Dieselové kamióny môžu byť zachránené. Geniálna technológia BMW znižuje ich spotrebu a emisie o 50 %
BMW začína testovať eTrailer pre logistické účely. Spolupráca BMW Group s Trailer Dynamics totiž začala na viacerých trasách a vzdialenostiach testovať elektrických náves. Zatiaľ čo kombinácia elektrického návesu a ťahača viedla k 100 % zníženiu emisií s dojazdom 600 km na jedno nabitie, kombinácia dieselového ťahača a elektrického návesu priniesla úsporu až 46 – 48 %. Na tému upozornil portál AutomotiveLogistics.
Jedinečný systém
Ako objasňuje portál Electrek, uvedené je možné iba vďaka prijatým inováciám, vďaka ktorým má náves nainštalovaný masívny 600 kWh akumulátor. Treba ale poznamenať, že toto riešenie nie je úplná novinka. E-návesy sú na trhu v rôznych podobách už niekoľko rokov, hoci táto technológia je stále „v plienkach“.
Pridaním batériového zdroja energie k dieselovému ťahaču je možné výrazným spôsobom znížiť spotrebu paliva naftovej časti tohto systému. Tento systém však robí jedinečným aj to, že daný elektrický náves je možné pripojiť k akémukoľvek nákladnému vozidlu.
Nevyužíva totiž žiadne fyzické spojenie, pretože e-náves funguje úplne nezávisle. Trailer Dynamics tvrdí, že vďaka tomu je tento produkt úplne jedinečný. Väčšina ostatných riešení elektrických návesov, či prívesov totiž vyžaduje aktívnu komunikáciu s pripojeným nákladným vozidlom.
Kritickým prvkom sa javí byť balík senzorov, ktorý je súčasťou návesu, pričom počítačom riadený model odtiaľ preberá vstupy a premieňa tieto údaje na rozhodovanie o tom, kedy a koľko energie použitie na elektromotory nachádzajúce sa v náprave.
Napríklad, ak náves vie, že nákladné vozidlo momentálne stojí na mieste a ide sa rozbiehať, použije veľmi veľkú časť energie, aby sa vozidlo rozbehlo. Výsledkom je obrovské zníženie množstva spotrebovaného paliva. Podobne, ak systém deteguje, že kamión ide do kopca, zapne sa elektrický asistent, ktorý ťahaču výrazným spôsobom dopomôže zdolať danú cestu.
Systém využíva 400 kWh alebo 600 kWh batériu, pričom druhá zmieňovaná varianta sa považuje za najžiadanejšiu konfiguráciu. Elektromotor v tomto systéme môže dosiahnuť úctyhodných 580 kW, čo je ekvivalent 777 koní. Nabíjanie je taktiež veľmi rýchle, keďže je založené na 800 V architektúre, ktorá podporuje AC nabíjanie s výkonom 44 kW, alebo DC nabíjanie s 350 kW.
Čo sa týka konečnej účinnosti, BMW zaznamenalo zníženie spotreby a teda aj emisií o takmer 50 % na vybraných testovacích diaľkových trasách. Okrem toho, aj na kratších trasách toto číslo presahuje 45 %. Vzhľadom na to, že BMW používa na dobíjanie batérií prívesov 100 % uhlíkovo neutrálne zdroje, odhaduje sa, že každý e-náves by mohol ročne znížiť emisie CO2 z jej vozového parku až o 120 ton.
V jednom teste kombinácia nákladného vozidla Volvo (bližšie nešpecifikovaný model) s novým elektrickým návesom viedla k tomu, že systém na jedno nabitie prešiel 600 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Británia posiela stíhačky, NATO pritvrdzuje: Rusko vraj sleduje, čo urobíme
Slováci hádžu do koša „superpotravinu“: Znižuje tlak, chráni kosti a spomaľuje starnutie
Kremeľ hľadá cesty, ako bojovať bez mobilizácie. Nový zákon má umožniť „tichý“ odvod rezervistov
Los Angeles vyhlásilo núdzový stav: Razie Trumpovej vlády šíria strach
Slováci objavili rýchly spôsob, ako sa zbaviť dlhov. Veritelia často nedostanú vôbec nič
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP