Bola to najlepšia reklama cez Super Bowl za roky. Populárny QR kód však Coinbase „ukradol“
Pokiaľ si fanúšikom dobrého marketingu, určite ti neunikla fenomenálna reklama s pohybujúcim sa QR kódom od kryptoburzy Coinbase, ktorá mala premiéru počas amerického Super Bowlu. Stačilo ju naskenovať fotoaparátom v mobile a odkaz smeroval na akciovú ponuku, ktorá novým zákazníkom dávala možnosť získať 15 dolárov v Bitcoine zadarmo – samozrejme, ak si zaregistrujú nový účet a stanú sa jej zákazníkmi.
Generálny riaditeľ Coinbase Brian Armstrong uviedol, že firma pod jeho vedením vytvorila spot „na vlastnú päsť“, pretože sa jej žiadne nápady od externých agentúr nepáčili. Ako však upozorňuje portál TheDrum, mphlo to byť aj trochu inak.
Reklamný slot bol skôr, ako obsah
Spoločnosť Coinbase mala nakúpiť reklamný priestor v hlavnom vysielacom čase bez toho, aby vôbec vedela, čo v ňom bude inzerovať. V iných firmách tejto príležitosti venujú mesiace či dokonca roky priprav, no v spoločnosti Coinbase už mali málo času.
Marketingové oddelenie preto oslovilo viacero externých agentúr, ktoré sa pokúsili predložiť tie najlepšie možné formy kampaní. Kryptoburza však údajne so žiadnym z nich nebola spokojná a preto si žiadny projekt nevybrala.
V rýchlosti teda poskladala tím expertov a ten vymyslel obrovské množstvo nápadov, medzi nimi aj pohyblivý QR kód. Ten po celý čas mení farby a pripomína klasické šetriče obrazovky.
Podľa Armstronga bol tento spot čiastočne inšpirovaný reklamou „“ od spoločnosti Reddit.
Spoločnosť Coinbase vraj reklamu „odkukala“ od marketingovej agentúry Martin
A aj keď to vyzerá ako skoro dokonalá práca, z pozadia sa ozvala Kristen Cavallo, generálna riaditeľka marketingovej agentúry Martin. Na svojom Twitter účte uvádza, že reklama s QR kódom vôbec nebola nápadom spoločnosti Coinbase.
Podľa jej slov bol tento spot inšpirovaný prezentáciou, ktorá bola marketingovému tímu ukázaná ešte 18. 8. 2021 a 7. 10. 2021. Konkrétne sa zmienky o lietajúcom QR kóde na prázdnej obrazovke nachádzali na stranách 19 – 24, respektíve 11 – 18.
It was actually inspired by presentations our agency showed your team on 8/18 (pages 19-24) and 10/7 (pages 11-18) with ad concepts for the Super Bowl with floating QR codes on a blank screen.
— Kristen Cavallo (@Cavallokristen) February 21, 2022
Armstrong na toto vyjadrenie nereagoval a v podstate ho úplne odignoroval. Na miesto toho ešte dodal, že reklama dostala pred zverejnením viacero odmietnutí a tak do poslednej chvíle nebolo jasné, či sa ju vôbec podarí zverejniť. Takisto podotkol, že na jej tvorbu vynaložili veľmi nízky rozpočet, ktorý sa pohyboval iba na úrovni 100 000 $. Len doplníme, že iné firmy investujú do reklamy na Super Bowl milióny – aj na kúpu priestoru, aj na samotné nakrúcanie klipu.
CEO Coinbase však napokon čiastočne ustúpil, no opäť nie tak, ako by Kristen Cavallo očakávala. Vo svojom príspevku totiž podotkol, že zásluhy za reklamu musí pripísať nie len svojmu tímu, ale aj externej kreatívnej spoločnosti, ktorá ju vytvorila. Konkrétna agentúra však v samotnom tweete nebola spomenutá a podľa portálu TheDrum Armstrong narážal na agentúru Accenture Interactive (nie na Martin).
Za pravdu však agentúre Martin aspoň čiastočne dala marketingová riaditeľka Coinbase Kate Rouch, ktorá v oficiálnom vyhlásení spomenula, že viaceré marketingové agentúry jej predložili nápady obsahujúce QR kódy pre viacero druhov kampaní.
Ani jeden z nich však nebol koncepčne tým, čo kryptoburza hľadala a preto sa vybrala svojou vlastnou cestou. Uvidíme, či sa v budúcnosti objavia aj ďalšie reakcie. Verejnosť teraz vyzvala Armstronga, aby odhalil spomenuté časti prezentácie. Ak sa preukáže, že ich Coinbase jednoducho vykradol, mohlo by to byť ešte zaujímavé.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA Zvládneš ho aspoň na 15 bodov? Toto je najťažší KVÍZ o akčných filmoch, pri ktorom sa zapotia aj experti
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Dobyli Hollywood a žiarili na streamovacích službách. Tieto TOP filmy a seriály natáčali na Slovensku
Rozumie futbalu aj fyzike. Viac ako 100-tisíc ľudí si stiahlo kurióznu appku, je po slovensky a zadarmo
Ohrozených je skoro 400 000 áut. Vozidlám populárnej značky môže zlyhať dôležitý komponent
Pridali vytúženú funkciu, no odstrihli tisíce ľudí. Nový WinRar už nespustíš na týchto počítačoch
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mesežnikov skritizoval Ficov prejav v USA: „Prvýkrát na tejto konferencii vystúpil bývalý komunista“
Poľsko prišlo s revolučným nápadom: Elektromobil u našich severných susedov kúpiš už od 10-tisíc eur
KVÍZ: Zvieracie rekordy prekvapia 70 % Slovákov. Dokáž, že si znalec živočíšnej ríše
Správne množstvo vody chráni pred infarktom o 20 %. Nová štúdia prináša prevratné zistenia o pitnom režime
Nebezpečnú potravinu konzumujú milióny ľudí. Pri nesprávnej úprave je smrteľná. Ročne má na svedomí stovky obetí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Analytik odhalil krutú pravdu o plyne. Kým Česi šetria na plné obrátky, Slováci kúria bezhlavo
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Lepší akčný seriál v súčasnosti nenájdeš. Dorazila nová séria obľúbeného titulu, kritici nešetria chválou
- Kedysi boli sci-fi. Toto je TOP 8 technológií, ktoré sú dnes realita
- Zvládneš ho aspoň na 15 bodov? Toto je najťažší KVÍZ o akčných filmoch, pri ktorom sa zapotia aj experti
-
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Lepší akčný seriál v súčasnosti nenájdeš. Dorazila nová séria obľúbeného titulu, kritici nešetria chválou
- Kedysi boli sci-fi. Toto je TOP 8 technológií, ktoré sú dnes realita
- Európa je blízko k neobmedzenej energii. Západná mocnosť udržala jadrovú fúziu rekordných 22 minút
- Podobná vec sa nedávno stala na Slovensku. Netflix uviedol jeden z najočakávanejších seriálov roka
-
- Majú voňať, namiesto toho nám ničia pľúca. Vedci varujú pred tichým zabijakom ovzdušia v dome
- Majú zásoby 85 miliárd m³. Do Európy začne prúdiť nový zdroj plynu z prekvapivej krajiny
- Mali byť hitom, no nikto ich nechcel. TOP 8 technologických prepadákov slávnych značiek
- Podmanil si divákov v 75 štátoch vrátane Slovenska. Drsný film dostal pokračovanie na Netflixe (TRAILER)
- Ľudstvo objavuje „nový svet“. V hĺbke 2 000 metrov našli mimoriadne vzácny zdroj energie
Môže za to najmä jeden faktor. Apple zvýšil cenu nového iPhonu, ten ďalší bude ešte drahší
Musk obvinil Bidena v citlivej veci. Európsky astronaut ho usvedčil z jasného klamstva
Oživili zabudnutý projekt. YouTube dostane novú aplikáciu, používateľov až tak veľmi nepoteší
Apple pridáva do svojich zariadení novú funkciu. Pomôže zefektívniť ich používanie
Slovenské projekty dostanú miliónovú podporu. Zamerajú sa na výrobu perspektívnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mesežnikov skritizoval Ficov prejav v USA: „Prvýkrát na tejto konferencii vystúpil bývalý komunista“
Poľsko prišlo s revolučným nápadom: Elektromobil u našich severných susedov kúpiš už od 10-tisíc eur
KVÍZ: Zvieracie rekordy prekvapia 70 % Slovákov. Dokáž, že si znalec živočíšnej ríše
Správne množstvo vody chráni pred infarktom o 20 %. Nová štúdia prináša prevratné zistenia o pitnom režime
Nebezpečnú potravinu konzumujú milióny ľudí. Pri nesprávnej úprave je smrteľná. Ročne má na svedomí stovky obetí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené