Američania chcú mať celú vojenskú techniku elektrickú. Idú vabank, riskujú všetko
Nieto pochýb, že elektrifikácia prenikne prakticky do všetkých odvetví dopravy, no armádne vozidlá sú tými poslednými, ktoré by nás napadlo elektrifikovať. Ako píše portál Electrek, Američania prišli s vyhlásením, že s postupnou elektrifikáciou svojej armádnej flotily už začali a do roku 2050 chcú byť úplne bezemisní.
Myšlienka je to bezpochyby pekná, najmä keď USA zverejnila, koľko emisií produkuje ich armáda v porovnaní s celými krajinami. Ak by bola teda americká armáda krajina, v produkcii globálnych emisií by jej patrilo 47. miesto.
Premyslený postup elektrifikácie
Armáda však ako prvé plne elektrifikuje netaktické vozidlá, ktoré majú byť plne elektrifikované už do roku 2035, píše CNBc. S týmto procesom už Američania začali, flotilu svojich dieselových vozidiel zredukovali na 18 000 kusov a pridali k nim zhruba 3 000 hybridných modelov. Vďaka týmto krokom armáda ročne ušetrila až 50 miliónov dolárov na palive a podarilo sa jej znížiť produkciu emisií na jednu míľu až o 12 %.
Do roku 2050 budú plne elektrifikované aj všetky taktické vozidlá, no dovtedy plánuje armáda vybudovať svoju vlastnú nabíjaciu infraštruktúru. Už tento rok pribudne minimálne 470 armádnych nabíjacích bodov.
Klimatické zmeny podľa odborníkov vplývajú aj na armádu, pre ktorú je následné plnenie úloh podstatne náročnejšie. Klimatické zmeny preto nazvali ako existenčnú hrozbu, ktorú nevyhnutne treba riešiť. Do roku 2030 tak plánuje armáda znížiť svoju celkovú produkciu emisií v porovnaní s rokom 2005 až o 50 %.
Elektrické taktické vozidlá nie sú novinkou
Elektrické a hybridné vozidlá nie sú v armáde žiadnou novinkou. Svoje miesto tu majú pyrotechnické roboty, bežné vozidlá či vojenské transportéry. Takto poháňané tanky sú novinkou, pričom s touto myšlienkou sa pohráva hneď niekoľko štátov, predovšetkým Austrália. Podľa majora Matthewa Wooda nemajú technológie na báze nafty v automobilovom priemysle žiadnu budúcnosť.
Potenciál v alternatívnom pohone je predovšetkým v záchrane ľudských životov, nakoľko by už nemuseli ďalej prebiehať nebezpečné prepravy paliva, ktoré je nutné na prevádzku vozidiel so spaľovacím motorom. Napríklad bojový tank T-14 Armata má výkon približne 1500 koní, no na prejdenie 100 km spotrebuje až 200 litrov paliva. A to je len jedno vozidlo.

V prípade elektrických a hybridných technológií je jednoduchšia údržba a navyše sa takéto vozidlá môžu bez problémov brodiť vo vode. Nehovoriac o úspore miesta odstránením obrovského motoru a nádrže.
Vyradenie dieselových agregátov však ani zďaleka nehrozí. Aj v prípade nasadenia nových pohonov by dieselové jednotky slúžili na výrobu elektrickej energie pre elektrický pohon. Aj v takomto prípade je potrebné spotrebovať určité množstvo paliva, no tento objem ani zďaleka nedosahuje súčasné hodnoty. Navyše sa môže využívať energia z obnoviteľných zdrojov či malých jadrových reaktorov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
Elektromobily budú lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu už klesli pod magickú hranicu
Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predpovediam je koniec: La Niña je definitívne potvrdená, priprav sa na nezvyčajnú zimu
Ukrajinské sily zničili ruského „Boha vojny“. Likvidácia nebezpečnej zbrane môže otočiť dynamiku boja
Domácnosti na Slovensku šetria, oni rátajú milióny. Nenápadná skupina firiem potichu zbohatla, tvrdí odborník
Čokoláda, ktorá zmenila TikTok aj supermarkety. Vedec z Oxfordu odhalil jej tajomstvo
Obeťou konsolidácie bude aj realitný trh. Expert radí, ako neprísť o peniaze
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
- OFICIÁLNE: Lexus nestačí. Toyota spúšťa novú značku ultra-drahých áut
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
Čaká Slovákov lacnejšie tankovanie? Máme dobrú aj zlú správu, ceny palív sa budú opäť meniť
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP