„Len jeden potenciálny investor súhlasil s prepracovaním svojej ponuky a teraz na to bude mať nejaký čas. Je pre nás dôležité, aby na tomto mieste zostalo zamestnaných čo najviac ľudí,“ povedlo vedenie Audi.

V Bruseli fabrika zamestnáva vyše 3 000 ľudí. Zamestnanci žiadajú, aby spoločnosť nevyberala najvyššiu ponuku, ale aby ju predala niekomu, kto zaručí, že vznikne viac nových pracovných miest.

Zamestnanci bruselského závodu Audi čelia veľkým neistotám. Spáva, ktorú zamestnanci obdržali vyvolala silné reakcie v podobe protestov. Protestov sa zúčastnilo až 10 000 ľudí, vrátane pracovníkov iných priemyslených odvetví.  Podporené boli aj odbormi, ktoré kritizovali prístup európskych lídrov k správnemu prechodu na ekologickú ekonomiku. Podľa Climate Coalition zatvorenie závodu v Bruseli ukazuje zlyhanie tohto procesu. Dôkazom to sú  tisícky pracovníkov bez jasného plánu na preškolenie, či získanie nových pracovných príležitostí. Na tému upozornil portál BrusselsTimes.

protest, zamestnanci, brusel
TASR

Za posledných osem mesiacov sa v Európskej únii predalo približne 902 000 elektrických áut. Z celkového počtu predaných áut je to iba 12,6 %. Stále sa viac kupujú autá so spaľovacím motorom. Belgické odbory sa však nechcú vrátiť len k výrobe áut, ktoré sú na spaľovacie motory. Preto žiadajú viac verejných financií pre sektor, ktorý je ekologickejší.

Audi sa tak z dôvodu vývoja na trhu, zvýšených nákladov a absencie investora pristupuje k uzatvoreniu bruselského závodu. Sústredí sa tak na svoje ďalšie aktivity a investície v iných lokalitách. Pre belgických zamestnancov to znamená neisté obdobie, v ktorom sa budú musieť vyrovnať s dôsledkami tohto zásadného rozhodnutia.

Audi nezmenilo iba názov. Q8 e-tron prináša zásadné vylepšenia

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú