Od vydania Mafia: Definitive Edition ubehol už týždeň. Pozornosti sa dostalo aj autorovi pôvodnej hry z roku 2002, Danielovi Vávrovi, ktorý sa minulý víkend zúčastnil najväčšieho československého streamu všetkých čias.

Vávra s Agrealom zasadli pred obrazovky a strávili takmer šesť hodín hraním prerobenej Mafie, počas ktorých vybrali 740-tisíc českých korún. S dodatočnými platbami to zaokrúhlili na rovný milión, ktorý teraz poputuje na deti v detských domovoch, informoval herný scenárista na Facebooku.

V minulom týždni sa Vávra objavil aj relácii U Kulatého stolu, kde prezradil jeho, už dávno napísaný scenár pre Mafiu 3, radikálne sa odkláňajúci od finálnej verzie hry z roku 2016.

Stream však slúžil aj ako kritika novej hry pod krídlami Hangar 13. Mafia: Definitive Edition sa otcovi pôvodnej hry v konečnom dôsledku nepáčila, keďže zatiaľ čo z hľadiska hrateľnosti v mnohých smeroch predstavuje odklon od reality, na scenáristickej strane sa mu nepozdávali mnohé zmeny v charakteristike postáv, respektíve pozmenená myšlienka príbehu.

FonTech

Podobne ako v našej recenzii, Vávra kritizuje príklon k akcii s nefungujúcimi prvkami hrateľnosti, kedy kritizuje najmä systém krytia a ovládanie kamery. Došlo aj na slávne preteky z kapitoly Fair play, ktoré sú podľa jeho slov zjednodušené a ovládanie pretekárskych vozidiel ani zďaleka neodráža realitu.

Rovnako sa mu nepozdávalo podanie príbehu, ktorý v preloženom zmysle slova pôsobí bezducho. Veľkú váhu na tom zohráva aj prepísanie mnohých ikonických hlášok, ktoré podľa neho nedefinujú to, čo pôvodnou myšlienkou prvej Mafie zamýšľal.

FonTech

Verí, že kult ako prvá Mafia by si zaslúžila podstatnejšie prekopanie deja. Priznáva si, že pôvodný scenár obsahuje mnoho nezrovnalostí, ktoré pripisuje svojej neskúsenosti v tej doby, kedy sa rozhodne mohol zamerať viac na úhlavného konkurenta, Morella. Aj napriek tomu si však myslí, činy a charakteristika nových postavy je nezmyselná.

Kritizuje napríklad vykreslenie Sáry, ktorá v novej verzii pôsobí ako emancipovaná žena, miešajúca sa do gangsterského pôsobenia Tommyho, no aj napriek tomu ostáva pri ňom a nakoniec si ho vezme.

FonTech

Mnohé gangsterské filmy nám naznačili, že ženy mafiánov sa do biznisu nikdy nemiešali a už vôbec by pri svojich mužoch po zistení ich pracovnej činnosti neostali tak, ako Sára pri Tommym. Aj podľa Vávru je to nezmysel.

Spoluzakladateľ Warhorse Studios však počínanie Hangar 13 len nekritizoval. Vychválil vizuál definitívnej verzie a animácie, ktoré pripisuje samozrejme novej technológii a zároveň aj podstatne väčšiemu rozpočtu, akým disponovali v Illusion Softworks pred 18 rokmi.

Ako mali pôvodne vyzerať pokračovania?

Ako sme naznačili v našom článku sústreďujúcom sa na históriu hernej značky, Daniel opustil mafiánsku ságu počas vývoja druhého dielu. Pokračovanie Mafie malo podľa neho prísť dva roky po pôvodnej hre na rovnakom engine.

Ako už vieme, Vávra odišiel z 2K Games kvôli produkčným nezhodám a práve situovanie titulu až na novú generáciu konzol bolo jednou z nich. Zároveň sa mu nepozdávala politika 2K, ktorá vyškrtla viaceré jeho nápady z projektu a aj keď priznáva, že scenár pre Mafiu 3 bol napísaný, zo štúdia odišiel.

Podľa jeho slov v rozhovore U Kulatého stolu, finálna Mafia 3 s jeho myšlienkou, okrem obdobia, do ktorého bola zasadená, nezdieľa absolútne nič. Miesto hlavného hrdinu Lincolna malo byť obsadené dvomi postavami, a to policajtom a gangsterom, postaveným proti sebe.

Na jednej strane si tak mal hrať za gangstera, ktorého činy si v postavení policajta následne vyšetroval. „Bolo to vymyslené fakt dobre,“ poznemenal Vávra.

Daniel Vávra mal na starosti okrem prvej Mafie aj jednu z najúspešnejších českých hier, Kingdom Come: Deliverance. Aj keď je mnohými médiami vykresľovaný ako nekonečný kritik, cit pre písanie uveriteľných a najmä realistických scenárov sa mu musí uznať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú