Čínske elektromobily budú ešte lacnejšie. Do EÚ mieri úplne nová značka
Automobilka NIO je už známa aj u nás v Európe. Expanzia na starom kontinente je v plnom prúde. Po nórskom trhu si zobrala na mušku aj Dánsko, Švédsko Holandsko a Nemecko a pred pár dňami nám automobilka priblížila detaily o tom, aké modely bude v Európe spočiatku predávať.
Na domácom čínskom trhu získava ešte väčšie úspechy a to najmä svojimi pomerne lacnými elektromobilmi a stanicami na výmenu batérií. Tu u nás sa, bohužiaľ, autá značky NIO za takto ľudové ceny nepredávajú. Ako však informoval portál Electrek, čoskoro prinesie čínsky výrobca na náš trh novú značku s lacnejšími elektromobilmi pre masy.
Všetky prémiovky, ale za prémiové ceny
Ešte tento mesiac sa dočkajú prvých dodávok zákazníci, ktorí si objednali luxusný sedan NIO ET7. Luxusné elektrické SUV EL7 (predtým pomenované ES7) a menší sedan ET5 začnú doručovať v januári až marci 2023.

Automobilka totiž bola donútená zmeniť názov svojho SUV ES7, nakoľko automobilka Audi podala na čínsku značku žalobu. Názov totho SUV sa zrejme príliš podobal na jej model Audi S7.
Okrem toho NIO oznámilo pre Európu aj úplne nový spôsob mesačného predplatného za používanie ich áut, ktoré má zvýšiť záujem Európanov o elektromobily. Pri pohľade na ceny v nemeckom konfigurátore je ale otázne, či bude o takúto službu záujem. Spočiatku sa totiž autá na štyroch nových trhoch ani nebudú dať štandardne zakúpiť a budú k dispozícii iba skrz toto predplatné.

Nezmyselne vysoké ceny
Napríklad luxusný sedan ET7 so základnou 75 kWh batériou začína na sume takmer 1 200 € za mesiac. Cena úplne nového auta, ktoré sa dá kúpiť zatiaľ jedine v Nórsku, je pritom takmer 65 000 €.
Od budúceho roka bude takto k dispozícii aj SUV EL7 za 1 200 € mesačne a menší sedan ET5 za 1 000 € mesačne. Tieto ceny platia pri minimálnej dĺžke prenájmu na 36 mesiacov. Pri kratšom období budú zrejme ešte vyššie.
Mnoho európskych zákazníkov už prejavilo nespokojnosť v spojitosti s týmto neštandardným spôsobom financovania a oveľa radšej by prijali možnosť kúpiť auto podobne, ako to je možné v mekke elektromobility.

Dočkáme sa aj lacnejších vozidiel
Elektromobily NIO môžeme teda v Európe rozhodne považovať za prémiové, minimálne vzhľadom na ich ceny. Automobilka ale prezradila, že na starý kontinent prinesie aj svoju novú, lacnejšiu značku, ktorú sa chystá uviesť na čínsky trh už v roku 2024.
Elektromobil s cenovkou od 10 000 € a dojazdom vyše 300 km
Okamžite po domácej premiére zavítajú lacnejšie elektromobily pre masy aj k nám. V akých cenových kategóriách by sa mali pohybovať, ale zatiaľ nevieme a takisto nevieme ani očakávané technické špecifikácie novej platformy, na ktorej budú ľudové elektromobily postavené.
Nechýba expanzia v podobe výmenných staníc
NIO to s Európou myslí skutočne vážne a nič nenecháva na náhodu. Dôkazom je aj nedávne spustenie maďarskej fabriky na výrobu výmenných staníc batérií.

Prvú „európsku“ stanicu nedávno automobilka nainštalovala v Nemecku a do konca tohto roka ich chce na starom kontinente vybudovať ďalších 20.
Väčšina z nich sa zrejme bude nachádzať v Nórsku, kde už sú takéto stanice dve. Výmenných staníc sa ale určite dočkajú aj krajiny, v ktorých začína NIO pôsobiť, teda Nemecko, Dánsko, Švédsko a Holandsko.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval




