciu COOP Jednota klub. Postup bude veľmi jednoduchý, zákazník sa najprv prihlási do aplikácie, v ktorej si vygeneruje QR kód na otvorenie dverí do predajne a následne môže nakupovať. Pred skenovaním tovaru na samoobslužnej pokladnici musí zákazník opäť najprv naskenovať QR kód z aplikácie, ktorý ho identifikuje, a následne až jednotlivé tovary.

Platba za nákup môže byť iba bezhotovostná, prostredníctvom platobného terminálu. Pri odchode z predajne treba znova použiť QR kód na otvorenie dverí. V prípade predajne v Šalgočke je vstup do predajne v samoobslužnom režime možný len cez vernostnú kartu,“ vysvetľuje postup pri nákupe Michal Švrček, riaditeľ sekcie IT a služieb COOP Jednota Slovensko.

COOP Jednota

Inšpiráciou pre nový koncept predajní je česká sieť predajní COOP, ktorá v súčasnosti prevádzkuje v Českej republike takmer 40 automatizovaných predajní. Hlavným rozdielom je, že v ČR je zavedená „Banková identita“, ktorú zriadila Česká banková asociácia a ide o legislatívne uznaný spôsob overenia identity občana prostredníctvom mobilnej bankovej aplikácie.

Jej výhodou je, že zákazník – občan ČR sa nemusí už nikde registrovať. „Na Slovensku takáto služba neexistuje, preto sa musí náš zákazník najprv zaregistrovať. Súčasťou registrácie je aj overenie identity voči občianskemu preukazu, aby sme vedeli garantovať vstup pre zákazníkov 18+,“ dodáva M. Švrček.

Bezpečnosť zabezpečí AI

Moderné predajne budúcnosti poskytujú zákazníkom možnosť nakupovať nonstop, čo je nesporne veľkou výhodou a ďalším krokom k zvýšeniu komfortu pre zákazníkov.

Automatizované predajne budeme postupne realizovať vo viacerých regiónoch Slovenska, v rôznych lokalitách a formátoch našej maloobchodnej siete. Všetky budú fungovať hybridným spôsobom. Znamená to, že počas bežnej otváracej doby budú predajne otvorené v klasickom režime s personálom. Po zatvorení predajne bude predajňa v móde bez personálu. Sortiment predajní bude počas bežnej prevádzkovej doby aj počas samoobslužnej prevádzky totožný, nebude pre zákazníkov obmedzovaný.

Bezpečnosť a ochranu predajne i tovaru budú sledovať sofistikované kamerové systémy a umelá inteligencia (AI). Súčasťou predajní sú moderné technologické inovácie, ktoré slúžia na bezproblémový chod predajne a pohodlný nákup, ako napr. audiokomunikátor pre obojsmernú komunikáciu zákazníka a dohľadového centra,“ upresňuje M. Švrček.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú