Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Podľa spoločnosti Canalys si čínsky trh so smartfónmi pohoršil v roku 2017 o 4 %, keď celkovo prijal „len“ 459 miliónov kusov smartfónov. Takýto prepad v dodávkach smartfónov do Číny grafy zaznamenali prvýkrát od vypustenia týchto zariadení na trh. 

Od roku 2009 tento segment elektroniky v ďalekej Ázii z roka na rok expandoval a prijímal čoraz viac kusov, aby stihol zasýtiť požiadavky zákazníkov. Po 8 rokoch však import smartfónov do Číny medziročne poklesol o 4 %. Za posledné 3 mesiace bolo do krajiny dodaných „len“ 113 miliónov smartfónov. V roku 2016 boli dodávky od novembra do decembra vyššie až o 14 %. Napriek nepriazni, ktorá smartfóny v Číne postihla si niektorí výrobcovia predsa len dokázali polepšiť.

Huawei v ohrození

Domáci Huawei si opäť dokázal udržať vedúcu pozíciu na trhu a len počas 4. kvartálu 2017 predal až 24 miliónov svojich smartfónov, čo je o 9 % viac ako v predchádzajúcom roku. Navyše počas všetkých 12 mesiacov uplynulého roka sa spoločnosti podarilo vypustiť z výrobnej linky celkovo 90 miliónov kusov týchto zariadení. Čínsky líder je však v ohrození. Nejde pritom o žiadneho zahraničného konkurenta, ale o dcérsku spoločnosť Honor, ktorá zaznamenáva stále väčšie úspechy.

Nenechaj si ujsť
Xiaomi predbehlo na významnom trhu Samsung a stalo sa tak suverénnou jedničkou

Negatívny dopad mali posledné 3 mesiace minulého roka na ďalších čínskych výrobcov. Oppo a Vivo si pohoršili o 16 % a 7 %, pričom dodávky smartfónov ani jednej spoločnosti neprekročili hranicu 20 miliónov kusov. Celkovo ale dokázali počas roka 2017 zaznamenať zvýšený dopyt. O čosi horšie na tom už bolo Xiaomi, ktoré v závere minulého roka bojovalo s Apple o 4. priečku v rebríčku. Kalifornskému gigantovi sa ale podarilo zvíťaziť. Rok 2017 teda mnohým výrobcom príliš neprial, no podľa analytika sa veľké zmeny na čínskom trhu udejú práve v tomto roku.

Rok 2018 v znamení zmien na čínskom trhu

Tí výrobcovia, ktorí sú závislí výlučne na domácich zákazníkoch sa môžu dostať do nemalých problémov, z ktorých by sa už nemuseli vykrútiť. To by mohlo výrazne poznačiť ich finančnú stránku rovnako ako schopnosť expandovania a exportu do zahraničia. Na drsnom čínskom trhu tak mnoho miesta pre malých hráčov neostalo. „Veľké ryby“ si budú chcieť zabrať ešte väčšiu časť trhového podielu, čo môže práve menším výrobcom narobiť poriadne starosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú