Čínska automobilka predstavila luxusný hybrid s dojazdom až 1 330 kilometrov a výkonom 635 kW. Maextro S800 je vybavený umelou inteligenciou. Jeho najväčšou prednosťou je však rýchle nabíjanie, čo zvládne za približne 12 minút. Ako pripomína Interesting Engineering, model prichádza v dvoch hlavných verziách pohonu.

Ponúka vysoký výkon a ultrarýchle nabíjanie

Maextro S800 je spoločným dielom spoločnosti Huawei a JAC Motors. Zaujme nielen výkonom, ale aj dizajnom „Zongheng Xinghan“, ktorý vytvára elegantný a čistý predok so štyrmi horizontálnymi a dvomi vertikálnymi líniami, zvýraznenými krištáľovými svetlometmi.

Je vytvorený na platforme Tulindragon, ktorá využíva podvozok z hliníkovej zliatiny, vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie kolies a vzadu päťprvkovú nezávislú nápravu, čo značí dôraz na komfort aj športové jazdné vlastnosti. Ako informuje CarsNewsChina, model svojou dĺžkou 5 480 mm  prekonáva aj Mercedes-Maybach triedy S.

Elektrická verzia má dva elektromotory s celkovým výkonom 390 kW a batériu s kapacitou 95 kWh, ktorá poskytne dojazd do 702 kilometrov podľa čínskeho štandardu CLTC. Najväčšou prednosťou je však ultrarýchle nabíjanie, pri ktorom sa batéria z 10 na 80 % dobije za približne 12 minút.

Základná verzia predĺženého dojazdu (EREV) kombinuje elektrický pohon s 1,5-litrovým preplňovaným benzínovým motorom s výkonom 115 kW a batériou s kapacitou 65 kWh. Na 800-voltovom systéme podporuje nabíjanie rýchlosťou 6C, čo umožňuje nabiť z 10 na 80 % len za 10,5 minúty.

Výkonnejšia dvojmotorová verzia EREV ponúka rovnaký výkon 390 kW. Čisto elektrický dojazd dosahuje okolo 400 kilometrov a celkový dojazd takmer 1330 kilometrov pri spotrebe približne 0,98 litra benzínu na 100 kilometrov.

Maextro S800
Hima auto/Huwaei

Trojmotorová verzia EREV je najsilnejšia a poskytuje výkon až 635 kW, elektrický dojazd 365 kilometrov a kombinovaný dojazd približne 1200 kilometrov. Aj napriek vyššiemu výkonu si zachováva spotrebu na úrovni približne 2,5 litra na 100 kilometrov. Všetky verzie využívajú batériovú technológiu Whale Battery 2.0 od Huawei.

360-stupňový prehľad

Elektrická verzia zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, pričom trojmotorová verzia EREV to dosiahne za 4,7 a dvojmotorová EREV za 4,9 sekundy. Brzdná dráha zo 100 km/h je len 34,4 metra, čo je možné vďaka brzdovému systému Brembo so štvorpiestikovými strmeňmi a elektrohydraulickým riadením.

S800 je vybavený aj najnovším inteligentným riadiacim systémom pojazdu ADS 4 od Huawei, ktorý využíva technológiu „AI trénuje AI“. V praxi to znamená, že vozidlo je vybavené štyrmi LiDAR senzormi, ktorým sekunduje ďalších 32 snímačov. Vodičovi tak ponúkne kompletný 360-stupňový prehľad o okolí.

Vďaka tomu zvláda náročné úlohy, ako je prechod úzkymi uličkami, automatické vyhýbanie sa prekážkam či precízne parkovacie manévre, všetko bez zásahu vodiča. Budúci majitelia luxusného vozidla si budú môcť vybrať medzi štvormiestnou a päťmiestnou konfiguráciou.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP