Štvrť milióna divákov a tržby presahujúce dva milióny eur. To je vizitka nového slovenského filmu ČERNÁK, ktorý na konci januára dorazil do kín. Snímka sledujúca vzostup a pád Mikuláša Černáka aj naďalej zostáva veľkým diváckym magnetom a v kinách si čerstvo pripisuje ďalšie veľké čísla.

Najúspešnejší film v ére našej samostatnosti

Záujem o film režiséra Jakuba Kronera v slovenských kinách bol aj druhý týždeň po premiére enormný a videlo ho ďalších 120-tisíc divákov. Celková návštevnosť od jeho premiéry 30. januára už prekročila štvrť milióna a naďalej stúpa.

ČERNÁK tak potvrdzuje, že minulotýždňový rekord, kedy zaznamenal najlepší debut v slovenských kinách v histórii, nebol žiadna náhoda. Až do príchodu slovenského filmu do kín tento rekord držala snímka Avengers: Endgame, ktorú za prvé dni u nás videlo bezmála 121-tisíc divákov.

Je takmer isté, že ČERNÁK v celkovej návštevnosti tromfne svojho predchodcu v podobe prvého filmu MIKI, ktorého celková návštevnosť sa po troch mesiacoch v kinách zastavila 378-tisíc divákoch. Otázkou zostáva, či nová mafiánska novinka pokorí aj historické prvenstvo záujmu v našich kinách, ktoré doteraz patrí historickej dráme Bathory od Juraja Jakubiska. Videlo ju 432-tisíc divákov.

Kiná filmu aj naďalej venujú hlavnú pozornosť a v najväčších sieťach kín sa ČERNÁK premieta niekoľkokrát za deň. V prospech záujmu hrajú aj divácke hodnotenia, ktoré sa držia vysoko a potvrdzujú, že druhá časť príbehu o Mikulášovi Černákovi sa divákom páči.

Recenzia na film Černák.
PubRes/ČERNÁK

V Česku je to úplne inak

Celkové tržby slovenskej novinky sa vyšplhali už nad 2 milióny eur, film bude neskôr dodatočne zarábať aj vďaka distribučným poplatkom na streamovacích službách či v televízii. Prvú snímku MIKI diváci napríklad nájdu na Netflixe, chystá sa však aj špeciálna rozšírená verzia, ktorá bude neskôr počas tohto roka uvedená na JOJ Play.

Príbeh najznámejšieho slovenského mafiána napriek skvelému debutu na Slovensku hranice nášho regiónu neprekročil. V českých kinách film Jakuba Kronera divákov príliš nezaujal a doposiaľ ho v nich videlo iba 8 200 divákov. Podobne to však platí aj opačne a pri novej českej komédii Na plech. Tá je napríklad v Česku obrovským diváckym hitom, no jej prijatie na Slovensku je pomerne vlažné.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP