Číňania si nedajú pokoj. V Európe chcú recyklovať batérie, mieria k našim susedom
Čínsky líder na trhu s batériami CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) údajne rokovať o výstavbe recyklačného závodu v Európe. Podľa informácií, ktoré priniesol Bloomberg, už prebiehajú rokovania s európskymi vládami o možných lokalitách pre túto novú investíciu. Medzi potenciálnymi miestami sa spomína aj Maďarsko. O téme informoval portál Electrive.
Tento krok je logickým pokračovaním expanzie CATL na európsky trh, kde už firma investuje do výroby batérií. Maďarsko, ktoré sa ukázalo ako otvorené pre čínske investície, už hostí veľkú továreň na batérie v Debrecene, ktorá bude dodávať batérie pre automobilky ako BMW a Mercedes-Benz. CATL tam tiež pripravuje výrobu batérií s kapacitou až 40 GWh ročne, pričom plánuje ďalšiu expanziu na 100 GWh.
Podľa Jasonsa Chena, vedúceho prevádzkového oddelenia CATL pre Európu, spoločnosť chce prostredníctvom výstavby recyklačného závodu riešiť „environmentálne obavy týkajúce sa výroby a likvidácie batérií“. Cieľom je spracovávať nielen použité batérie, ale aj odpad vznikajúci počas výrobného procesu. Okrem dcérskej spoločnosti Brunp Recycling zvažuje CATL aj spoluprácu s ďalšími európskymi firmami. Mená potenciálnych partnerov však neboli zverejnené.
V rámci Európy už má CATL aktívnu výrobu batérií v Nemecku, konkrétne v Durínsku, a plánuje ďalšie rozšírenie v Maďarsku. Výstavba recyklačného závodu v blízkosti týchto výrobných závodov by mohla mať logický ekonomický zmysel, keďže by sa skrátili dopravné trasy.
Zatiaľ nie je jasné, či bude recyklačný závod postavený v Nemecku, hoci sa spomína iba Maďarsko ako možná lokalita. V súčasnosti sa však čaká, aký bude vývoj ďalších rokovaní a či sa nemecký trh zapojí do tohto projektu.
Zaujímavý je aj fakt, že Mercedes-Benz, jeden z hlavných zákazníkov CATL, nedávno otvoril pilotný recyklačný závod v Kuppenheime, ale neexistujú žiadne oficiálne správy o možnej spolupráci s CATL v Európe. Napriek tomu už v Číne prebieha spolupráca medzi oboma firmami v oblasti recyklácie, rovnako ako u Volva, ktoré má s CATL dohodu o recyklácii pre čínsky trh.
CATL už v minulosti naznačil, že rokovania o výstavbe recyklačného závodu v Európe sú v pokročilej fáze, pričom sa hovorilo o viacerých lokalitách. Teraz sa zdá, že firma hľadá konkrétnych partnerov pre tento ambiciózny projekt, čo naznačuje, že predchádzajúce rokovania s partnerom nemuseli byť úspešné.
Tento krok CATL naznačuje rastúci tlak na udržateľnosť a znižovanie ekologických dopadov výroby batérií. Výstavba recyklačných závodov v Európe môže byť odpoveďou na rastúci dopyt po ekologických riešeniach v oblasti elektromobility a batériových technológií.
Najdostupenejší elektromobil Hyundai INSTER
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
TOP 10 najlepších letísk v Európe podľa dochvíľnosti: Na vrchole zoznamu je veľké prekvapenie (REBRÍČEK)
18 mesiacov na prípravu: „Diktátori Číny a Ruska sa už pripravujú na koordinovaný útok,“ varuje generál NATO
Na zmenu života ti stačí 11 minút denne. Vedci odhalili overenú techniku na zníženie stresu
Orbán o budúcnosti Maďarska: „Existuje bod, za ktorým už nemá cenu byť súčasťou EÚ“
Veľká odstávka obľúbenej banky: O tomto čase nezaplatíš kartou, nepôjde ti ani aplikácia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
EÚ chystá zákon, ktorý si posvieti operátorov. Vo vesmíre ich prinúti robiť túto vec
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP