Číňania si nedajú pokoj. V Európe chcú recyklovať batérie, mieria k našim susedom
Čínsky líder na trhu s batériami CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) údajne rokovať o výstavbe recyklačného závodu v Európe. Podľa informácií, ktoré priniesol Bloomberg, už prebiehajú rokovania s európskymi vládami o možných lokalitách pre túto novú investíciu. Medzi potenciálnymi miestami sa spomína aj Maďarsko. O téme informoval portál Electrive.
Tento krok je logickým pokračovaním expanzie CATL na európsky trh, kde už firma investuje do výroby batérií. Maďarsko, ktoré sa ukázalo ako otvorené pre čínske investície, už hostí veľkú továreň na batérie v Debrecene, ktorá bude dodávať batérie pre automobilky ako BMW a Mercedes-Benz. CATL tam tiež pripravuje výrobu batérií s kapacitou až 40 GWh ročne, pričom plánuje ďalšiu expanziu na 100 GWh.
Podľa Jasonsa Chena, vedúceho prevádzkového oddelenia CATL pre Európu, spoločnosť chce prostredníctvom výstavby recyklačného závodu riešiť „environmentálne obavy týkajúce sa výroby a likvidácie batérií“. Cieľom je spracovávať nielen použité batérie, ale aj odpad vznikajúci počas výrobného procesu. Okrem dcérskej spoločnosti Brunp Recycling zvažuje CATL aj spoluprácu s ďalšími európskymi firmami. Mená potenciálnych partnerov však neboli zverejnené.
V rámci Európy už má CATL aktívnu výrobu batérií v Nemecku, konkrétne v Durínsku, a plánuje ďalšie rozšírenie v Maďarsku. Výstavba recyklačného závodu v blízkosti týchto výrobných závodov by mohla mať logický ekonomický zmysel, keďže by sa skrátili dopravné trasy.
Zatiaľ nie je jasné, či bude recyklačný závod postavený v Nemecku, hoci sa spomína iba Maďarsko ako možná lokalita. V súčasnosti sa však čaká, aký bude vývoj ďalších rokovaní a či sa nemecký trh zapojí do tohto projektu.
Zaujímavý je aj fakt, že Mercedes-Benz, jeden z hlavných zákazníkov CATL, nedávno otvoril pilotný recyklačný závod v Kuppenheime, ale neexistujú žiadne oficiálne správy o možnej spolupráci s CATL v Európe. Napriek tomu už v Číne prebieha spolupráca medzi oboma firmami v oblasti recyklácie, rovnako ako u Volva, ktoré má s CATL dohodu o recyklácii pre čínsky trh.
CATL už v minulosti naznačil, že rokovania o výstavbe recyklačného závodu v Európe sú v pokročilej fáze, pričom sa hovorilo o viacerých lokalitách. Teraz sa zdá, že firma hľadá konkrétnych partnerov pre tento ambiciózny projekt, čo naznačuje, že predchádzajúce rokovania s partnerom nemuseli byť úspešné.
Tento krok CATL naznačuje rastúci tlak na udržateľnosť a znižovanie ekologických dopadov výroby batérií. Výstavba recyklačných závodov v Európe môže byť odpoveďou na rastúci dopyt po ekologických riešeniach v oblasti elektromobility a batériových technológií.
Najdostupenejší elektromobil Hyundai INSTER
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Robert Kiyosaki varuje: „Najväčší krach trhov v histórii ešte len príde“
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
Najhorší deň pre automobilového giganta: Akcie prudko padli po predstavení prvého elektromobilu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP