Má 925 koní a nabiješ ho za 18 minút. Audi predstavilo svoje najvýkonnejšie auto v histórii
Audi opäť zdvihlo latku vo svete elektromobilov predstavením svojej novej, extra výkonnej verzie modelu e-tron GT. Novinka s názvom Audi RS e-tron GT performance sa môže pochváliť nielen fantastickými výkonmi, ale aj titulom najvýkonnejšieho sériového modelu v histórii tejto nemeckej značky, uvádza samotná automobilka na svojom webe.
Výkon na steroidoch
Základný model e-tron GT bol už od svojho vzniku koncipovaný ako športové vozidlo kategórie Gran Turismo. Nový Audi RS e-tron GT performance však ešte viac tlačí na športovú stránku a zameriava sa na čistý výkon. Na zadnej náprave je osadený novo vyvinutý synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi (PSM) s výkonom 415 kW. Tento motor spolupracuje s ďalším PSM elektromotorom na prednej náprave, ktorý má výkon 252 kW. Spolu teda poskytujú systémový výkon 550 kW a maximálny krútiaci moment 1 027 Nm.
No to nie je všetko – funkcia Launch Control dokáže krátkodobo zvýšiť výkon až na 680 kW, čo zabezpečuje doslova adrenalínový zážitok z jazdy. Rekuperácia dosahuje až 400 kW, čo zvyšuje efektivitu a predlžuje dojazd.
Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá bežne 2,9 sekundy, ale vďaka Launch Control sa tento čas dá skrátiť na neuveriteľných 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.
Špičková technológia
Audi RS e-tron GT performance nie je len o výkone, ale aj o technológiách. Disponuje sofistikovaným tepelným manažmentom zo 4 chladiacimi okruhmi, čo zabezpečuje, že vysoký výkon môže byť využívaný opakovane bez rizika prehriatia. Na takúto intenzívnu záťaž sú taktiež prisposobené aj vylepšené batériové články NMC.
Čo sa týka nabíjania, auto zvláda maximálny výkon 320 kW, čo znamená, že batéria s kapacitou 105 kWh (97 kWh využiteľných) sa dokáže nabiť z 10 % na 80 % za iba 18 minút. Dojazd sa pohybuje od 533 do 592 km podľa WLTP, v závislosti od výbavy vozidla.
Audi RS e-tron GT performance je vybavený aktívnym odpružením s novovyvinutou 2-komorovou a 2-ventilovou technológiou, ktorá je súčasťou štandardnej výbavy. Taktiež ponúka systém Audi drive select, ktorý umožňuje prispôsobiť jazdné režimy podľa preferencií vodiča. A ak ti pri elektromobiloch chýba „zvuk motora“, Audi pridalo syntetickú zvukovú kulisu pre tých, ktorí chcú mať pocit, že stále jazdia na športovom spaľováku.
Cena na Slovensku
Ak ťa tento elektromobil láka, priprav si poriadnu sumu. Na slovenskom trhu sa Audi RS e-tron GT performance predáva od 160 410 €. S touto cenou sa radí medzi najluxusnejšie a najvýkonnejšie elektrické vozidlá, ktoré si môžeš u nás kúpiť.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Aj Ferrari sa pripravuje na koniec spaľovákov. Máme video ich prvého elektromobilu
Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
Čína opäť víťazí: BYD prebral kontrolu nad spoločným podnikom s Mercedes-Benz
1000 koní a maximálka 320 km/h. Legendárna automobilka odhalila elektrický superšport, ktorý ju má vrátiť na výslnie
RECENZIA Vyskúšali sme najdrahšiu Škodu. Cenou útočí aj na luxusné prémiovky, ako sa s ňou žije?
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
- Vyskúšali sme najdrahšiu Škodu. Cenou útočí aj na luxusné prémiovky, ako sa s ňou žije?
- Dojazd 680 km a odvezie 7 ľudí. Poznáme slovenské ceny jedného z najočakávanejších elektromobilov
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
-
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
- Vyskúšali sme najdrahšiu Škodu. Cenou útočí aj na luxusné prémiovky, ako sa s ňou žije?
- Dojazd 680 km a odvezie 7 ľudí. Poznáme slovenské ceny jedného z najočakávanejších elektromobilov
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
-
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
- Tesla už nie je kráľom. Z trónu ju zosadila milovaná automobilka Slovákov
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka kupuje známeho nemeckého giganta
Vláda chce od operátorov 25 miliónov eur. Tí jej posielajú ostrý odkaz
Kauza „Slovensko IT” graduje: Polícia spustila trestné stíhanie
Veľký operátor šokuje: 5 GB dát a 100 minút volaní rozdáva úplne zadarmo
Väčšina Slovákov ho neuvidí. Vieme, kto odvysiela dnešný zápas Slovanu
Miliardová pokuta sa nekoná. Google vyhral kľúčový súdny spor s EÚ
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené