Od spustenia prvej verzie Facebooku už uplynulo mnoho času a veľa sa na tejto sociálnej sieti zmenilo. Nielenže pribudli miliardy používateľov, ale spoločnosť rapídne stúpla na hodnote. Facebook má v Číne svojho konkurenta s názvom Tencent, ktorý má vyššiu hodnotu a stále rastúci zástup používateľov.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Čínska politika ohľadne internetových webov a sociálnych sietí je pomerne prísna. Tamojší obyvatelia tak nemajú prístup k Facebooku či Twitteru, no to neznamená, že nechcú medzi sebou komunikovať prostredníctvom aplikácií. Práve vďaka tomuto striktnému obmedzeniu zahraničných webov vznikol priestor pre vznik jednej z najhodnotnejších spoločností sveta, Tencent, ktorá je na ďalekom východe akousi kópiou Facebooku.

Silný konkurent tromfol Zuckerberga

Tencent používateľom smartfónov ponúka sociálne siete ako WeChat či QQ, ktoré sa stali v domovskej krajine nesmierne obľúbené. Mimo elektronickej komunikácie sa spoločnosť zameriava tiež na interaktívne televízie, hudbu, bezkontaktné platby mobilom a dokonca plánuje vývoj vlastného setu pre virtuálnu realitu. Pôsobisko Tencentu je teda skutočne rozsiahle a firma sa neustále snaží rozširovať svoje obzory.

Nenechaj si ujsť
Bývalý prezident Facebooku pripustil, že Markovi Zuckerbergovi pomohol vytvoriť monštrum

Len prednedávnom spoločnosť získala licenciu na spustenie elektronických platieb v Malajzii. Tá sa tak v tomto smere pridá k ďalším ázijským krajinám, ktoré takého transakcie už poznajú. Populárny „Facebook“ z Číny sa rozrástol natoľko, že jeho aktuálna hodnota prevyšuje sumu 500 miliárd dolárov, čím ide zároveň o piatu najhodnotnejšiu spoločnosť sveta. V raste ale Tencent nepoľaví a bude sa snažiť prilákať ďalších používateľov.

Zdrojom financií spoločnosti sú samozrejme reklamy, ale aj poplatky za rôzne služby. Už teraz sú čísla viac než priaznivé a každodenne využíva sociálne siete WeChat a QQ až 902 miliónov ľudí. Spoločnosť môže za svoj rapídny rast vďačiť práve čínskym zákonom. Tie totiž obyvateľov krajiny ukrátili o mnohé zahraničné služby a vytvorili priestor pre vznik ich domácich ekvivalentov.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
50%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
50%
Neznášam to
0%
O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách. Kontakt: [email protected]
  • shidersh

    Mal som moznost si priamo v Cine vyskusat a zazit cely ten ich system fungovania so smartfonmi.
    1. my sme oproti cinanom asi na 50% casu pouzivania smartfonu. Ked sa povie mobilny zombie, tak tam ten vyraz dostava realne kontury. Prudy ludi na uliciach, v metre, ktori sa pozeraju do display-a svojho fonu… chatuju, hraju sa hry (castokrat uplne sproste mozgove vyplachy), pozeraju videa, ci TV, niektori si citaju denne spravy (naozaj iba niektori… mensina)
    2. mobilne platby alias WePay (WeChat Pay), ako ich vyuzivaju cinania, sa nam ani nesnivaju. Vrchol progresu je u nas bezkontaktna platba kartou. Tam je pouzivanie kariet v mensine. Vsade sa da pouzit WePay… od pozicania bicykla na ulici (inak, tam uz vlastny bicykel nema skoro nikto bike-share funguje vsade), cez kupu kolacika v predajni 2x2m, alebo zaplatenie rodinneho nakupu vo velkom supermarkete.
    3. smartfon pouzivaju vo veku 7-50 rokov asi vsetci… a vsade… aj primo pri jazde na skutri, ci bicykli.
    4. cenovky mobilnych zariadeni v Cine su uplne smiesne. Su tam znacky, o ktorych sme ani nepoculi.

    Takze byt prekvapeni z toho, ze Tencent je hodnotnejsi ako FB, mozeme iba kvoli tomu, ze ani netusime, kde su Cinania
    (btw. u nas sporadicky vidiet prejst elektroauto, v Shanghaji su uplne bezne, v pomere cca 30% elektro, zvysok spalovacie motory, skutre so spalovacim motorom maju vysoko zdanene, takze tam jazdi 90% elektroskutrov… niekolko stotisic elektroskutrov… dizajn Vespa, alebo Yamaha Burgmaster, ci Honda PCX, ale v cinskom elektro prevedeni. Cenovky elektroskutrov su v prepocte od 300 EUR po 2000 EUR, podla znacky a vykonu, najcastejsie a najbeznejsie predavane su za cca 500-600 EUR. Dojazd 100-120 km, uplna pohoda na tyzdenne jazdenie.)