Spoločnosť Bolt, ktorá okrem iného prevádzkuje aj zdieľané elektrické kolobežky, mení v našom hlavnom meste svoju cenovú politiku. Za odomknutie kolobežky si už po novom neúčtuje žiaden poplatok.

Zdieľané kolobežky sa v posledných mesiacoch stali hitom a z Bratislavy sa rozšírili do viacerých väčších miest Slovenska. Ceny za jazdu na takejto kolobežke sú pomerne priaznivé, kedy za 1 minútu jazdy zaplatíš maximálne 15 centov.

NEPREHLIADNI
Hlavné mesto sprísňuje pravidlá pre zdieľané kolobežky a bicykle

Ak si sa však chcel doteraz na kolobežke previesť iba o dve či tri ulice ďalej, jazda sa ti „poriadne“ predražila, Bolt si totiž za odomknutie kolobežky účtoval poplatok 50 centov, čo mohlo byť v niektorých prípadoch viac, než cena samotnej jazdy.

David Igaz/FonTech

Aktuálne však už v aplikácii pri kolobežkách v našom hlavnom meste svieti poplatok za odomknutie 0 € a zákazníci tak platia už iba za prejazdené minúty.

V iných mestách stále lacnejšie

Bratislava a Košice sú, čo sa týka cien jazdy, v rámci zdieľaných kolobežiek Bolt najdrahšie. V oboch týchto mestách stojí minúta jazdy 15 centov, kdežto v ďalších mestách ako Martin, Žilina či Prešov, zákazník zaplatí 10 centov za minútu jazdy. Pri použití kolobežky počas celého dňa je cena v Bratislave a Košiciach 30 €, v ostatných mestách je to 25 €.

Sprísnenie pravidiel parkovania

Slováci sú nepoučiteľní a stále si nevedia vážiť moderné služby, preto musela Bratislava začiatkom mesiaca pristúpiť k sprísneniu pravidiel parkovania a odkladania elektrických kolobežiek, aby sa zabránilo ich ničeniu.

V Bratislave je podľa magistrátu čoraz viac možností zdieľanej mobility a kolobežky a bicykle sú „na každom rohu“. Problém však podľa neho nastáva, ak sú kolobežky uprostred chodníkov či cestičiek.

FonTech

„Z komfortnej kolobežky či bicykla sa tak stáva nekomfortná prekážka. Aby sme zabránili chaosu a pomohli predísť potenciálne nebezpečným situáciám, ktoré môžu byť s takzvaným free floating systémom spojené, spolu s prevádzkovateľmi prichádzame s ‚parkoviskami‘, virtuálnymi zónami, pre prostriedky zdieľanej mobility,“ spresnilo mesto.

Virtuálne zóny boli vybrané tak, aby bolo možné kolobežku jednoducho a pohodlne v meste zaparkovať. Zároveň sa pri vytváraní takýchto parkovacích miest dbalo na to, aby zaparkované kolobežky a bicykle nechali dostatok priestoru pre chodcov, rodičov s kočíkmi či ľudí s obmedzenou mobilitou.

Systém je momentálne v skúšobnej prevádzke a zóny bude mesto prispôsobovať potrebám používateľov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú