Alfa Romeo predstavila svoj prvý elektromobil. Talianska vláda ho chce zakázať
Čím ďalej, tým viac automobiliek si začína raziť cestu elektromobility. Najnovšie sa do tohto spolku pridala aj slávna talianska značka Alfa Romeo. Lenže už hneď v zárodku sa objavil pomerne kuriózny problém, ktorý môže spomaliť začiatok výroby. O komplikácii informoval portál Electrek.
Ich prvý elektromobil chcú zakázať
Legendárna talianska automobilka len pred pár dňami oficiálne odhalila svoj prvý plne elektrický model s názvom Milano. Ide o malé SUV s dojazdom niečo vyše 400 kilometrov a 54 kWh batériou. Vyrábať sa bude v dvoch verziách, a to v štandardnej so 156 koňmi a v športovej, ktorá by mala mať až 240 koní. Okrem plne elektrickej verzie s názvom Elettrica bude automobilka vyrábať aj verziu s hybridným pohonom.
Iba že by nie. Z ničoho nič sa totiž objavil problém, ktorý môže pre elektromobil Alfa Romeo Milano priniesť poriadne komplikácie.
Tento model sa má totiž vyrábať v poľskom meste Tychy, čo znamená, že to bude prvý automobil Alfa Romeo, ktorý bude kompletne vyrobený mimo Talianska. V súvislosti s miestom výroby a samotným názvom modelu „Milano“ sa to však začína celé komplikovať.
Problémy rozpútala talianska vláda, ktorá nesúhlasí, aby model s talianskym označením bol vyrábaný mimo Talianska. Kompetentní sa odvolávajú na zákon z roku 2003. Ten zakazuje predávať akékoľvek produkty s taliansky znejúcimi názvami, ktoré nie sú vyrobené v Taliansku.
„Auto s názvom Milano sa nemôže vyrábať v Poľsku. Talianske zákony to zakazujú. Tie stanovujú, že nemôžete uvádzať údaje, ktoré zavádzajú spotrebiteľov. Takže auto s názvom Milano sa musí vyrábať v Taliansku. V opačnom prípade to predstavuje zavádzajúci údaj, ktorý talianske zákony nepovoľujú,“ cituje talianskeho ministra priemyslu Adolfa Ursoa portál Automotive News Europe.
Lenže predávať automobil s názvom Alfa Romeo Tychy to by zrejme Talianov pobúrilo viac, ako to, že sa má model ich legendárnej značky vyrábať inde než v Taliansku.
Spor Stellantisu s vládou
Alfa Romeo patrí do koncernu Stellantis, ktorý stojí za rozhodnutím vyrábať model Milano mimo Talianska. Generálny riaditeľ spoločnosti Carlos Tavares tvrdí, že tento krok zníži maloobchodnú cenu tohto elektromobilu až o 10 000 eur. Keď už sme pri tej cene, štandardná elektrická verzia má stáť približne 40 000 eur, športová verzia by mala byť drahšia o 6000 eur.
Stellantis má v posledných mesiacoch pomerne výrazné nezhody s talianskou vládou. Tvrdí, že vláda dostatočne nepodporuje elektromobily a ani domáce značky Fiat, či práve Alfa Romeo. Taliansko má pritom najstaršie a najviac znečisťujúce autá v rámci Európy.
Napriek postoju Stellantisu, vláda už údajne začala pracovať na pláne, ktorý by otvoril brány elektromobilom na talianske cesty. Vládni predstavitelia zvažujú, že do plánu investujú 930 miliónov eur, ktoré by sa mali prerozdeliť do lákavých finančných stimulov, aby vodičov motivoval ku kúpe elektromobilu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Neviditeľní škodcovia v pitnej vode poškodzujú tvoj mozog. Výskum odhalil vážne problémy
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
TOP 10 najlepších letísk v Európe podľa dochvíľnosti: Na vrchole zoznamu je veľké prekvapenie (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP