Brutálna efektívnosť. Nový Hyundai dosahuje famózny dojazd na jedno nabitie
Hyundai prednedávnom oficiálne predstavil Ioniq 6, ktorý je však postavený na dobre známej platforme E-GMP. Ako informuje spoločnosť v tlačovej správe, konečne sme sa dozvedeli oficiálne WLTP hodnoty dojazdu na jedno nabitie. Elektrický sedan pokoril métu 600 km.
Ioniq 6 bude podobne ako SUV Ioniq 5 dostupné v konfigurácii so 77,4 kWh batériou, ako aj s menším 53 kWh akumulátorom. Dojazd sa pochopiteľne líši nielen v závislosti od veľkosti batérie, ale aj od výkonnostnej verzie či obutia.
Najlepšia konfigurácia prejde až 614 km
Hyundai maximalizoval dojazd Ioniq 6 vďaka aerodynamickému dizajnu a viacerým konštrukčným prvkom. Koeficient aerodynamického odporu vozidla je iba 0,21 a je najnižším spomedzi všetkých modelov Hyundai a zároveň jedným z najnižších na trhu.
Vzhľad modelu Ioniq 6 a viaceré funkčné dizajnové prvky, ako napríklad aktívna vzduchová klapka, vzduchové clony kolies či integrovaný zadný spojler, výrazne zlepšili aerodynamické vlastnosti a zaradili ho v tomto smere medzi svetových premiantov.
Veľkorysý interiér kombinuje známe prvky
Platforma E-GMP umožnila inžinierom vytvoriť naozaj priestranný interiér. Rázvor kolies dosahuje až 2 950 mm. Úplnú revolúciu kokpitu však nečakajme. Dominantou prístrojovej dosky je dvojica 12″ obrazoviek spojených v jednom paneli. Podľa fotografií však bude panel vyhotovený v čiernej farbe a nie iba v bledej, ako tomu je pri SUV Ioniq 5.
Rovnaké obrazovky sa nachádzajú aj v modeli Ioniq 5 či v koncernovej dvojičke KIA EV6. Novinkou je režim Speed Sync Lighning, ktorý mení intenzitu náladového osvetlenia v závislosti o rýchlosti, respektíve dynamiky jazdy.
Hyundai to myslí s udržateľnosťou vážne, a tak je podstatná časť interiéru vyrobená z recyklovaných či biologických materiálov. Vypichnúť môžeme napríklad ekologickú kožu a recyklovanú PET tkaninu na sedadlách, bio TPO kožu palubnej dosky či PET tkaninu na strope. Dvere zas farbila farba z rastlinných olejov a koberček inžinieri utkali z recyklovaných rybárskych sietí.
Platforma E-GMP bez signifikantných vylepšení
Koncernová platforma E-GMP sa však zásadnejších vylepšení pri modeli IONIQ 6 nedočkala. Architektúra pracuje na napätí 800 V, vďaka čomu je k dispozícii rýchle, zhruba 240 kW nabíjanie. Nabitie z 10 na 80 % trvá približne 18 minút.
Hyundai Ioniq 6 s WLTP dojazdom cez 600 km
Novinkou je systém EV Performance Tune-Up, ktorý vodičovi umožňuje voľne nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. Vodiči môžu pomocou niekoľkých kliknutí na tlačidlo vytvoriť množstvo rôznych kombinácií, ktoré najviac vyhovujú ich potrebám.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prirodzený „zabijak“ rakoviny prekonáva všetky doterajšie terapie. Vedci ohlásili takmer 100 % účinnosť
Milované kúpele Slovákov čaká rekonštrukcia za viac ako 5 miliónov eur. Je to len začiatok
Billa sťahuje z pultov obľúbenú pochúťku. Môže obsahovať nadbytok pesticídov
Príspevok na opatrovanie sa zvýši až na 1 210 eur. Má byť viac peňazí pre rodiny aj pracovníkov
Bežný zlozvyk spôsobuje rakovinu, varuje WHO. Slovensko patrí medzi rizikové krajiny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP