Streamovanie hier má síce nabehnuté k zásadnejšiemu prerazeniu na trhu, no rozhodne by sme konzoly a počítače do koša nezahadzovali. Okrem relatívne nestabilného herného zážitku tak cloudové hranie nesie so sebou aj sekundárne nepriaznivé vplyvy na životné prostredie, informuje Game Rant.

Pred viac ako rokom vzniklo združenie The United Nations Playing for the Planet Alliance, ktoré sa sústredí na dopad emisií a ich znižovanie v rámci videoherného priemyslu. Medzi najzásadnejších členov hnutia patrí Google, Microsoft alebo Sony, ktoré sa vo svojej poslednej výročnej správe pozrelo na dopad emisií herného priemyslu s dôrazom na cloudové hranie.

Sony Interactive Entertainment v oficiálnom príspevku vyzdvihuje globálne znižovanie emisií herného priemyslu, kedy dochádza k zisteniu, že streamovanie hier môže zanechávať potenciálne väčšiu uhlíkovú stopu ako digitálna či fyzická distribúcia hier.

sie.com

Sony uvádza, že proces cloudového hrania vylučuje približne 0,149 kg CO2 za hodinu. Za rovnaký čas sa v prípade sťahovania titulov vylúči 0,047 kg a pri fyzickej distribúcii 0,055 kg CO2.

Vo všeobecnosti tak správa naznačuje, že sťahovanie digitálnych verzií je najudržateľnejšie pri menších hrách, streamovanie je výhodné v prípade krátkych herných intervalov a fyzické kópie sú najúspornejšie pri najväčších hrách.

Sony je podstatne zelenšie ako kedysi. Predstavuje veľké plány do budúcna

V Sony dosiahli ešte udržateľneľnejšie hranie pri PS5, kedy do dňa uverejnenia blogu ušetrili 17,5 ton uhlíkových emisií v porovnaní s PS4. To dokázali novou „system on chip“ architektúrou, energeticky úsporným napájaním a schopnosťou konzoly prepnúť sa do spiaceho režimu, ktorý dokáže vrátiť hráča späť do hry za 72 % menšieho odberu energie ako v prípade PS4.

Sony plánuje pokračovať v zelenšom hraní aj naďalej. Do roku 2030 ušetrí minimálne 30 miliónov ton CO2 práve vďaka vyššie popísanej špeciálnej architektúre, energetickej nenáročnosti konzoly a dedikovanému režimu spánku.

Pošli nám TIP na článok



Hry