Zlepší dojazd a predĺži jej životnosť. Číňania budú vyrábať vlastnú batériu s čudným dizajnom
Čínska automobilka BYD pripravuje významnú inováciu svojej vlastnej LFP batérie, známej ako Blade batéria. Nová generácia, ktorá by mala byť uvedená na trh už budúci rok, sľubuje vyššiu energetickú hustotu, menšie rozmery a nižšiu hmotnosť. O téme informoval Electrive.
Podľa portálu CN EV Post to potvrdil manažér BYD Cao Shuang v rozhovore pre čínsku mediálnu spoločnosť CGTN. „Myslím si, že v priebehu nasledujúcich rokov, konkrétne v roku 2025, BYD predstaví novú generáciu našej výnimočnej Blade batérie,“ uviedol Cao Shuang, výkonný riaditeľ divízie predaja automobilov pre Strednú Áziu a Európu. „Táto technológia zlepší dojazd našich vozidiel a predĺži životnosť samotnej batérie.“
Hoci Shuang neodhalil ďalšie detaily, o novinke sa špekuluje už niekoľko mesiacov. Pôvodné fámy hovorili o možnom uvedení už v auguste 2024, čo sa však nepotvrdilo.

Blade batéria bola prvýkrát predstavená v roku 2020 a vyniká svojím nezvyčajným dizajnom. Jej články majú podlhovastý tvar, pripomínajúci čepeľ meča, a sú v batériových moduloch umiestnené kolmo na smer jazdy. BYD ich využíva vo viacerých variantoch, pričom niektoré batériové balíky sú integrované priamo do karosérie vozidla (cell-to-body). Všetky však spája chemické zloženie na báze lítia a železofosfátu (LFP).
Hoci sa technológia Blade batérie od jej debutu zásadne nemenila, druhá generácia prináša veľké očakávania. BYD navyše údajne pracuje na tzv. „6C batérii“. Táto technológia by mohla umožniť omnoho rýchlejšie nabíjanie – napríklad 80 kWh batéria by pri 6C mohla teoreticky dosiahnuť nabíjací výkon až 480 kW. Presné špecifikácie však zostávajú neznáme, vrátane kapacity a chemického zloženia budúcich batérií.
Jedno je však isté: nová generácia Blade batérie zostane verná LFP technológii. Podľa dostupných informácií by mohla byť použitá aj v pripravovanom sedane U7 od luxusnej subznačky BYD Yangwang, čím by táto technológia našla uplatnenie v segmente prémiových elektromobilov.
Pre BYD ide o ďalší krok vpred v posilňovaní svojej pozície na trhu s elektrickými vozidlami, kde patrí medzi popredných hráčov vďaka inováciám a technologickému náskoku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

