Dieselové kamióny môžu byť zachránené. Geniálna technológia BMW znižuje ich spotrebu a emisie o 50 %
BMW začína testovať eTrailer pre logistické účely. Spolupráca BMW Group s Trailer Dynamics totiž začala na viacerých trasách a vzdialenostiach testovať elektrických náves. Zatiaľ čo kombinácia elektrického návesu a ťahača viedla k 100 % zníženiu emisií s dojazdom 600 km na jedno nabitie, kombinácia dieselového ťahača a elektrického návesu priniesla úsporu až 46 – 48 %. Na tému upozornil portál AutomotiveLogistics.
Jedinečný systém
Ako objasňuje portál Electrek, uvedené je možné iba vďaka prijatým inováciám, vďaka ktorým má náves nainštalovaný masívny 600 kWh akumulátor. Treba ale poznamenať, že toto riešenie nie je úplná novinka. E-návesy sú na trhu v rôznych podobách už niekoľko rokov, hoci táto technológia je stále „v plienkach“.
Pridaním batériového zdroja energie k dieselovému ťahaču je možné výrazným spôsobom znížiť spotrebu paliva naftovej časti tohto systému. Tento systém však robí jedinečným aj to, že daný elektrický náves je možné pripojiť k akémukoľvek nákladnému vozidlu.
Nevyužíva totiž žiadne fyzické spojenie, pretože e-náves funguje úplne nezávisle. Trailer Dynamics tvrdí, že vďaka tomu je tento produkt úplne jedinečný. Väčšina ostatných riešení elektrických návesov, či prívesov totiž vyžaduje aktívnu komunikáciu s pripojeným nákladným vozidlom.
Kritickým prvkom sa javí byť balík senzorov, ktorý je súčasťou návesu, pričom počítačom riadený model odtiaľ preberá vstupy a premieňa tieto údaje na rozhodovanie o tom, kedy a koľko energie použitie na elektromotory nachádzajúce sa v náprave.
Napríklad, ak náves vie, že nákladné vozidlo momentálne stojí na mieste a ide sa rozbiehať, použije veľmi veľkú časť energie, aby sa vozidlo rozbehlo. Výsledkom je obrovské zníženie množstva spotrebovaného paliva. Podobne, ak systém deteguje, že kamión ide do kopca, zapne sa elektrický asistent, ktorý ťahaču výrazným spôsobom dopomôže zdolať danú cestu.
Systém využíva 400 kWh alebo 600 kWh batériu, pričom druhá zmieňovaná varianta sa považuje za najžiadanejšiu konfiguráciu. Elektromotor v tomto systéme môže dosiahnuť úctyhodných 580 kW, čo je ekvivalent 777 koní. Nabíjanie je taktiež veľmi rýchle, keďže je založené na 800 V architektúre, ktorá podporuje AC nabíjanie s výkonom 44 kW, alebo DC nabíjanie s 350 kW.
Čo sa týka konečnej účinnosti, BMW zaznamenalo zníženie spotreby a teda aj emisií o takmer 50 % na vybraných testovacích diaľkových trasách. Okrem toho, aj na kratších trasách toto číslo presahuje 45 %. Vzhľadom na to, že BMW používa na dobíjanie batérií prívesov 100 % uhlíkovo neutrálne zdroje, odhaduje sa, že každý e-náves by mohol ročne znížiť emisie CO2 z jej vozového parku až o 120 ton.
V jednom teste kombinácia nákladného vozidla Volvo (bližšie nešpecifikovaný model) s novým elektrickým návesom viedla k tomu, že systém na jedno nabitie prešiel 600 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dôchodky klesnú o štvrtinu, najviac ohrozené sú 2 skupiny ľudí. Mladším Slovákom hrozí chudobná staroba (ANALYTIK)
Elitný kulturista: „Sú 2 jednoduché pravidlá, vďaka ktorým budeš spaľovať tuk a budovať svaly“
„Lieky by mali byť poslednou voľbou.“ Neurovedec radí začať konkrétnymi doplnkami, zlepšia náladu a sústredenie
TOP 5 najspoľahlivejších jazdeniek roka 2025. Tieto modely zvládajú STK na výbornú (REBRÍČEK)
Ceny starších bytov rastú a má to niekoľko dôvodov. „Slováci majú pocit, že sa kedysi stavalo kvalitnejšie“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Internetové nákupy na Slovensku explodovali. Takéto tempo nikto nečakal
Zločinci majú nový nástroj. Kyberkriminalita prešla do fázy, ktorá desí expertov. Straty budú v miliardách
Umelá inteligencia nepotrebuje tvoju ľudskosť. Týmto častým spôsobom kazíš jej odpovede
EÚ chystá zákon, ktorý si posvieti operátorov. Vo vesmíre ich prinúti robiť túto vec
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP