Bola to najlepšia reklama cez Super Bowl za roky. Populárny QR kód však Coinbase „ukradol“
Pokiaľ si fanúšikom dobrého marketingu, určite ti neunikla fenomenálna reklama s pohybujúcim sa QR kódom od kryptoburzy Coinbase, ktorá mala premiéru počas amerického Super Bowlu. Stačilo ju naskenovať fotoaparátom v mobile a odkaz smeroval na akciovú ponuku, ktorá novým zákazníkom dávala možnosť získať 15 dolárov v Bitcoine zadarmo – samozrejme, ak si zaregistrujú nový účet a stanú sa jej zákazníkmi.
Generálny riaditeľ Coinbase Brian Armstrong uviedol, že firma pod jeho vedením vytvorila spot „na vlastnú päsť“, pretože sa jej žiadne nápady od externých agentúr nepáčili. Ako však upozorňuje portál TheDrum, mphlo to byť aj trochu inak.
Reklamný slot bol skôr, ako obsah
Spoločnosť Coinbase mala nakúpiť reklamný priestor v hlavnom vysielacom čase bez toho, aby vôbec vedela, čo v ňom bude inzerovať. V iných firmách tejto príležitosti venujú mesiace či dokonca roky priprav, no v spoločnosti Coinbase už mali málo času.
Marketingové oddelenie preto oslovilo viacero externých agentúr, ktoré sa pokúsili predložiť tie najlepšie možné formy kampaní. Kryptoburza však údajne so žiadnym z nich nebola spokojná a preto si žiadny projekt nevybrala.
V rýchlosti teda poskladala tím expertov a ten vymyslel obrovské množstvo nápadov, medzi nimi aj pohyblivý QR kód. Ten po celý čas mení farby a pripomína klasické šetriče obrazovky.
Podľa Armstronga bol tento spot čiastočne inšpirovaný reklamou „“ od spoločnosti Reddit.
Spoločnosť Coinbase vraj reklamu „odkukala“ od marketingovej agentúry Martin
A aj keď to vyzerá ako skoro dokonalá práca, z pozadia sa ozvala Kristen Cavallo, generálna riaditeľka marketingovej agentúry Martin. Na svojom Twitter účte uvádza, že reklama s QR kódom vôbec nebola nápadom spoločnosti Coinbase.
Podľa jej slov bol tento spot inšpirovaný prezentáciou, ktorá bola marketingovému tímu ukázaná ešte 18. 8. 2021 a 7. 10. 2021. Konkrétne sa zmienky o lietajúcom QR kóde na prázdnej obrazovke nachádzali na stranách 19 – 24, respektíve 11 – 18.
It was actually inspired by presentations our agency showed your team on 8/18 (pages 19-24) and 10/7 (pages 11-18) with ad concepts for the Super Bowl with floating QR codes on a blank screen.
— Kristen Cavallo (@Cavallokristen) February 21, 2022
Armstrong na toto vyjadrenie nereagoval a v podstate ho úplne odignoroval. Na miesto toho ešte dodal, že reklama dostala pred zverejnením viacero odmietnutí a tak do poslednej chvíle nebolo jasné, či sa ju vôbec podarí zverejniť. Takisto podotkol, že na jej tvorbu vynaložili veľmi nízky rozpočet, ktorý sa pohyboval iba na úrovni 100 000 $. Len doplníme, že iné firmy investujú do reklamy na Super Bowl milióny – aj na kúpu priestoru, aj na samotné nakrúcanie klipu.
CEO Coinbase však napokon čiastočne ustúpil, no opäť nie tak, ako by Kristen Cavallo očakávala. Vo svojom príspevku totiž podotkol, že zásluhy za reklamu musí pripísať nie len svojmu tímu, ale aj externej kreatívnej spoločnosti, ktorá ju vytvorila. Konkrétna agentúra však v samotnom tweete nebola spomenutá a podľa portálu TheDrum Armstrong narážal na agentúru Accenture Interactive (nie na Martin).
Za pravdu však agentúre Martin aspoň čiastočne dala marketingová riaditeľka Coinbase Kate Rouch, ktorá v oficiálnom vyhlásení spomenula, že viaceré marketingové agentúry jej predložili nápady obsahujúce QR kódy pre viacero druhov kampaní.
Ani jeden z nich však nebol koncepčne tým, čo kryptoburza hľadala a preto sa vybrala svojou vlastnou cestou. Uvidíme, či sa v budúcnosti objavia aj ďalšie reakcie. Verejnosť teraz vyzvala Armstronga, aby odhalil spomenuté časti prezentácie. Ak sa preukáže, že ich Coinbase jednoducho vykradol, mohlo by to byť ešte zaujímavé.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slováci stojaci za herným hitom hlásia novinku. Inšpirovali ju milované hry
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Rusko si po rokoch priznalo porážku. Chce vlastný Falcon 9, ale neuvedomuje si kľúčovú vec
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Plastov sa zbavíme raz a navždy. Vedci vymysleli niečo, čo je ešte lepšie ako recyklácia
- Google to má spočítané, tvrdí Elon Musk. Jeho novinka má navždy nahradiť milovaný vyhľadávač
- Je monštruózne v každom smere a Rusi nechápu. USA stavajú najväčšie lietadlo na svete
- Vedcov nechali s otvorenými ústami. Študenti postavili raketu, ktorou prekonali 20-ročný rekord
- Mala napájať celý svet. Videli sme zabudnutý plán, ako chceli veľmoci „dojiť“ elektrinu z Afriky (+detaily)
-
- Je monštruózne v každom smere a Rusi nechápu. USA stavajú najväčšie lietadlo na svete
- Má skoro 2000-krát silnejšiu gravitáciu než Zem. Čína aktivovala zvláštne zariadenie (+na čo slúži)
- Najúspešnejší slovenský film MIKI už tento týždeň uvidíš aj online. Vieme kde a kedy
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Plastov sa zbavíme raz a navždy. Vedci vymysleli niečo, čo je ešte lepšie ako recyklácia
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Je monštruózne v každom smere a Rusi nechápu. USA stavajú najväčšie lietadlo na svete
- Má skoro 2000-krát silnejšiu gravitáciu než Zem. Čína aktivovala zvláštne zariadenie (+na čo slúži)
- Najúspešnejší slovenský film MIKI už tento týždeň uvidíš aj online. Vieme kde a kedy
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené