Bolt ruší v Bratislave najotravnejší poplatok. Platiť budeš už len za to, čo prejdeš
Spoločnosť Bolt, ktorá okrem iného prevádzkuje aj zdieľané elektrické kolobežky, mení v našom hlavnom meste svoju cenovú politiku. Za odomknutie kolobežky si už po novom neúčtuje žiaden poplatok.
Zdieľané kolobežky sa v posledných mesiacoch stali hitom a z Bratislavy sa rozšírili do viacerých väčších miest Slovenska. Ceny za jazdu na takejto kolobežke sú pomerne priaznivé, kedy za 1 minútu jazdy zaplatíš maximálne 15 centov.
NEPREHLIADNI
Hlavné mesto sprísňuje pravidlá pre zdieľané kolobežky a bicykle
Ak si sa však chcel doteraz na kolobežke previesť iba o dve či tri ulice ďalej, jazda sa ti „poriadne“ predražila, Bolt si totiž za odomknutie kolobežky účtoval poplatok 50 centov, čo mohlo byť v niektorých prípadoch viac, než cena samotnej jazdy.
Aktuálne však už v aplikácii pri kolobežkách v našom hlavnom meste svieti poplatok za odomknutie 0 € a zákazníci tak platia už iba za prejazdené minúty.
V iných mestách stále lacnejšie
Bratislava a Košice sú, čo sa týka cien jazdy, v rámci zdieľaných kolobežiek Bolt najdrahšie. V oboch týchto mestách stojí minúta jazdy 15 centov, kdežto v ďalších mestách ako Martin, Žilina či Prešov, zákazník zaplatí 10 centov za minútu jazdy. Pri použití kolobežky počas celého dňa je cena v Bratislave a Košiciach 30 €, v ostatných mestách je to 25 €.
Sprísnenie pravidiel parkovania
Slováci sú nepoučiteľní a stále si nevedia vážiť moderné služby, preto musela Bratislava začiatkom mesiaca pristúpiť k sprísneniu pravidiel parkovania a odkladania elektrických kolobežiek, aby sa zabránilo ich ničeniu.
V Bratislave je podľa magistrátu čoraz viac možností zdieľanej mobility a kolobežky a bicykle sú „na každom rohu“. Problém však podľa neho nastáva, ak sú kolobežky uprostred chodníkov či cestičiek.
„Z komfortnej kolobežky či bicykla sa tak stáva nekomfortná prekážka. Aby sme zabránili chaosu a pomohli predísť potenciálne nebezpečným situáciám, ktoré môžu byť s takzvaným free floating systémom spojené, spolu s prevádzkovateľmi prichádzame s ‚parkoviskami‘, virtuálnymi zónami, pre prostriedky zdieľanej mobility,“ spresnilo mesto.
Virtuálne zóny boli vybrané tak, aby bolo možné kolobežku jednoducho a pohodlne v meste zaparkovať. Zároveň sa pri vytváraní takýchto parkovacích miest dbalo na to, aby zaparkované kolobežky a bicykle nechali dostatok priestoru pre chodcov, rodičov s kočíkmi či ľudí s obmedzenou mobilitou.
Systém je momentálne v skúšobnej prevádzke a zóny bude mesto prispôsobovať potrebám používateľov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Prekvapivá krajina má obrovský záujem o slovenské zbrane. Štát rokuje o kúpe pokročilých systémov
STVR čelí kritike. Obľúbená relácia prišla o kľúčovú funkciu, náhrada ľudí naštvala
Poznáme ceny diaľničných známok pre rok 2026. Mnohých šoférov určite prekvapia
Slováci si našli nového miláčika. Tento mobil nestojí 1000 eur a poráža vlajkové lode Apple a Samsungu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci odhalili jednoduchý trik, ako schudnúť dvakrát rýchlejšie. Tieto potraviny sú kľúčom k trvalému úbytku váhy
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP