Ľudí už nepotrebujú. Jedna z najväčších automobiliek „zamestnala“ robotov
Čínsky výrobca BYD Auto kvôli obavám z nedostatku ľudských zdrojov implementoval 500 humanoidných robotov. Roboti by tak podľa výrobcu mohli nahradiť milióny pracovných miest, informoval o tom portál The Sun.
Armáda robotov v továrni
Budúcnosť je zrejme bližšie, než sme si mysleli. Fascinujúce, no zároveň strašidelné zábery ukazujú továreň najväčšieho čínskeho výrobcu elektromobilov BYD Auto, v ktorom sa prechádzajú humanoidní roboti. Walker S1 od výrobcu UBTech zároveň kontrolujú autá, prenášajú ťažké krabice v obrovských skladoch a to bez ľudského dozoru. Roboti sú navrhnutí tak, aby boli špecializovaní pre manuálnu prácu.

Čínska spoločnosť UBTech, ktorá sa špecializuje na robotiku, už dostala viac než 500 objednávok na humanoidného robota Walker S1 od popredných výrobcov automobilov. Už v roku 2017 Ministerstvo ľudských zdrojov a sociálneho zabezpečenia v správe upozornilo, že automobilový priemysel v Číne môže do roku 2025 čeliť znepokojujúcemu nedostatku približne 30 miliónov pracovníkov. Mnohí sa domnievajú, že týmto krokom spoločnosti budú vedieť rýchlo vyriešiť neustále rastúci problém s nedostatkom pracovnej sily.
Efektívnosť bez ľudských chýb
Výrobcovia tiež dúfajú, že nahradením humanoidnými robotmi získajú efektívny pracovný deň bez ľudských chýb, či zranení. UBTech má za cieľ v budúcnosti znížiť ľudské zdroje v továrňach len na 10 percent. Podľa riaditeľa spoločnosti, Tan Mina tento krok umožní sústrediť sa ľuďom na zložitejšie úlohy ako sú plánovanie, spolupráca či správa nástrojov.

Okrem 500 kusov robotov pre spoločnosť BYD Auto si technológiu Walker S1 objednali aj štátne spoločnosti Dongfeng Motor, FAW-Volkswagen a Geely.
Humanoidný robot Walker S1
Robot navrhnutý spoločnosťou UBTech je navrhnutý tak, aby dokázal nahradiť ľudskú manuálnu prácu v továrňach. Robot pripomína človeka aj výškou, keďže dosahuje 167 cm a má váhu 76 kg. Sú naprogramované tak, aby pochopili zámer rôznych úloh a pracovali efektívne.
Dokážu zvládnuť množstvo úloh v továrni, ako je napríklad kontrola kvality, nosenie ťažkých zariadení, skrutkovanie, montáž či triedenie. Zábery spoločnosti UBTech ukazujú, ako robot na bežiacom páse nesie krabicu s hmotnosťou 16,3 kg.
Humanoidných robotov do tovární Tesla chce budúci rok vypustiť aj technologický miliardár Elon Musk. Musk sa tiež chváli, že Optimus dokáže robiť takmer čokoľvek, od stráženia detí, venčenia psa či nákupu potravín.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nestačil ani kolaps Netflixu. Najväčší hit roka vyvolal ošiaľ, absolútny rekord drží niekto úplne iný

Predáva obrovské televízory za šialene nízke ceny. Známa značka používa trik, ktorý jej závidí LG a Samsung

Nová stanica pre všetkých. Veľký operátor potešil divákov

AI spôsobila nečakanú krízu. Ceny notebookov čoskoro vystrelia, ak plánuješ kúpu, poponáhľaj sa

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou

