Predbehne veľké korporácie malý startup? Dvaja bývalí zamestnanci Google predstavili svoje autonómne vozidlo
Kým sa oči celého sveta upierajú na vývoj samoriadiaceho auta, ktoré by malo poslať do predčasného dôchodku uber vodičov a taxikárov, dvaja bývalí inžinieri Google sa rozhodli predstaviť vlastný koncept autonómneho vozidla.
Dave Ferguson a Jiajun Zhu po odchode zo spoločnosti Google, kde pracovali na vývoji samo riadiaceho auta, založili technologický startup Nuro. Práve pod hlavičkou tejto značky predstavili autonómne vozidlo s názvom R1. Táto malá dodávka nebude pritom slúžiť na transport ľudských pasažierov, ale bude zabezpečovať prevoz tovaru z distribučného skladu ku koncovému zákazníkovi.
„Ľudia sú zaneprázdnení a oceňujú komfort viac než inokedy a predajcovia sa s týmito potrebami ľudí snažia vysporiadať. Vytvorili sme vozidlo R1 takým spôsobom, aby mohlo byť použité nielen k transportu bežných komerčných zásielok, ale aj k dodaniu vypratého prádla z lokálnej práčovne,“ povedal Dave Ferguson, jeden zo zakladateľov Nuro startupu.
R1 je plne autonómne vozidlo, poháňané elektrickou energiou s približne polovičnou dĺžkou veľkého SUV. Vyzerá trochu ako toastovač na kolesách. Má v sebe zabudované kamery, radar, strešné osvetlenie a senzor pre detekciu vzdialenosti od objektov (LiDAR). Aby sa spotrebitelia mohli dostať k tovaru, potrebujú aplikáciu, ktorá obsahuje kód potrebný na odomknutie úložného priestoru. Taktiež môžu aplikáciu použiť na sledovanie pohybu svojho tovaru podobne, ako môžeme vidieť pohyb vozidla, keď si objednáme taxík cez Uber aplikáciu.
Jedna z prvých lastovičiek
Pre obchodníkov zostáva veľká výzva uspokojenia požiadaviek zákazníkov, ktorí vyžadujú čo najrýchlejšie dodanie objednaného tovaru. Väčšina veľkých prepravcov je stále odkázaná na transport tovaru kamiónmi, ktorých vodiči dodajú balík priamo kupujúcemu. Tvorcovia R1 dúfajú, že prepravcov oslovia so svojím konceptom malého autonómneho vozidla ohľaduplného k životnému prostrediu, ktoré je menej nákladné ako dnešné spôsoby doručovania.
Pred inžiniermi z Nura stojí ešte veľa prekážok, kým sa im podarí dostať svoj koncept do komerčnej prevádzky. Stále pritom nie je isté, či sa im to podarí, keďže iné spoločnosti tiež nezaháľajú a pripravujú vlastné riešenia na poli autonómnych vozidiel pre prepravu tovaru. My sa len môžeme tešiť, že aj na základe týchto prvých lastovičiek sa doba samo riadiacich osobných áut pomaly blíži.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Taiwan ukázal svetu, čo sa stane, ak zaútočí Čína. V kľúčovom teste všetkých zarazili
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Známa služba rozdáva až 3 herné pecky úplne zadarmo. Stačí si ich pridať a ostanú ti navždy
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP