V tomto texte boli použité materiály TASR.

Letecký biznis na Blízkom východe sa dostáva do fázy, ktorú európski výrobcovia sledujú s mimoriadnou pozornosťou. Región dlhodobo investuje do infraštruktúry aj kapacít a práve tu sa črtá rast, ktorý môže zamiešať kartami v celom globálnom letectve.

Airbus odhaduje, že miestne aerolinky budú v najbližších dvadsiatich rokoch expandovať tempom, aké dnes nevidíš nikde inde. Do roku 2044 má flotila na Blízkom východe prekročiť hranicu 3 700 lietadiel, teda viac ako dvojnásobok súčasného stavu. Spoločnosť ráta s priemerným ročným rastom počtu cestujúcich na úrovni 4,4 %, čo potvrdila regionálna marketingová riaditeľka Grainne van den Bergová v predvečer aerosalónu v Dubaji.

Silný dopyt sa prejaví aj na servise a údržbe. Hodnota trhu so službami má podľa Airbusu vyskočiť približne na 29,9 miliardy dolárov. Dubajský aerosalón pritom nie je len výstavou techniky, ale aj miestom, kde sa v priamom prenose ukazuje, kam sa celý sektor posúva.

Airbus upozorňuje najmä na veľkokapacitné lietadlá. Práve tie by mali do roku 2044 tvoriť až 42 % celkového dopytu v regióne. To je najväčší podiel na svete a zároveň jasný signál, že Blízky východ stavia svoju leteckú budúcnosť na vysokom objeme prepravy a prepojení na globálne trasy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP