Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Elektromobilita rozhodne stále má svoje muchy a britskí policajti na jednu narazili. Ako informuje Telegraph, tamojší muži zákona sa sťažujú na to, že elektrické autá sa im príliš rýchlo vybíjajú. Paradoxne za to môžu sirény a zapnuté majáky.

Znova sme sa tak presvedčili, že elektrické auto ešte rozhodne nie je pre každého, respektíve nie je vhodné do každej situácie. Britskí policajti z mesta Gloucester o tom vedia svoje. Tamojšia polícia totiž disponuje najväčšou flotilou elektromobilov v Spojenom Kráľovstve.

Až 21 % zo 435 ich vozidiel je čisto elektrických, no miestni muži zákona žiaľ nemajú dobré skúsenosti s používaním elektrických áut pri výkone svojej práce.

Problém s vybíjaním a ešte väčší s nabíjaním

Tamojší komisár Chris Nelson sa vyjadril, že elektromobily sa pri výkone práce častokrát vybili bez toho, aby sa na nich vôbec jazdilo, alebo sa počas jazdy vybíjali príliš rýchlo.

Okrem elektromotorov totiž batériu vybíjajú aj sirény, vysielačky či modré majáky, ktoré niekedy, napríklad pri riešení nehodových udalostí, blikajú aj celé hodiny bez toho, aby sa auto hýbalo. Miestni policajti, najmä v odľahlejších oblastiach, následne mali problém nájsť nejakú nabíjačku, kde by mohli znovu načerpať energiu do akumulátora.

V niekoľkých prípadoch sa im dokonca elektromobil vybil ešte predtým, než sa dostali k najbližšiemu stojanu.

Vozový park britskej polície
Nissan

Nelson dokonca so svojimi vyjadreniami zašiel až tak ďaleko, že na nedávnej policajnej konferencii uviedol znepokojenie s nasadzovaním elektromobilov do radov policajných zložiek.

Chce to lepšie elektromobily?

Je pravdou, že britská polícia podľa tlačovej správy spoločnosti Nissan využíva predovšetkým staršie elektromobily Nissan Leaf a Nissan NV200, ktoré za modernými elektrickými autami už v mnohom zaostávajú. Tamojšia polícia naopak nedávno testovala aj Teslu Model 3 a toto auto preukázalo v plnom nasadení skvelé výsledky.

Tesla so zapnutými majákmi a sirénami dokázala prejsť až 320 km a elektromobil vydržal v akcii vyše štyri hodiny. Zdá sa teda, že problém britskej polície nie je v používaní elektromobilov ako takých.

Muži zákona len pri výkone svojej práce používajú „nesprávne“ elektromobily s horšími parametrami. To, že ich častokrát nemajú kde nabíjať, je samozrejme vec druhá, no veľmi jednoducho riešiteľná. Stačí investovať do rozširovania nabíjacej infraštruktúry a problémy s nabíjaním zaniknú. V Británii už nabíjačky budú musieť mať všetky nové budovy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú